خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سورنا ستاری: پایه تحقق اقتصاد دانش‌بنیان بخش خصوصی است

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: مهمترین پایه تحقق اقتصاد دانش‌بنیان در سطح کشور مشارکت مستمر و جدی بخش خصوصی است.

به گزارش ایسنا ستاری عصر امروز ۱۴ مردادماه، در جریان سفر خود به یزد با حضور در نشست اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید این استان ضمن بیان این‌ که اکوسیستم عامل توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است، اظهار کرد: مهمترین پایه تحقق اقتصاد دانش‌بنیان در سطح کشور مشارکت مستمر و جدی بخش خصوصی است.

وی با بیان این‌که مفاهیم اقتصاد دانش‌بنیان به خوبی بین مدیران استان یزد تعریف و نهادینه شده است، افزود: همگرایی مدیران یزدی برای ایجاد اقتصاد دانش‌بنیان در این استان مهمترین دستاورد توسعه‌ای در این حوزه است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان این‌که بودجه کشور سه محور دفاع، آموزش و بهداشت دارد، گفت: ایجاد اقتصاد دانش‌بنیان مهمترین و موثرین راهکار برای توسعه همه جانبه کشور است.

ستاری هزینه در حوزه آموزش را سرمایه گذاری برای ایجاد و توسعه اقتصاد دانش بنیان دانست و گفت: نوآوری عامل اصلی توسعه صنعتی و اقتصادی است که باید در دستور کار جدی صنعتگران قرار گیرد.

این مسئول با بیان این‌که در بسیاری از صنایع صنعتگران کارخانه داری را با وارد کردن صنعت اشتباه گرفتند، تصریح کرد: برخورداری از صنعت به معنای طراحی داخلی بدون وابستگی به ظرفیت‌های خارجی است.

وی وظیفه دانشگاهیان در بحث اقتصاد دانش بنیان را حائز اهمیت دانست و تأکید کرد: هدف از ایجاد اقتصاد دانش‌بنیان خودکفایی در یاد گرفتن تکنولوژی است.

معاوم رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که آموزش مستمر تا لحظه مرگ یکی از مولفه‌های شهرهای هوشمند در اقتصاد دانش‌بنیان است، گفت: تشکیل نواحی نوآوری با مشارکت بخش خصوصی از جمله فرآیند لازم برای تبدیل شدن شهرهای کشور به شهر هوشمند است.

ستاری شهر هوشمند را پارک علم و فناوری بزرگی دانست و بیان کرد: همه اقشار جامعه باید از ظرفیت‌های نرم افزاری پارک علم و فناوری در ابعاد شهری بهره‌مند شوند.

وی در پایان محصول را حاصل سرمایه گذاری بخش خصوصی در پژوهش دانست و تأکید کرد: دولت وظیفه دارد زمینه لازم را برای ریسک پذیری بخش خصوصی در این حوزه را ایجاد کند.

در این نشست که با رونمایی از برنامه عملیاتی توسعه نظام نوآوری استان یزد همراه بود، دکتر«مهدی باصولی» رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان و «برید لقمانی» رئیس دانشگاه یزد هم ضمن بیان ظرفیت‌های علمی، فناوری و پژوهشی جامعه دانشگاهی استان یزد، به بیان یک سری پیشنهادات در حوزه اقتصاد دانش بنیان، نوآوری، توسعه فناوری و تجاری سازی پرداختند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سلام . مسئولین نمی توانند مدعی باشند که در کشور اقتصاد دانش بنیان داریم در صورتی که هم اکنون بچه ها با کنکور سراسری وارد دانشگاه می شوند . اقتصاد دانش بنیان مساوی با حذف کنکور است .
    تا آنجاکه ما میدانیم در سایر کشورها اقتصاد دانش بنیان یعنی مثلا شرکت سونی اریکسون میاد با دوتا دانشگاه صحبت میکنه یا خودش یک دانشگاه و مرکز اموزش تاسیس میکنه بعد بیانه صادر میکنه که هرکسی بتونه فاند یا پذیرش دانشگاه مارو بگیره در همین کمپانی سونی اریکسون مشغول کار میشه این چنین کشوری میتونه ادعا کنه که اقتصاد دانش بنیان داره . نه اینکه در ایران شما با کنکور وارد دانشگاه بشید بعد طی فرایندی یک مدرک بگیرید و دنابل کار بگردید بعد اخرش در یک حیطه دیگه مشغول کار شوید این اسمش اقتصاد دانش بنیان نیست . برای اقتصاد دانش بنیان داشتن نیاز به سیاست گذاری است که مقدمه آن همین وزارت علوم می باشد . صنعت باید دانشگاه ایجاد کنه چون شرکت نیاز به متخصص داره نه اینکه دانشگاه شرکت تاسیس کنه ! دانشگاه که نیازی به تولید نداره . متاسفانه در سال 92 در مبحث ثبت اختراعات که این قوانین تصویب شده یا نمایندگان ان زمان هیئت علمی بودند یا با دانشگاه ها رابطه مستقیم داشتند چون از نظر مبانی اسلام خود اختراع یک دارایی است و نه یک فعالیت علمی !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا