خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نقل‌قول آیت‌الله یزدی از اعتراض رهبری به شورای نگهبان

خاطرات هاشمی (۲۴)

به کوشش ناصر غضنفری، انصاف نیوز:

چهارشنبه 15 فروردين 1375  |   14ذيقعده 1416   |    3 آوريل 1996

آقاى كريمى نورى، مديرعامل سازمان غله آمد و گزارش وضع موجودى و مصرف گندم را داد و از پيروزى فائزه در انتخابات اظهار خوشحالی كرد و آن را پيام روشنى از افكار عمومى نسبت به روحانيت خواند و گفت، ابتكارهاى من در انتخابات جارى، شبيه به اقدام براى يك كشتى در حال غرق شدن است كه خود خطرناك بوده و پيروز شده است.

پنج‏شنبه 16 فروردين 1375

جمعى از عكاسان از صداوسيما و سازمان تبليغات اسلامی و… آمدند؛ براى تهيه عكس رسمى از من كه مدت‌هاست تهيه نشده بود. ساعتى وقتم را گرفتند و ده‌ها نوع عكس برداشتند.

آقايان غلامحسین محمدى گلپايگانى و سیدعلی‌‏اصغر حجازى، از دفتر رهبرى براى ديدار عيد آمدند. به آیت‌‏الله خامنه‌اى پيغام دادم كه درباره مسأله ابطال انتخابات اصفهان، براى جلوگيرى از آثار سوء سياسى، فكرى بشود.

شنبه 18 فروردين 1375

آقاى محمدرضا عباسى‌فرد، معاون اجرایی رییس قوه قضاییه آمد و از شوراى نگهبان به خاطر امتحان از او براى نامزدى انتخابات مجلس خبرگان و سپس رد كردن او بعد از امتحان شكايت كرد. آقاى مرتضی بانك، استاندار كرمان آمد. براى جلوگيرى از اعمال سليقه در شوراى نگهبان در مورد ابطال انتخابات استمداد كرد و بر سلامت كامل انتخابات در شهرهاى استان كرمان تأكيد نمود.

آقاى محمدعلی زم، رییس حوزه هنری آمد. از خدمات حوزه‌ هنري براى سازمان تبليغات اسلامى گفت و از وزارت ارشاد به خاطر سخت‌گيرى نسبت به فيلم‏سازان انتقاد كرد.

آقاى محمد يزدى، رییس قوه قضاییه صحبت‌هاى آيت‌الله خامنه‌اى در جمع علماى شوراى نگهبان را نقل كرد. ايشان معترض به ابطال بعضى از موارد نتايج انتخابات هستند كه خارج از موازين قانونى انجام مى‌شود. مى‌گويند اين‏گونه موارد را به مجلس واگذار كنند.

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال 1375

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا