خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ سازنده کلیپ مرجان شیخ الاسلامی

مسعود گوهری، سازنده کلیپی که چند روز پیش درباره‌ی جزییات پرونده‌ی مرجان شیخ الاسلامی منتشر شد در پاسخی به نقد فرخ نگهدار نسبت به انتشار آن، نوشت:

روز هشتم مردادماه کلیپی از رسانه انصاف نیوز منتشر شد به نقل از رسانه MG News and Media که واکنش های مثبت و‌ منفی‌ زیادی در پی داشت [لینک به کلیپ]. در این بین انصاف نیوز با رعایت نهایت انصاف نقد آقای فرخ نگهدار یکی از اعضای سابق سازمان چریک های فدایی خلق که امروز بیش از گذشته با اعتدال و پختگی به تحلیل مسائل می پردازند را منتشر نموده است [لینک به نقد]. ایشان در نقدشان به موضوعات متعددی اشاره نمودند از جمله عدم رعایت مسائل حرفه‌ای در خصوص سوال از آقای جمشید برزگر و همسر ایشان پیش از انتشار کلیپ، ناشناخته بودن انصاف نیوز و سازنده کلیپ و مصائب روزنامه نگاری در غربت. از آنجا که حسن نیت ایشان در این متن به غایت مشهود است پیش از دادن هرگونه پاسخ از حسن توجه و نیت پاک ایشان صمیمانه تشکر می‌کنم.

در عین حال در پاسخ به نقد ایشان و تنویر افکار عمومی لازم می‌دانم موارد ذیل را به عرض ایشان و مخاطبین محترم برسانم.

۱- متاسفانه به دلیل مشکلاتی که در کشورمان طی دهه‌های گذشته بوده صدها خبرنگار حرفه‌ای مجبور به جلای وطن شدند و از آنجا که عاشق کار خود بودند هر جایی که رفتند عمدتا به همین حرفه مشغول شدند. این نقد بر آنها تا حدودی وارد بوده و هست که چرا در رسانه‌های متعلق به دولت‌های دیگر مشغول به کار شدند که حافظ منافع ملی ایران صرفا نبوده و مجبور شدند ملیت خود را نادیده بگیرند. اما اکثر قریب به اتفاق این افراد شرافت خبرنگاری خود را حفظ کردند و با حداقل‌ها ساختند. سختی‌ها را تحمل کردند اما مزدور نشدند. حتی ارگان‌های امنیتی علی رغم اعمال فشارهای متعدد به آنها به ندرت دیده شده که سعی در تخریب شخصیت و دروغ پراکنی شخصی نسبت به آنها بکنند. بنابراین اگر فردی جاه طلبی کند و دست به اقداماتی فرای دنیای رسانه بزند، این ارتباطی به جهان بی آلایش و ساده فعالان این حوزه ندارد.

۲- شرکت‌هایی که جمشید برزگر و مرجان شیخ الاسلامی به همراه همسرانشان همزمان به ثبت رسانده و منحل کردند به راحتی قابل استعلام بوده و اصلا قابل انکار نیست. از طرفی میزان مراودات آثار هنری که توسط شرکت آقای برزگر و ‌همسرش به خانم شیخ الاسلامی فروخته شده کاملا شفاف است و دلیل عدم انعکاس آن در این فیلم، پرونده مفتوح این شرکت در آمریکا است. پیش از انتشار این کلیپ از چند کانال تلاش کردیم تا نظر آقای برزگر و خلجی را در همین فیلم پرسیده و منتشر کنیم اما اصلا این آقایان کلیه امکان تماس با خود را با افراد خارج حیطه کاری مسدود کرده‌اند.

۳- سند امضای خانم شیخ الاسلامی پای قرارداد با شبکه‌های جم در ترکیه را در این کلیپ منتشر کردیم. سوال این جاست که چرا و چگونه یک خانم متهم به اختلاس و سوء استفاده از اموال عمومی بخواهد به هر بهانه‌ای به رسانه‌های فارسی زبان نزدیک شود و چرا فردی مانند جمشید برزگر باید چهار سال مراودات تجاری با این خانم داشته و خود را تا این حد به او‌ نزدیک کند و سپس سر از شبکه من و تو در بیاورد؟ آنچه در این کلیپ منتشر شد ادعا نیست و همگی اطلاعات موثق جمع آوری شده از نزدیک ترین افراد به این دوستان است. اسنادی که منتشر شد اگر استعلام و با دقت و بدون غرض بررسی شود جای هیچ شکی باقی نمی‌گذارد.

۴- آقای نگهدار ناشناسی را به عنوان یکی از خصوصیات سازندگان این کلیپ و انصاف نیوز برشمردند و آن را گواهی بر عدم صدق گفتار قلمداد کردند. نه MG News و نه انصاف نیوز هیچ وابستگی سیاسی و اقتصادی ندارند که اگر داشتند قطعا با ولخرجی‌های مرسوم در اندک مدتی به قول آقای نگهدار شناخته می‌شدند.

۵- همین حالا آقای برزگر و دوستانشان می‌توانند به راحتی از خود دفاع کنند اما نخواهند کرد زیرا سیاست آنها روزه سکوت است. یک سال بیشتر است پرونده اختلاس پتروشیمی مطرح شده؛ سوال این جاست که خانم شیخ الاسلامی جز اعمال فشار به رسانه‌های فارسی چه کار دیگری کرده؟ ایشان می‌توانست بیاید و از خود دفاع کند اما چرا نکرد؟ چرا آقای خلجی باید بلافاصله از ایشان جدا شده و علی رغم داشتن شغلی مهم در واشینگتن با یک خودروی اسقاطی تردد کند؟ چرا همین حالا آقای برزگر اعلام برائت از خانم شیخ الاسلامی نمی‌کند؟

۶- این اولین باری نیست که اتهامی علیه روزنامه نگاران برون مرزی مطرح می‌شود. اما اولین بار است که آقای نگهدار برای حمایت به پا خواسته‌اند. امید است این حمایت از کسی که به خاطر همین حواشی از دویچه وله اخراج شده، ارتباطی به رفاقت دیرینه آقای نگهدار با ایشان نداشته باشد.

در پایان از استاد ارجمندم جناب آقای نگهدار استدعا دارم به حمایت خود از جامعه فعالان رسانه با قاطعیت ادامه دهند و این حقیر را نیز در کنار خود بدانند. اما نه کسانی که لکه ننگی برای این جامعه کوچک و بی آلایش محسوب می‌شوند.

فیلم | جزییاتی جدید از پرونده‌ی مرجان شیخ الاسلامی

انتقاد فرخ نگهدار از انتشار کلیپی در انصاف نیوز

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا