خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش رئیس‌جمهور به شایعه وقف دماوند

رئیس‌جمهور روحانی با بیان اینکه دشمن پایجاد شایعات روزمره در میان مردم را در پیش گرفته، اظهار کرد : امروز می‌گویند کوه‌های ما را فروختند چگونه کوه‌ها را فروختند؟ بعد می‌گویند نه، کوه ها را وقف کردند. روز بعد گفتند جنگل‌ها را فروختند و بعد می‌گویند جنگل را وقف کردند. ایجاد ناراحتی و نگرانی در مردم دیگر چه بازی است؟  مگر می شود انفال، بیابان، مرتع، جنگل، کوه، دریا و اقیانوس را وقف کرد؟ اگر به این راحتی بود همه اقیانوس‌های عالم را وقف می کردیم و درآمدش را در راهی می‌دادیم.

به گزارش ایرنا وی خاطرنشان کرد: اساس وقف، مالکیت اول باید باشد؛ وقتی مالک اول نیست نمی‌شود وقف کرد. در بعضی از وقف نامه‌ها کاغذ قدیمی‌ها از بین رفته و موریانه خورده گفته از کوه فلان تا کوه فلان، از این کوه تا آن کوه ۱۰۰ کیلومتر را در راه خدا وقف کرده است. مگر مال اوست؟ هر کس که احیا کرده با احیا مالک می‌شود.

رییس جمهوری تاکید کرد: این شایعات را درست میکنند تا مردم را نگران کنند و هر روز مشکلی برای مردم به وجود بیاورند. یک روز می‌گویند یک جای کشور را فروختند بعد می‌گویند شرق کشور، سپس می‌گویند جزایر کشور را فروختند. از این شایعه درست کردن‌ دشمنان تعجب نمی‌کنم؛ تعجبم این است در این بحران و مشکلات چطور گوشی وجود دارد که این شایعات را بشنود در حالی که اساسی ندارد.

وی اضافه کرد: مسوولی جمله‌ای می‌گوید بعد مسوولی دیگر می‌آید یک کلمه‌اش را کم یا زیاد و با این کار مردم را نگران می‌کند. یکی می‌گوید اصلا می‌خواهند ماه محرم کل عزاداری را تعطیل کنند، آن یکی می‌گوید عزاداری خیلی وسیع‌تر از سالهای پیش برگزار می‌شود. یکی می‌گوید با برگزاری عزاداری، کرونا شایع می‌شود و آن دیگری می‌گوید سلامتی از بین می‌رود. جلوی این شایعات و این حرف های ناروا که متاسفانه میان شایعات برخی دوستان به این حرفها دامن می‌زنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. ای دیو سپید پای در بند ای گنبد گیتی ای دماوند
    کی میرسه آزادی تمام مملکت مان را از شر حماقت بر بلندای تو جشن بگیریم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا