خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آزمایش موفق مین ضد بالگرد “صاعقه” در رزمایش پیامبر اعظم ۱۱

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: در پایان مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۱ مین جهنده ضد بالگرد “صاعقه” و”مین ضد نفر سجیل” با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ پاسدار عبدالله عراقی در جمع خبرنگاران در منطقه عمومی رزمایش اعلام کرد: رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۱ نیروی زمینی سپاه که با حضور یگان‌های مختلف این نیرو اعم از قرارگاه ثامن الائمه (ع)، لشکر مردم پایه ۵ نصر و واحدهای تخصصی توپخانه، زرهی، پهپاد، پدافند و هوانیروز از دوم اسفندماه با شلیک راکتهای پیشرفته و مدرن در کویر مرکزی ایران آغاز شده بود از صبح امروز در مرحله نهایی دنبال شد و با دستیابی به تمامی اهداف از پیش تعیین شده به پایان رسید.

وی با بیان اینکه سناریوی این رزمایش براساس یک عملیات واقعی طرح ریزی شده بود، افزود: انجام عملیات دفاع سخت، اجرای آتش سنگین توپخانه، اجرای کمین و  اقدام بر علیه خودروهای انتحاری، انجام عملیات تعقیب هلی برن و پشتیبانی هوایی توسط بالگرد از جمله اقدامات صورت گرفته در مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۱ بود که با موفقیت به انجام رسید.

عراقی همچنین از آزمایش سلاح‌های جدید در این رزمایش خبر داد و تصریح کرد: در پایان مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۱ مین جهنده ضد بالگرد “صاعقه” و”مین ضد نفر سجیل” با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفت.

وی با اشاره به ویژگیهای “مین جهنده ضد بالگرد صاعقه” گفت: این سلاح قابلیت پرتاب تا ارتفاع ۵۰۰ متر و انهدام انواع بالگرد و پرنده‌های دشمن را دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

یک پیام

  1. آقا مبارکه اما در شان نظام و مردم ایران نیست که از مین ضد نفر استفاده کنه و فکر نکنم از لحاظ شرعی هم درست باشه استفاده ازش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا