خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«تردیدهای خطرناکی درباره انفجار بیروت وجود دارد»

فراکسیون المستقبل، جریان نزدیک به سعد حریری در بیانیه‌ای نوشت:  درباره انفجار و زمان و مکان و شرایط آن و چگونگی وقوع و مواد منفجره‌ای که در آن استفاده شده وجود دارد و نمی‌توان تردیدها را با تدابیر امنیتی و قضایی عادی از بین برد. ما از دولت می‌خواهیم تحقیقات قضایی و امنیتی شفافی را بدون سازش و فرار از واقعیت انجام دهد و برای این کار باید کارشناسان بین‌المللی و کمیته‌های متخصص مشارکت داشته باشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، فراکسیون المستقبل در پارلمان و دفتر سیاسی و شورای اجرایی جریان المستقبل در نشستی تأکید کرد: مصیبت بزرگی بر سر بیروت و ساکنانش فرود آمد و صدها تن را به کام مرگ فرستاد؛ انسان‌هایی که هیچ گناهی نداشتند جز آنکه به دنبال کار و جستجوی یک لقمه نان در پایتخشان بودند. هر گونه دعوتی برای همبستگی و بسیج کردن گروه‌هایمان و فعال کردن روابط عربی و بین‌المللی برای کمک به آن مسؤولیت ما و تمام نهادهای دولت است.

این فراکسیون در بیانیه‌ای اعلام کرد: طوفان وارد خانه و محله‌های ما شد و هرگز نمی‌توان با هیچ چیزی بر این جنایت هولناک و مسؤولان آن سرپوش گذاشت.

جریان المستقبل فاجعه را در حجم یک جنگ ویرانگر می‌داند که خطرناک‌ترین مساله در این جنگ این است که اهمیت و فاجعه‌بار بودن و هولناکی چنین جنگی کمتر از جنایت ترور رفیق حریری، نخست‌وزیر فقید نیست که دو روز دیگر دادگاه بین‌المللی درباره آن حکم نهایی را خواهد داد.

این فراکسیون اعلام کرد: تردیدهای خطرناکی درباره انفجار و زمان و مکان و شرایط آن و چگونگی وقوع و مواد منفجره‌ای که در آن استفاده شده وجود دارد و نمی‌توان تردیدها را با تدابیر امنیتی و قضایی عادی از بین برد. ما از دولت می‌خواهیم تحقیقات قضایی و امنیتی شفافی را بدون سازش و فرار از واقعیت انجام دهد و برای این کار باید کارشناسان بین‌المللی و کمیته‌های متخصص مشارکت داشته باشند.

فراکسیون المستقبل اعلام کرد: بیروت می‌خواهد بداند چگونه ویران شده و چه کسی مسؤول مستقیم انبار مواد منفجره در قلب آن است و چه دلیلی وجود دارد که باید از سال‌ها پیش این مواد منفجره در انبارهای بندر وجود داشته باشد. چه کسی آن را وارد لبنان کرده و چگونه دستگاه‌های امنیتی بندر بیروت درباره این مواد خطرناک سکوت کرده‌اند. بیروت بر سر تمام مسؤولان سیاسی، امنیتی و قضایی فریاد می‌زند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا