خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تاکید مکرون بر انجام تحقیقات بین‌المللی درباره انفجار بیروت

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در سفر به لبنان گفت: من از مقامات لبنانی خواستم با تحقیقات بین‌المللی موافقت کنند. ما نیز آماده کمک به لبنان هستیم. من اطلاعاتی بیشتر از بقیه مردم درباره انفجار بیروت ندارم. انجام تحقیقات بین‌المللی ضروری است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در سفرش به بیروت با میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان دیدار و درباره آخرین تحولات مربوط به انفجار بندر بیروت و وضعیت اقتصادی این کشور با وی بحث و تبادل نظر کرد.

ماکرون گفت: تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت باید با شفافیت کامل صورت گیرد تا دلیل انفجار روشن شود.

در این دیدار میشل عون از ماکرون خواست تصاویر ماهواره‌ای را از لحظه وقوع انفجار به لبنان بدهد.

ماکرون نیز متعهد شد که در نزدیک‌ترین زمان ممکن در این زمینه به لبنان کمک کند.

ماکرون همچنین در جریان بازدید از مناطق الجمیزه و مارمخایل به لبنانی‌هایی که تجمع کرده بودند، گفت: حمایتی که ما از لبنان به عمل می‌آوریم به دست مفسدین نخواهد رسید. من قصد دارم توافق جدیدی را با مقامات سیاسی لبنان امضا کنم.

ماکرون گفت: لبنان به تدابیر سیاسی قوی برای مبارزه با فساد و اصلاحات نیاز دارد. همچنین باید نظام بانکی لبنان اصلاح شود تا شفاف‌تر باشد.

همچنین ماکرون در دیدار با رؤسای احزاب در کاخ الصنوبر گفت: تغییر سیاسی مسئولیت مردم لبنان است و فرانسه باید بر این مسئله اصرار کند. حمایت مالی از لبنان مشروط به انجام اصلاحات است. ما هرگز لبنان را رها نخواهیم کرد.

وی گفت: ما در لبنان هستیم تا کمک‌های بین‌المللی و سازمان ملل و نهادهای دیگر را تنظیم کنیم. ما تلاش می‌کنیم تا کمک‌ها مستقیما به دست مردم برسد.

رییس جمهوری فرانسه افزود: ما طی روزهای آینده نشست بین‌المللی را برای کمک به لبنان برگزار خواهیم کرد. بانک جهانی و سازمان ملل نقش حیاتی در چگونگی کمک به لبنان دارند. من حق ندارم خواهان اصلاح قانون اساسی در لبنان شوم اما باید برای مبارزه با فساد تلاش کرد. باید در حساب‌های بانکی لبنان بازنگری شود. من از مقامات لبنانی خواستم با تحقیقات بین‌المللی موافقت کنند. ما نیز آماده کمک به لبنان هستیم. من اطلاعاتی بیشتر از بقیه مردم درباره انفجار بیروت ندارم. انجام تحقیقات بین‌المللی ضروری است.

وی گفت: احتمالا تحریم‌هایی علیه مسئولان لبنانی اعمال شود اما باید اوضاع در مسیر درستی پیش برود. اعمال تحریم برای ما اولویت نیست اما بعید هم نیست.

ماکرون هم‌چنین در اظهاراتی خصمانه علیه حزب‌الله گفت: اگر از منافع مردم لبنان حمایت می‌کنید پس راه‌حلی برای بحران برق و مشکلات مردم پیدا کنید نه اینکه در خدمت منافع بیگانگان باشید!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا