خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جلوی فاجعه را بگیریم

دکتر هوشنگ عطاپور در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «جلوی فاجعه را بگیریم» نوشت:

یکی از ویژگی های کشور ما سیاسی شدن همه امور، توسط گروههای سیاسی است. حتی مدیریت سلامت مردم  _ کنترل بیماری کورونا _ هم که از وظایف کل نظام ( نه فقط قوه مجریه) است و باید بر اساس راهبردها و راهکارهای علوم پزشکی و اپیدمیولوژیک صورت بگیرد؛ کاملا سیاسی شده است.

صف بندی و جبهه گیری سیاسی جناح های مشهور سیاسی را می توان در تدبیر برگزاری عزاداری های ماه محرم، به وضوح دید.

سیاسیون داخل و خارج قدرت و فعالین سیاسی چپ و راست لطفا اجازه دهند “بر اساس منطق و تجویز علمی”، امور سلامتی مردم، به ویژه عزاداری های ماه محرم و کنکور سراسری، و با رعایت حال گروه های آسیب پذیر اداره شود. آتشبار رسانه ای طرفین هم سعی کنند؛ به صرف مخالفت و رو کم کنی جناح رقیب، هدف گیری کورکورانه نداشته باشند که ترکش های هر نوع تصمیم اشتباه و احساسی، می تواند هزاران نفر افراد بیگناه را به کشتن دهد.

آمار واطلاعات روزانه، علیرغم کاستی های فراوان، به شکل کاملا شفاف اثبات می کنند؛ بیماری در کشور ما کنترل نشده است و تعداد فوتی ها از ۱۵۰ نفر در خردادماه به ۲۲۰ نفر در مردادماه رسیده و بستری ها نیز ۵ برابر شده است.

تلاش قطعا نادرست برای عادی نشان دادن امور؛ به هزینه تلفات بیشتر شهروندان و کادر درمانی و وقوع فاجعه در پاییز منجر خواهد شد.

با تداوم راهکارهای شل کن سفت کن فعلی، نه تنها زنجیره انتقال قطع نمی شود، بلکه با تغییر فصل، بحران اپیدمی کورونا در کشور، عمیق تر و فاجعه بارتر خواهد شد.

پس، هر نوع تجمع و گردهمایی و تجمع مردم، از شادی تا عزاداری، بدون رعایت پروتکل های علمی، سلامت عمومی را با خطر اسفناک مواجه خواهد ساخت و بدون تعارف، به از هم گسیختگی نظام درمانی مملکت منجر شده و حتی بحران اقتصادی کشور را هم تشدید خواهد ساخت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا