خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امانوئل مکرون فردا به لبنان می‌رود

بر اساس اعلام دفتر ریاست جمهوری فرانسه امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور فردا (پنج‌شنبه) به لبنان سفر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشرة، دفتر ریاست جمهوری فرانسه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری این کشور فردا (پنج‌شنبه) برای دیدار با مسؤولان لبنانی به این کشور سفر خواهد کرد.

در این رابطه دفتر نخست‌وزیری لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد، حسان دیاب، نخست وزیر تماس تلفنی از سوی ماکرون دریافت کرد که او به دیاب اطلاع‌ داده فردا به بیروت سفر می‌کند تا در این مرحله دشوار به لبنان کمک کند.

دفتر نخست وزیری لبنان افزود: دیاب از ماکرون تشکر و از حمایت همیشگی فرانسه از کشورش تقدیر کرد. او ماکرون را در جریان فاجعه لبنان قرار داد.

پیش از این ماکرون تاکید کرده بود که کشورش در پی انفجار بیروت یک تیم از نیروهای دفاع مدنی اعزام و چندین تن کمک‌های پزشکی را برای کمک به لبنان ارسال کرد.

ماکرون ضمن ابراز همبستگی با مردم لبنان پس از انفجاری که هزاران کشته و زخمی و حجم بالایی خسارت در بیروت بر جای گذاشت، گفت: فرانسه همواره در کنار لبنان است و در حال حاضر کمک‌هایی از فرانسه به لبنان منتقل شده‌اند.

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه نیز امروز اظهار کرد: پاریس از جامعه جهانی درخواست خواهد کرد اقدامی در راستای ارائه کمک‌های انسانی به لبنان در پیش بگیرند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا