خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مقاله مفید درباره لباس عروس و انتخاب‌های قبل از عروسی

رپورتاژآگهی شادیما

انتخاب لباس عروس و برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم عروسی، شاید یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های عروس خانم‌ها باشد که البته این نگرانی چندان هم بی‌دلیل نیست چرا که لباس عروس نقشی بسیار مهم در مراسم عروسی ایفا میکند و انتخاب یک لباس عروس نامناسب می‌تواند زیبایی شما را تا حد بسیار بالایی کاهش دهد. هرکسی دوست دارد در به‌ یاد ماندنی‌ترین شب عمر خود، زیباترین باشد ولی لازمه‌ی این زیبایی، داشتن انتخابی درست است.  در این مقاله به بررسی نکات انتخاب لباس عروس که در سایت عروسی شادیما قید شده است می‌پردازیم.

فرم بدن خود را به خوبی بشناسید

یک لباس عروس زیبا باید متناسب و به اصطلاح “فیت” بدن شما باشد. فیت بودن لباس عروس به این معنا نیست که تنگ یا گشاد نباشد بلکه به این معناست با فرم بدن شما طوری هماهنگ شود که زیبایی‌های ظاهری شما را در مرکز توجه قرار دهد و اگر نقطه ضعفی دارید آن را به خوبی پنهان کند. با نگاهی به تصویر زیر می‌توانید فرم بدن خود را تشخیص داده و متناسب با آن لباس خود را انتخاب کنید.

توضیح تصویر : راهنمای انتخاب لباس عروس براساس فرم بدن – منبع سایت شادیما

برای اینکه فرم بدن خود را به درستی تشخیص دهید بهتر است جلوی آینه قدی قرار بگیرید تا بتوانید بهتر قضاوت کنید. بعد از تشخیص فرم بدن می‌توانید یکی از انواع لباس عروس های زیر را انتخاب کنید.

مدل لباس عروس مناسب برای فرم بدن ویژگی‌ها
کلاسیک A line مناسب برای هر اندامی نمایش مناسب اندام و اکسسوری
پرنسسی – Ball gown فرم بدنی مثلثی یا گلابی شکل لباس رویایی، مناسب افراد بلند قد
ماهی – Mermaid فرم بدنی ساعت شنی یا کمر باریک نمایش مناسب اندام
سلطنتی – Empire مناسب برای هر نوع اندام کلاسیک، ساده و شیک
راسته – Sheath مناسب برای فرم بدن کمر باریک و لاغر مدلی جدید برای اندام کشیده
کوتاه – Tea Length مناسب برای فرم بدن مستطیل و مثلثی مدل جدید مناسب عروسی و تولد
ترومپت – Trumpet مناسب فرم بدن لاغر، صاف یا کمر باریک نمایش فرم بدن بصورت عالی

 

پس از انتخاب لباس حالا باید درباره نوع یقه‌ی آن تصمیم گیری کنید. در تصویر زیر انواع یقه ها برای لباس عروس آورده شده است.

روی لباس عروس خیلی حساس نشوید

این طبیعی است که شما بخواهید همه چیز در مراسم عروسیتان کامل و بی‌عیب و نقص باشد اما حساسیت زیاد نیز باعث کلافگی و خستگی شده و انتخاب را سخت می کند. در انتخاب لباس عروس به تناسب نسبی آن با قد، فرم بدن، رنگ پوست و تم عروسی خود توجه کنید. همچنین توجه به نوع آرایش عروس و شینیون موهای خود نیز می تواند در انتخاب بهتر به شما کمک کند، پس با آرایشگر خود نیز مشورت کنید.

نکاتی که برای انتخاب لباس عروس براساس فرم بدن ذکر شد نباید باعث حساسیت بیش از حد شما شود. به یاد داشته باشید که انتخاب‌های مهم دیگری هم دارید که باید به آنها هم توجه کنید.

 

در انتخاب آتلیه عروسی دقت کنید

آتلیه عروسی باید بخش مهمی از برنامه ریزی شما برای عروسی را دربر بگیرد چون بعد از روز عروسی تنها چیزی که برای سال­ها به یادگار می ماند فیلم و عکس­هایی است که از مراسم عروسیتان گرفته شده است. در انتخاب یک آتلیه عکاسی خوب به نمونه کارهای آن­ها، تیم حرفه­ای، میزان هزینه­ها، طرز برخورد و امنیت کار آن­ها توجه کرده و یک انتخاب مناسب داشته باشید.

به زیبایی تالار عروسی و تناسب رنگ‌ها دقت کنید

شما برای برگزاری مراسم عروسی خود می‌توانید از تالار عروسی و باغ تالار استفاده کنید. درصورتی که می‌خواهید مراسم عروسی خود را در باغ تالار برگزار کنید حتما شرایط آب و هوایی را مدنظر داشته باشید. برف و باران حتی اگر خیلی کم هم باشد می‌تواند بر روی کیفیت لباس عروس و آرایش شما تاثیرگذار باشد.

تالارهای عروسی حرفه‌ای معمولا صحنه‌ای مخصوص برای عکاسی دارند که در آن می‌توانید تصاویر زیبایی را ثبت کنید. داشتن صحنه مخصوص عکاسی یک باید نیست ولی وجود آن می‌تواند کار شما را راحت‌تر کند. در انتخاب یک تالار عروسی مناسب نکات زیر را در نظر داشته باشید :

  • دسترسی آن مناسب باشد و میهمانان برای پیدا کردن تالار دچار مشکل نشوند.
  • پارکینگ اختصاصی در اختیار میهمانان قرار گیرد و خدمات تاکسی در دسترس باشد.
  • نورپردازی و ترکیب رنگ تالار مناسب باشد تا تصاویر زیبا و متناسب ثبت شوند.
  • کیفیت غذای مناسب باشد و امکان سفارش چند نوع غذا وجود داشته باشد.
  • کادر خدماتی تالار حرفه‌ای باشند و رفتار آنها با میهمانان مناسب باشد.
  • قیمت ها متناسب با توان شما باشد و نیاز نباشد آپشن‌های متعدد را حذف کنید.

 

سخن پایانی

برای برگزاری یک مراسم عروسی عالی، ابتدا درباره انتخاب‌های درست و نادرست شناخت کامل بدست بیاورید و خدمات دهندگان متعدد را به خوبی بررسی کنید سپس از بین آنها مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید. برای انجام بهترین انتخاب‌ها می‌توانید از مشاوره افراد با تجربه و متخصصین این زمینه استفاده کنید و با خیال راحت به برنامه‌ریزی رویایی‌ترین شب زندگی خود بپردازید.

 

منبع: Shadima.com

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا