خرید تور تابستان ایران بوم گردی

لایکی: کودکی از دست رفته!

یکی از کاربران توییتر به نام «تات»، در صفحه‌ی شخصی خود مطالبی در مورد یک شبکه‌ی اجتماعی به نام « لایکی » منتشر کرد. لایکی شبکه‌ی اجتماعی‌ای است که بیشتر کاربران آن کودکان و نوجوانان هستند. آنها در این شبکه‌ی اجتماعی ویدیوهایی از خود منتشر می‌کنند که به نظر می‌آید برای رده‌ی سنی آنها مناسب نیست. در ادامه متن رشته توییت این کاربر را می‌خوانید:

«امروز فهمیدم شبکه‌ای مثلا اجتماعی به‌اسم لایکی وجود داره ، کنجکاو شدم ببینم چیه، رفتم نصب کردم، باید بگم چیزی که دیدم فراتر از فاجعه‌ی اینستاگرام بود. مورد اول این بود که کاربرها مثل سایر شبکه‌ها از طیف و سلایق و طرز فکرهای مختلف نیستند! سن تقریبا صددرصد کاربرها متاسفانه از نُه‌سال [حتی کمتر] شروع میشه و نهایت به 22-23 ختم میشه! یعنی حدود هفتاد درصد دانش‌آموز هستن. محتوایی که توسط کاربرها تولید میشه دابسمش و ساخت کلیپ‌های کوتاهه، یعنی تنها فاکتور مهم و راه پیشرفت اینه‌ که باید خودتو نشون بدی و تا میتونی باید تو به عرضه گذاشتن خودت خلاق باشی. اگه جنس مخالفت جور باشه که برنده‌ای.

سن کم کاربرا دردناک‌ترین قسمت این شبکه‌ است، بچه‌هایی که مثل خمیر هر جور شکلشون بدی به همون شکل در میان. اینجا مقصر شبکه نیست، معلوم نیست خانواده چه فکری کرده که اجازه داده بچه معصوم وارد چنین جنگ خطرناکی بشه. بچه های معصومی که خودشون نمی‌دونن اینجا دنبال چی هستن و علاوه بر کودکی که حروم خودنمایی میشه به طور قطع تو آیندشون تاثیری ابدی میذاره. اینکه یه بچه ده‌ساله چه شناخت و تعریفی از عشق داره موضوع لاینحل دیگه ا‌ست، طبعا نحوه‌ی آشنایی اینها به واسطه آهنگ‌هاییه که باز برمی‌گرده به عدم کنترل خانواده‌ها! بلوغ زود رس و خطرات دیگه هم خودتون تصور کنید. نکته‌ی بعدی همون وضع مالی خانواده‌ها است که با کمی جستجو به راحتی میشه فهمید این تومور بیشتر تو خانواده‌های پول‌دار رشد کرده که کاملا معلومه تو خانواده‌ی غربزده‌ زندگی می‌کنن و بچه‌های خانواده‌های متوسط و ضعیف هم برای عقب نموندن از رقابت وارد این گود شدند، عدم کنترل خانواده‌ها هنوز پابرجا است.

موضوع مهم دیگه پایبند نبودن به اصول اخلاقی خانواده ا‌ست که معلومه منشا بیشتر این بی‌اخلاقیا خود پدرو مادرها هستند و به‌نوعی خیلی هم بدشون نمیاد از این رفتار‌ها. تو این دنیا مهم نیست چند سالت باشه و انسانیت و ارزش‌های انسانی بی معنی و منفوره، فقط باید دوست‌دختر یا پسر داشته باشی تا آدم به حساب بیای. این بچه‌ها باید صحیح و عقلانی زندگی کنند و اگه ما بی‌تفاوت باشیم و بزاریم تو این فساد غرق بشن به جامعه خیانت کردیم! هوس و شهوت همه رو کور کرده مسئولین فرهنگی ما اگه از چنین چیزی بی‎خبرند یعنی نالایقند، اگرم کاری نمی‌کنن یعنی خائنند!»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. شما خود تو نگران نکن ، هر کسی خودش عقل و شعور داره ، شما اگه خیلی فهمیده هستین خودتونو اصلاح کنین

    10
    9
    1. سلام ، نه خیر ، نویسنده درست می فرماید اگر امثال ایشون که صاحب رسانه هستند درد جامعه رو نگن دیگه کی بگه ؟ واقعا متاسفم
      آقای فرهاد هر انسانی بالذات عقل و شعور داره ولی بعضیا عقل و شعورشون رو خاک گرفته !

      12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا