خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فتاح: تا پایان ۱۴۰۰ تمام املاک علوی را واگذار می‌کنیم

پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان گفت: هدف ما برقراری عدالت است بنابراین هر جا که املاک غصب شده وجود داشته باشد باید آن را به صاحب اصلی برگردانیم؛ باید از ظرفیت مسئولین استفاده کنیم و در صورت پیگیری مردم تا پایان ۱۴۰۰ کلیه املاک علوی را واگذار می‌کنیم.

به‌گزارش ایسنا فتاح در مراسم واگذاری ۲۹۶ فقره از اسناد املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم تاکستان که امروز ۱۸ بهمن به‌صورت ویدیو کنفرانس در سالن استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: بازگرداندن املاک غصب شده توسط پهلوی به مالکان اصلی آن توسط بنیاد مستضعفان و با دستور مقام معظم رهبری صورت گرفته است، ما در بازگرداندن این املاک به مردم منتی نداریم.

وی افزود: مسئولیت ما سنگین است و روند واگذاری باید سریع‌تر انجام شود، امسال که در آستانه چهل و دومین سالگرد انقلاب قرار داریم باید این کار را به ثمر برسانیم، موضع انقلاب و امام خمینی (ره) برقراری عدالت و حق است بنابراین هر جا که از این املاک هست باید به صاحب اصلی برگردانیم و حق را به‌حق دار برسانیم.

رئیس بنیاد مستضعفان اظهار کرد: باید از ظرفیت مسئولین استفاده کنیم و در صورت پیگیری مردم تا پایان ۱۴۰۰ کلیه املاک علوی را واگذار می‌کنیم، بخشی از طولانی شدن فرایند واگذاری این املاک به دلیل سخت بودن و زمان‌بر بودن فرایند تفکیک این املاک است، صدور سند این املاک به نام مالکانشان، باعث می‌شود این زمین‌ها ارزش‌افزوده پیدا کنند و مالکانشان که تا پیش‌ازاین به دلیل عدم دارا بودن سند، قادر به استفاده از تسهیلات بانکی نبودند، بتوانند از وام و تسهیلات بانکی استفاده کنند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه بنیاد مستضعفان، عزمش را برای بازگرداندن املاک مصادره شده توسط پهلوی به مردم جزم کرده، عمده این اسناد تا پایان سال ۱۳۹۹ و تمامی اسناد تا پایان سال ۱۴۰۰ به مالکان آن‌ها بازگردانده می‌شود.

۲۹۶ سند املاک علوی در تاکستان واگذار شد

سید فخرالدین علوی، مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان قزوین نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: به یمن و برکت پیروزی انقلاب اسلامی اولین بار در استان قزوین، واگذاری املاک علوی در منطقه هدف تاکستان در دستور کار قرارگرفته است، ۲۹۶ سند مالکیت به قیمت ۱۸۱ میلیارد ریال و به مساحت ۵۳ هکتار به مردم واگذار شده است این در حالی است که قبل از آن تنها ۲۴۴ واحد واگذارشده بود.

وی افزود: واگذاری املاک غصب شده در قزوین و تاکستان نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای داشته است، ما سعی داریم به نفع مردم عمل کنیم و املاک را به صاحبان حقیقی انقلاب یعنی مردم برگردانیم، این املاک بنا بر احکام قضائی به نفع بنیاد مستضعفان صادرشده بود اما ما زمینه را فراهم کردیم تا اکثر املاک به‌صورت رایگان به خود مردم واگذار شود.

علوی یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته واگذاری در کوتاه‌ترین زمان و با حداقل هزینه انجام‌شده است برای مثال نقشه‌کشی هر قطعه ۱ تا ۵ میلیون هزینه داشت اما با ۵۰۰ هزار تومان انجام شد، ظرفیت ما بیشتر از این است و ما تاز مانی که واگذاری املاک به‌صورت کامل در تاکستان محقق نشود بیکار نخواهیم ماند و تلاش می‌کنم به ثمر برسد، امیدواریم تا پایان شهریور ۱۴۰۰ کلیه املاک علوی قزوین و تاکستان واگذار شود.

وی خاطرنشان کرد: در واگذاری املاک بین افراد برخوردار و کم برخوردار تفاوت قائل شدیم و شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کردیم که با کمترین هزینه واگذاری صورت بگیرد، این املاک علوی مسکونی و زراعی هستند و پیش‌بینی می‌کنیم که حدود سه هزار پرونده برای واگذاری تشکیل شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا