خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ما واقعا خسته ایم…

یک استاد حق‌التدریس دانشگاه آزاد اسلامی در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز نوشت:

سلام. من یک استاد حق التدریس دانشگاه آزاد تهران هستم.

درد نامه ای دارم که صحبت بسیاری از اساتید حق التدریس کشور است.

دو ترم است که حقوق اساتید حق التدریس پرداخت نشده.ابتدا راجع به حقوق خدمتتان عرض کنم در بدو ورود به یک استاد حق التدریس ساعتی ۷ هزار تومن داده میشه، بله درست خواندید ۷ هزار تومن. احتمالا الان دارید با حقوق کارگران زحمت کش و… مقایسه انجام میدهید. حدودا بطور متوسط سه درس در ترم به این اساتید داده می شود که به ازای هر درس بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزارتومن باید در طول ۴ ماه یا یک ترم تحصیلی دریافت کنند که اصولا در بهترین شرایط بجای ۴ ماه بین ۶ تا ۸ ماه باید ۵۰۰ یا ۶۰۰ هزارتومن دریافت کنند. از این حقوق ناچیز ۱۵ درصد بیمه و مالیات کم می شود که بیمه آن اصلا بدرد نمیخورد چون ساعتی است مثلا یک استاد در طول ۴ ماه جمعا یک یا دو روز بیمه می شود. و مالیات به حقوق ناچیز را من نمی فهمم البته از دانشگاه یک باری سوال کردم گفتند شما مطابق قانون کار حقوق نمیگیرید که مثلا زیر ۲ میلیون مالیات نداشته باشد. بیمه آن بجز ساعتی بودن مشکل دیگری دارد که هر وقت حقوق ریخته شود میتوان از دفترچه بیمه به مدت محدود استفاده کرد و اگر تاریخ دفترچه تمام شود ۷ ماه باید بایستیم تا حقوق بعدی پرداخت شود تا دفترچه تمدید شود. خجالت آن آنجاست که کسی که وظیفه پذیرایی چای و… برای اساتید را دارد و در آبدارخانه است چندین برابر بیشتر از این اساتید حقوق دریافت میکند.

از این بگذریم بحث اساتیدی است که بسیار تحقیق و پژوهش انجام دادند ولی یا به علت نداشتن آشنا هنوز حق التدریس ماندند یا دانشجوی سال آخر دکتری هستند. در هر دو صورت از طرف مدیریت گروه که وظیفه دادن واحد به اساتید حق التدریس است بسیار ناملایمتی ها میبینند. در واقع ته مانده های واحدهایی که حتی به تخصص اساتید جوان مربوط نیست به آنها داده می شود. و بین این اساتید و اساتید هیئت علمی فرق بسیاری قائل می شوند در صورتی که میدانیم بسیاری از اعضای هیئت علمی سابق مدرکشان فوق لیسانس است. در این شرایط سخت، اساتید حق التدریس مورد ظلم واقع می شوند هم تدریس و پژوهش و بروز بودن آن باعث خوشحالی اعضای گروه نمی شود هم بجای تقدیر و تشکر از این اساتید در عوض عدم دریافت حقوق با آنها نامهربانی می شود. کافی است یک روز استاد حق التدریس بشوید میبینید هر چه زحمت کشیدید هر چه رنج کشیدید چقدر بی خوابی ها کشیدید نتیجه اش حقوق و احترامی است که توسط همه افرادی که شما را از بیرون میبینند سخره آور است.

این اساتید حق التدریس به آینده نگاه میکنند حقوق یک استاد هیئت علمی تازه ورود در دانشگاه آزاد ۵ تا ۶ میلیون است شنیدم یک بار شهردار شهر رشت گفته بودند کارگرانی که وظیفه حمل زباله دارند ۶ تا ۷ میلیون حقوق می گیرند. جای علم کجاست…

ما واقعا خسته ایم…

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا