خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها درباره انتخابات ۲۰۲۰

سومین نظرسنجی چند روز اخیر نشان دهنده‌ی رقابت تنگاتنگ میان نامزدهای اصلی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان است به طوری که اختلاف میان آنها تنها چهار درصد است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه واشنگتن اگزماینر، نظرسنجی جدید کالج امرسون نشان داد که میزان حمایت از جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۵۰ درصد و میزان حمایت‌ها از دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان در این رقابت‌ها ۴۶ درصد است.

در این نظرسنجی ۹۶۴ رای‌دهنده احتمالی شرکت داشتند و درصد خطای آن مثبت و منفی ۳.۱ درصد برآورد شده است.

این سومین نظرسنجی چند روز اخیر است که یک رقابت تنگاتنگ را نشان می‌دهد.

نظرسنجی جدید پایگاه زوگبی (Zogby) نیز اختلاف میان بایدن و ترامپ را چهار درصد اعلام کرد به طوری که میزان حمایت‌ها از بایدن ۴۴ درصد و از ترامپ ۴۰ درصد بود.

در همین حال نظرسنجی جدید پایگاه راسموسن اختلاف میان این دو رقیب را شش درصد اعلام کرد به طوری که درصد حمایت از بایدن ۴۸ درصد و از ترامپ ۴۲ درصد بود. اما هفته گذشته نظرسنجی راسموسن حاکی از حمایت ۴۷ درصدی از بایدن و حمایت ۴۵ درصدی از ترامپ بود.

نظرسنجی کالج امرسون همچنین این مساله را که چه کسانی و چطور در این انتخابات شرکت می‌کنند را بررسی کرد. این نظرسنجی نشان داد که در بین افرادی که به صورت حضوری در انتخابات نوامبر شرکت می‌کنند، درصد رای به ترامپ بیشتر از بایدن است.

طبق این نظرسنجی، با توجه به نگرانی‌های امنیتی نسبت به رای‌دادن حضوری به خاطر ویروس کرونا، یک اکثریت ۵۸ درصدی از رای‌دهندگان همچنان قصد دارند به صورت حضوری در انتخابات شرکت کنند در حالی که ۴۳ درصد از طریق ایمیل رای خواهند داد. در بین افرادی که قصد دارند به صورت حضوری در انتخابات شرکت کنند، ۶۵ درصد به ترامپ و ۳۲ درصد به بایدن رای دادند اما در بین افرادی که از طریق ایمیل در این انتخابات شرکت می‌کنند، ۷۶ درصد به بایدن و ۲۰ درصد به ترامپ رای دادند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا