خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاتمی کدام موضع جبهه اصلاحات را خوب و متین دانست؟

در حالی که محمد خاتمی سند راهبردی انتخاباتی جبهه اصلاحات را موضعی خوب دانسته است برخی فعالان سیاسی و رسانه‌ها این دیدگاه مطرح‌شده از سوی او را به اظهارات و تصمیمات جبهه اصلاحات نیز تعمیم داده‌اند.

به‌گزارش انصاف نیوز، آقای خاتمی در پیامی به مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران با اشاره به سند راهبردی انتخاباتی جبهه اصلاحات، این سند را “موضع خوب و متین” خواند و گفت: آنچه ارائه شده، یک راهبرد است، نسبت به انتخابات و نهاد انتخابات به‌طور کلی و نه برنامه و نظر به انتخابات خاص. اگر تشخیص دادند و صلاح بدانند درباره آن هم اظهار نظر خواهند کرد.  

همانطور که از این بخش از گفته‌های رئیس‌جمهور پیشین ایران روشن است، اظهارنظر او صرفا پیرامون موضع مطرح‌شده از سوی جبهه اصلاحات در سند راهبردی انتخاباتی درباره‌ی نهاد انتخابات بوده و نه آنچه به عنوان موضع این جبهه سیاسی درباره‌ی انتخابات پیشِ رو از سوی رئیس و سخنگوی جبهه اصلاحات مطرح می‌شود.

با این وجود برخی فعالان سیاسی این اظهارنظر خاتمی را تایید تصمیمات جبهه اصلاحات برای انتخابات پیشِ رو خوانده‌اند که با آنچه محمد خاتمی گفته‌است تفاوت واضحی دارد.

روزنامه‌ی هم‌میهن نیز تیتر غیر دقیقی را درباره‌ی اظهارات خاتمی برگزیده و این اظهارات را “حمایت خاتمی از موضع انتخاباتی جبهه اصلاحات” نامیده است.

این در حالی‌ست که سیدمحمد خاتمی در همین سخنرانی تاکید داشته آنچه از نگاه او خوب و متین بوده سند راهبردی جبهه اصلاحات پیرامون نهاد انتخابات به طور کلی است و نه مواضع این جبهه‌ی سیاسی درباره‌ی یک انتخابات خاص.

مواضع جبهه اصلاحات درباره‌ی انتخابات یازده اسفند با انتقاداتی از سوی چهره‌ها و احزابی حتی در درون این جبهه نیز مواجه شده است و در عمل شاهد دو پاره شدن اصلاح‌طلبان در مواجهه با انتخابات هستیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا