خرید تور تابستان ایران بوم گردی

میانجیگری محرمانه عراق میان ایران و چند کشور عربی

محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق از میانجیگری محرمانه عراق میان ایران و چند کشور عربی خبر داد.

خبرگزاری فارس نوشت: «السودانی در دیدار اصحاب رسانه و خبرنگاران ایرانی نخست‌وزیر عراق در بغداد، وی به سوالی در خصوص اخبار منتشر شده در خصوص میانجیگری کشورش میان ایران و برخی از کشورهای عربی، پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی تایید کرد که عراق در حال میانجیگری میان ایران و چند کشور عربی است، اما گفت که چون این موضوع کاملا محرمانه است، تا حصول نتیجه، جزئیات این میانجیگری و نام کشورها را بیان نخواهد کرد.

در سایه موفقیت عراق در میانجیگری میان ایران و عربستان سعودی و برگزاری چندین دور مذاکره میان دو طرف و در نهایت امضای توافق ازسرگیری روابط دو طرف در پکن، اخباری در خصوص تلاش بغداد برای میانجیگری میان ایران و چند کشور عربی از جمله، اردن، بحرین، مصر و …منتشر شده است.

نخست‌وزیر عراق در این خصوص، موضوع را محرمانه دانست و ضمن تایید تلاش‌های میانجیگرانه کشورش در این خصوص و ادامه ابتکار عمل بغداد در این خصوص، از ارائه نام کشورهای عربی مذکور و جزئیات بیشتر، پرهیز کرد.

دفتر نخست‌وزیری عراق، روز جمعه (۸ سپتامبر) از دیدار جمعی از اصحاب رسانه ایران با السودانی و تقدیر خبرنگاران از دولت و مردم عراق برای میزبانی از زائران اربعین حسینی (ع) و اهتمام سطوح عالی این کشور به برگزاری این مراسم خبر داد»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا