خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در جلسه کمیسیون صنایع با وزیر دفاع چه گذشت؟

امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ارتقای توان موشکی کشور، تهیه و ساخت پیشرفته‌ترین دستاوردهای حوزه رزم‌ دریایی، ساخت و تولید پیشرفته‌ترین تجهیزات رزم زمینی و تولید و ساخت هواپیماهای رزمی و آموزشی در حوزه هوایی از جمله اولویت‌های وزارت دفاع در سال‌های اخیر بوده است.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تشریح و تبیین جایگاه قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و جهان، اظهار کرد:  امروز مفتخریم که با وجود تحریم‌های ظالمانه نظام استکبار، در حوزه تقویت بنیه دفاعی کشور به پیشرفت‌های تحسین‌برانگیزی دست یافته‌ایم.

وی با اشاره به تقدیر مقام معظم رهبری از تحریم‌شکنی در حوزه دفاع و نظامی به ویژه در تولید و ساخت جت پیشرفته آموزشی کوثر تصریح کرد: همان‌گونه که بارها اعلام شده، وزارت دفاع توانسته است با راهبرد «ما می‌توانیم» و توجه به ظرفیت‌های بومی و داخلی و هدایت‌ها و رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا نیازهای واقعی نیروهای مسلح را در تمامی حوزه‌های رزم زمینی، هوایی، دریایی، الکترونیک، پدافندی و موشکی و … برآورده سازد و امروز نیروهای مسلح آماده‌تر از هر زمان دیگری با داشتن نیروی انسانی مجاهد جان بر کف شجاع و آموزش‌دیده از حدود و ثغور ایران اسلامی و ارزش‌های انقلاب محافظت می‌کنند.

امیر حاتمی در تشریح همکاری‌های فناورانه با سایر بخش‌های کشوری نیز گفت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از سرریز فناوری‌های دفاعی خود در کمک به خودروسازان داخلی، بخش حمل و نقل هوایی، دریای ، ریلی و حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و سایر بخش‌های کشور از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: وزارت دفاع علاوه بر مسئولیت خطیر و حساس خود در پشتیبانی و حمایت همه‌جانبه از نیروهای مسلح همواره پشتیبان و حامی همه بخش‌های ملی بوده و خواهد بود و لذا متناسب با نیازها و درخواست‌های دولت و بخش عمومی و خصوصی خدمات‌هایی را ارائه داده است.

وزیر دفاع یکی دیگر از ویژگی‌های صنعت دفاعی را بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت های فناورانه عنوان کرد و گفت: بهره‌گیری از علم و دانش کشور، کمک به اشتغال‌زایی، بهره‌مندی حداکثری از نخبگان و دانشمندان در جهت توسعه و پیشرفت‌های حوزه های دفاعی، تشکیل شبکه یکپارچه علمی و فناورانه از جمله دلایل اقبال و دعوت از شرکت‌های دانش‌بنیان در طرح‌ها و برنامه‌های وزارت دفاع است.

امیر حاتمی با بیان این که «اقتدار و عزت امروز ایران اسلامی مرهون ایثارگری شهدای سرافراز انقلاب اسلامی و مجاهدت‌های رزمندگان شجاع و مخلص و پیرو ولایت است»، تصریح کرد: ارتقای توان موشکی کشور، تهیه و ساخت پیشرفته ترین دستاوردهای حوزه رزم دریایی، ساخت و تولید پیشرفته ترین تجهیزات رزم زمینی و تولید و ساخت هواپیماهای رزمی و آموزشی در حوزه هوایی از جمله اولویت‌های وزارت دفاع در سال‌های اخیر بوده است.

در پایان این نشست اعضای کمیسیون صنایع و معادن کشور سوالات خود را از وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مطرح و امیر حاتمی نیز پاسخ های لازم را ارائه کرد.

در این نشست اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس آمادگی خود را در جهت حمایت و توسعه صنعت دفاعی در ابعاد گوناگون اعلام کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا