خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رویکرد دوگانه‌ی رسایی به اشغال سفارت‌های ایران و انگلیس

«حمید رسایی» از نمایندگان تندروی اصولگرای مجلس قبل که از تعرض به سفارت انگلیس از سوی منتسبان به این جریان سیاسی حمایت می‌کرد، نسبت به تعرض چند حامی جریان معروف به شیرازی به سفارت ایران در لندن واکنش متفاوتی نشان داد.

به گزارش انصاف نیوز، متن یادداشت تلگرانی آقای رسایی با عنوان «اشغال سفارت کشورمان و انفعال سفیر برجامی!» در پی می‌آید:

بعد از سخنان وزیر خارجه انگلیس علیه کشورمان، دیدار عادل جبیر و سفر بن سلمان به لندن و عقد قراردادهای هنگفت سعودی با بریتانیا، روز گذشته سفارت کشورمان در لندن مورد تعرض قرار گرفت. در این باره چند نکته قابل تامل است:

همزمان با ورود چهار نفر به بالکن سفارت در لندن و پایین آوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران، شبکه فدک به صورت زنده اقدام به پخش این حمله و مصاحبه با تعدادی از افراد منتسب به جماعت شیرازی نمود.

آقای بعیدی نژاد، سفیر کشورمان در خلال دو ساعت تعرض و اشغال بالکن سفارت، پایین کشیدن پرچم ایران و شعارهای تند علیه مقام معظم رهبری توسط سایر تجمع کنندگان و فیلم برداری و پخش مستقیم این اقدام از شبکه های مختلف، تنها مشغول توئیت زدن بودند و به ملت بزرگ ایران از بابت تصرف بخشی از سفارت، چند پیام دادند:

– این گروه وابسته به جماعت شیرازی ها است! و نه تنها علیه رهبر انقلاب بلکه علیه عایشه و … هم شعار می دهند! تعدادشان اندک است! همه سفارت را اشغال نکرده اند(!) و (من و) همکاران [همزمان با تماشای این صحنه های شرم آور] در داخل سفارت در امنیت کامل هستیم(!) پلیس لندن نیز – بیرون سفارت – در صحنه حاضر است(!)

و اما چند سئوال؛
۱- پیش از تعرض به سفارت، آیا ایشان و همکارانشان از ماجرای تجمع معترضان- توسط پلیس دیپلماتیک – خبر دار نشده بودند؟! آیا با دوربین های سفارت این وضعیت را مشاهده نکرده بودند تا آمادگی لازم بعمل آید؟

۲- چرا پیش از ورود مهاجمان به بالکن و پایین کشیدن پرچم مقدس کشورمان، آن هم در روز و ساعت کاری که همه کارکنان در سفارت هستند، هیچ اقدامی صورت نگرفت؟!

۳- شاید با توجه به بی اطلاعی عوام الناس گفته شود که وظیفه دیپلمات ها و کارکنان، درگیری با معترضان و مهاجمان به سفارت نیست! به همین منظور بد نیست بدانید که پلیس و کلیه نیروهای انتظامی و امدادی کشور میزبان، در چنین مواردی به هیچ وجه اجازه ورود به اماکن دیپلماتیک را ندارند در حالی که تنها درصورت تقاضای رسمی شخص سفیر، پلیس می تواند وارد عمل شود. بنابراین حضور و قدم زدن آرام و با اعتماد پلیس لندن در برابر مهاجمان در داخل بالکن سفارت، حکایت از نتیجه تلخی می کند.

۴- مطابق دستور العمل های حفاظتی صادره، در چنین شرایطی کارکنان سفارت ملزم به مهار مهاجمان! و تحویل آنها به پلیس محلی هستند. البته پر واضح است که افراد اشغال کننده بالکن سفارت، اگر تنها یک نفر را در بالکن می دیدند، به هیچ وجه جرأت ورود و تعرض را نمی یافتند.

۴- بدیهی است احضار سفیر انگلیس در تهران- که البته چند روز قبل، رسانه ها تصاویر درختکاری وی را با ذوق و شوق و بی مزد و مواجب منتشر کردند – ارسال یادداشت اعتراض، موضعگیری به اصطلاح تند سخنگو و… با توجه به آمادگی طرف انگلیسی! در کنار عدم امکان انتساب افراد مهاجم به دولت انگلیس و احتمالا دارا بودن تابعیت دیگر کشورها و دیگر پیش بینی ها! آن هم از سوی وزارت امور خارجه نباید داشت.

بویژه که مدتی قبل، تجربه اقدامات مشابهی برای پایین کشیدن پرچم ایران از سفارتخانه های ایران در بروکسل و لاهه را داشتیم که علیرغم دستگیری ظاهری معترضان به سفارت در لاهه توسط پلیس، نه تنها این افراد آزاد شدند، بلکه هیچ اقدامی در احضار سفیران آن کشورها در تهران صورت نگرفت و سفیران ما نیز در محل ماموریت خود، هیچ اقدام جدی و موثری در واکنش به تعرض و مهاجمان دستگیر شده نکردند!

امید است وجدان بیدار ملت آزاده و سربلند ایران، در پیگیری جدی این موضوع، موجبات کوتاهی و سستی مسئولان و تکرار این قبیل اقدامات با حمایت دولت های مدعی غربی را سلب نماید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا