خرید تور تابستان ایران بوم گردی

استاندار بیروت: از وجود مواد منفجره در بندر مطلع نبودیم

«مارون عبود»، استاندار بیروت در سخنانی تاکید کرد که استانداری از مواد منفجره موجود در انبار بندر مطلع نبوده است.

به گزارش ایرنا عبود روز جمعه در مصاحبه با شبکه «فرانس‌۲۴» گفت: بندر بیروت یک نهاد مستقل است و در چارچوب استانداری و اختیارات آن دخالتی نمی‌کند.

وی افزود: آنچه در بیروت روی داد،‌ فاجعه‌ای بزرگ است،‌ شبیه انفجار بمب هسته‌ای از نوع کوچک آن. بندر بیروت و مناطق مسکونی آن به طور کامل نابود شده و بیروت به شهر ویران‌شده تبدیل شده است.

استاندار بیروت ادامه داد: همه تلاش‌ها و کمک‌هایی که تاکنون ارائه شده به خاطر وحشت فاجعه چون قطره‌ای در دریا بوده و اثرات این کمک‌ها هنوز آشکار نشده است.

وی گفت: استانداری از وجود مواد منفجره در انبار ۱۲ بندر بیروت مطلع نبوده است.

عبود در پاسخ به وجود مواد منفجره دیگر در اماکن مشابه نیز تاکید کرد: مقامات لبنانی تحقیقات را آغاز کرده‌اند و در حال جست‌وجو در سایر اماکن برای یافتن احتمالی مواد منفجره هستند که می‌تواند تهدیدی برای ساکنان مناطق مختلف لبنان باشد.

عصر سه‌شنبه گذشته در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ در یکی از انبارهای مواد آتش‌زا واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی در انبارهای مجاور آن رخ داد که حاوی ۲ هزار و ۷۰۰ تن نیترات آمونیوم بود. بر اثر آن تاکنون ۱۵۴ نفر کشته و بالغ بر پنج هزار نفر زخمی شدند.

میزان کل خسارت های ناشی از انفجار چهارم اوت (۱۴ مرداد) در بیروت توسط مروان عبود استاندار بیروت رقمی معادل ۱۰ تا ۱۵ میلیارد دلار محاسبه شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا