خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آمار جدید وزارت بهداشت از تعداد مبتلایان کرونا

سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۶۷۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: متاسفانه مجموع جان باختگان بیماری کووید-۱۹ در کشور به ۱۶ هزار و ۷۶۶ نفر رسید.

به گزارش ایسنا، دکتر سیما سادات لاری، گفت: از دیروز تا امروز ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۶۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۵۲۳ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۰۴ هزار و ۲۰۴ نفر رسید.

لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۷۶۶ نفر رسید.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تا کنون ۲۶۳ هزار و ۵۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند، گفت: ۴۰۲۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری با بیان اینکه تا کنون دو میلیون و ۴۵۶ هزار و ۹۰۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است، اظهار کرد: استان های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند.

اعلام وضعیت هشدار در ۱۱ استان

یزدیها مراقب باشند

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، همچنین استان های آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم  هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی با اشاره به وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان یزد، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان یزد به طور متوسط ۶۵ درصد است. کمترین میزان رعایت پروتکل‌ها و فاصله گذاری در پاساژها و مراکز ارائه خدمات دولتی، بانک‌ها و رستوران‌ها و آرامستان‌ها و مطب‌ها با متوسط ۵۵ درصد است.

وی افزود: شرکت در مراسم ختم و آرامستان‌ها، جشن‌ها و مراسم دورهمی و مسافرت‌ها بیشترین سهم را در انتقال بیماری کووید-۱۹ داشته است. همچنین عدم رعایت مسایل بهداشتی در اماکن عمومی،  مراکز ارائه خدمات و مطب‌ها، تالارها و سالن‌ها و شرکت در مراسم و مجالس غیر ضروری، استان یزد را به استان‌های با وضعیت قرمز تبدیل خواهد کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: وضعیت کلی رعایت پروتکل‌ها در یزد توسط مردم ۵۵ درصد، توسط کارکنان ارایه دهنده خدمات ۶۵ درصد و از لحاظ مراکز ارائه دهنده خدمت ۷۰ درصد است. بر این اساس انتظار می‌رود با اعمال محدودیت‌های بیشتر و رعایت درصد بیشتر پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم متدین و با فرهنگ یزد بتوان از ورود این استان به شرایط قرمز جلوگیری کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا