خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ترامپ: آلمانی‌ها بزهکارند!

ترامپ که قصد دارد نیرو‌های خود را از آلمان خارج کند در گفت‌وگو‌ی زنده با خبرنگاران گفت: آنها هزینه‌های ناتو را نمی‌دهند و بزهکارند.

به گزارش انصاف نیوز، ترامپ در گفتگوی زنده با خبرنگاران که از شبکه‌ّای مختلف تلویزیونی پخش شده با اشاره به ۱۴۰ میلیارد دلار پولی که باید به ناتو تزریق شود، گفت: من علاوه بر روسیه، چین و ایران به متحدانمان هم فشار می‌آوردم. آن‌ها باید هزینه‌های ناتو را بدهند و وقتی آلمان میلیاردها دلار به ناتو بدهکار است دلیلی ندارد نیرو‌های آمریکایی در آلمان حضور داشته باشند!

ترامپ همچنین گفت: آلمانی‌ها می‌گویند این به اقتصاد ما صدمه می‌زند؛ خب بزند، بیرون نکشیدن آن‌ها از آلمان نیز به ما صدمه می‌زند.

این اظهارات در حالی است که گاردین گزارش می‌دهد آمریکا قصد دارد حدود ۱۲ هزار نیروی نظامی خود را از آلمان به بلژیک و ایتالیا منتقل کند در حالی که آلمان سهم بیشتری از بسیاری دیگر کشور‌های عضو، به ناتو پول تزریق می‌کند.

در واکنش به تصمیم ترامپ، سفیر آلمان در واشنگتن در توییتی به این مساله اشاره می‌کند که آلمان سومین تامین کننده‌ی بزرگ مالی ناتو است و مادامی که نیرو‌های ناتو در منطقه هستند آلمان از این مساله خشنود است.

این تنش‌ها میان آلمان و آمریکا در حالی اتفاق می‌افتد که گاردین در گزارشی از یک دیپلمات در کاخ سفید نقل می‌کند که ترامپ همیشه در برخورد با آنگلا مرکل نخست وزیر آلمان بی ادب بوده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا