خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض به برخورد «گروه‌های فشار» با یک تشکل دانشجویی

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در بیانیه شماره ٢ خود درباره ی اتفاقات روز دانشجو، این بار به احتمال برخورد با تشکل دانشجویی «آزاداندیش» واکنش شدیدی نشان داد.

به گزارش انصاف نیوز، متن این بیانیه در پی می آید:

بسمه تعالی

بیانیه شماره ٢ انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی پيرامون اتفاقات روز دانشجو

يا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ
بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه علامه طباطبایی، امسال با حاشیه‌های ناگواری همراه بود. حوادثی که اوج آن را در هجمه تشکل‌های شبه‌دانشجویی و نیروهای شبه‌امنیتی به برنامه انجمن اسلامی دانشجویان شاهد بودیم؛ که در سایه قصور و کم‌کاری مسئولین – اگر نگوییم تقصیر و تلاش عامدانه برای اتخاذ موضع بی‌طرفی در مقابل گروه‌های فشار درون و بیرون دانشگاه – رخ داد. در حالی که عموم دانشجویان منتظر رسیدگی رسمی و برخورد قانونی با مقصران ماجرا هستند که با نقاب انقلابی‌گری و شعار «مقابله با فتنه 88!» در چند ماه اخیر مرتب فتنه و آشوب به پا کرده‌اند، اینک زمزمه برخورد دانشگاه با تشکل دانشجویی «آزاداندیش» به گوش می‌رسد.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی ضمن تأکید بر مواضع اعتقادی و انتقادی خود که شامل تحدید خط مرزها با تشکل‌های دانشجویی دیگر نیز است، این اقدام دانشگاه را مصداق مصرح بی‌عدالتی سیاسی و برخورد جناحی با تشکل‌های دانشجویی می‌داند که اگر تشکل‌های دانشجویی دیگر به واسطه اختلاف عقاید و سلایق فی‌مابین در مقابل آن سکوت نمایند، نه تنها زمینه برای برخوردهای سلبی و سلیقه‌ای با عموم تشکل های دانشجویی مستقل و منتقد فراهم خواهد شد،بلكه اين سكوت با آرمانهاي اصيل دانشجويي منافات دارد.

در همین راستا، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه با فصل‌الخطاب قرار دادن قانون اساسی و آیین‌نامه تشکل‌های دانشگاهی برای تعیین حدود فعالیت تشکل‌های دانشجویی، از مسئولین محترم دانشگاه دعوت می‌کند تا ضمن تشکیل کمیته حقیقت‌یاب با حضور نمایندگان تشکل‌های مختلف دانشجویی برای ارزیابی مستقل و مستند حوادث روز 16 آذر در دانشگاه علامه طباطبایی، گزارش این کمیته را در هیئت منصفه دانشگاه با حضور نماینده دانشجویی هیئت مطرح، و پس از ارائه دفاعیات نماینده تشکل آزاداندیش، تصمیم‌گیری نمایند.

امید است که با تلاش عموم مسئولین و دانشجویان دانشگاه، فضای دانشگاه علامه طباطبایی که هنوز هم از رخوت و رکود سال‌های استبداد مطلقه ریاست گذشته به در نیامده – تا جایی که شاهد تشدید برخوردها، آن‌هم در ایام منتهی به انتخابات ریاست‌جمهوری هستیم – بیش از پیش در مسیر رشد و شکوفایی اندیشه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانشجویان و دانشگاهیان قرار گیرد.

والسلام علی من اتبع الهدی
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا