خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش وکیل حسین موسویان به محکومیت موکلش

هوشنگ پوربابایی وکیل دکتر حسین موسویان درواکنش به خبر سخنگوی قوه قضائیه و رئیس سازمان بازرسی کشور درمورد محکومیت موکلش به 11 ماه حبس، در یادداشتی ضمن توضیحاتی درمورد روند طی شده، می‌نویسد «بنظر می‌رسد خسارت را کسانی زده‌اند که علیرغم مصوبات عالی‌ترین مقامات دو کشور در دو دولت آقایان خاتمی و احمدی نژاد، مانع اجرای چنین سرمایه‌گذاری بزرگی شده‌اند.»

متن کامل این یادداشت که در اختیار انصاف نیوز قرار گرفت را در ادامه می‌خوانید:

1-بعد از دوران موفقیت آمیز موکل در سفارت ایران در آلمان و مراجعت وی به ایران، بعنوان معاون دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی مشغول فعالیت شد.

2-بجهت اعتبار نامبرده در اروپا، همزمان مشاور جذب سرمایه‌گذاری خارجی در سازمان کیش منصوب شد تا به لحاظ اعتبار خارجی به معرفی و جذب سرمایه‌گذار در منطقه کیش کمک کند.

3-چون وی سرمایه‌گذاران متعددی از جمله آقای ثابت را به کیش معرفی کرده بود و پروژه‌های متعددی از قبیل هتل داریوش و دلفیناریو و پارک جنگلی را ایجاد کرده بودند، این بار کنسرسیوم گل شرق را جهت سرمایه‌گذاری هتل‌های متعدد، زمین گلف 150 هکتاری در سطح بین المللی و ساخت مراکز تجاری و اداری با همکاری شرکت‌های اروپایی به سازمان کیش معرفی کرد که سازمان کیش پس از مذاکره طولانی با سرمایه گذاران نسبت به انعقاد قرارداد اقدام نمود.

4-حضور سرمایه‌گذاران خارجی در منطقه کیش باعث ترقی ویژه در منطقه گردیده و باعث گسیل سرمایه به کیش گردید.

5-پس از مدتی سازمان بازرسی استان هرمزگان طی ایراداتی، قرارداد منعقده را دچار اشکال دانسته که ریاست وقت سازمان کیش طی نامه‌ای به ریاست محترم وقت قوه قضائیه (مرحوم آیت الله شاهرودی) اعلام می‌کنند تا ضمن بررسی قرارداد، چنانچه ایرادی متوجه آن می‌باشد، مراتب را ابلاغ نمایند تا قرارداد ملغی گردد. دراین مقطع موکل بعلت درگیری‌های شغلی، ازسمت خود استعفا داده‌اند.

6-موضوع در جلسه سران سه قوه و کمیته مباررزه با مفاسد اقتصادی مطرح و دبیرمحترم ستاد طی نامه‌ای با این مضمون که «ریاست قوه قضائیه ضمن بررسی، اعلام نمود قرارداد را شخصا بررسی و موضوع را خالی از اشکال دانستند»؛ مراتب را جهت اجرای قرارداد رسما ابلاغ می‌نمایند.

7-قرارداد موصوف موردحمایت سران سه قوه، سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و وزیر اقتصاد دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی و نیز دولت و شورایعالی سرمایه‌گذاری خارجی دوران ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد قرارگرفته؛ حتی هیات محترم وزیران دولت آقای احمدی نژاد در حمایت از قرارداد مذکور، طی مصوبه‌ای ارجاع حل اختلاف به اتاق بازرگانی بین المللی پاریس را تصویب می‌کند.

8-وزرای اقتصاد ایران و آلمان اجرای ایران پروژه را مظهر دوستی دو کشور قلمداد می‌کنند.

9- درسال 86 متمم قراردادی که در خبر ریاست سازمان بازرسی کل کشور و بعنوان الحاقیه‌ای که باعث از بین رفتن برخی موارد قرارداد و درج شرط داوری اتاق بازرگانی بین المللی پاریس از آن یاد می‌شود، دردوران آقای احمدی نژاد تنظیم شد که موکل در دوران مذکور هیچ مسئولیتی نداشته‌اند.

10- جذب یا معرفی سرمایه‌گذار در هر کشوری ممدوح و موکل بعنوان مشاور جذب سرمایه‌گذاری، صرفا به وظیفه ذاتی خود عمل کرده و نه در مذاکرات و نه انعقاد قرارداد یا بعد از آن در دوره‌های بعدی هیچ‌گونه دخالتی و یا امضایی نداشته است. ضمن اینکه اساسا زمینی به سرمایه‌گذاران جهت اجرای پروژه یاد شده واگذار که قرارداد آن پروژه باطل و اراضی مذکور هم در اختیار خود سازمان است و بخشی عمده‌ای از آن زمین هم هیچگاه تحویل سرمایه‌گذار نگردید.

لذا معتقد است فارغ از اینکه هیچگونه تبانی در قراداد مذکور صورت نگرفته و هدف همه اشخاص -از جمله موکل- جذب سرمایه‌گذاری و ترقی و آبادانی کشور بوده، بصورت قاطع اعلام می‌کنیم که ریالی از اموال و حقوق دولت تضییع نگردیده است. بنظر می‌رسد خسارت را کسانی زده‌اند که علیرغم مصوبات عالی‌ترین مقامات دو کشور در دو دولت آقایان خاتمی و احمدی نژاد، مانع اجرای چنین سرمایه‌گذاری بزرگی شده‌اند. لذا ضمن انتقاد شدید به حکم صادره، حق خود را جهت اعتراض به مراجع بالاتر اعلام و محفوظ می‌دارد.

هوشنگ پوربابایی 

2 اسفند 1400

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. دقیقا زمانی در داخل محکوم میشه که سیاستمداران آمریکایی خواستار اخراج موسویان از آمریکا میشوند و پی به گرگ در لباس میش بودن لیبرال ها میبرند قوه قضائیه امروز فهمید تخلف را؟؟؟چقدر زود قضات ما پی به جرم بردند خسته باشند.اما دیگر این رفتارها فایده ندارد موسویان و امثالهم روی دیگر سکه افراطیون هستند و شاید زمانی برای دلخوشی مردم و فریب دشمنان بیرونی به از هیچی بودند اما امروز خیر.حالا هم دادگاه و عدلیه را مثل قضیه سیف و عراقچی مسخره نکنید.

  2. از آلمانی هایی که بخشی از این دوملیارد دزدیدند…
    و همدستی موسویان و شریک های همدست دیگر….
    فقط ۱۱ ماه زندانی برای این خیانت هااااا…؟!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا