خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گوگل به FBI برای رمزگشایی ۹ گوشی اندرویدی کمک کرد

پس از به اتمام رسیدن دعوای اپل و اف بی آی، مدارک جدید نشان می‌دهند که دولت آمریکا در گذشته نیز بیش از ۶۳ بار از گوگل و اپل برای رمزگشایی از گوشی‌ها کمک خواسته است که ۹ مورد از آن‌ها مربوط به گوگل بوده است. البته مشخص نیست که چه تعداد از این درخواست‌ها پاسخ مثبت گرفته‌اند اما ظاهرا گوگل در این زمینه با دولت همکاری داشته است.

به گزارش زومیت، نزاع اپل و دولت آمریکا برای حفاظت از اطلاعات کاربران به پایان رسید اما این ظاهرا اولین باری نبوده که اف بی آی از اپل و گوگل برای قفل‌گشایی گوشی‌های هوشمند کمک خواسته است. بیشتر درخواست‌ها از اپل بوده اما در ۹ مورد نیز دولت از گوگل کمک خواسته است.

این ۹ دستگاه ساخت شرکت‌های آلکاتل، Kyocera و سامسونگ بوده‌اند که از سیستم پیش‌فرض گوگل برای جلوگیری از رمزگشایی پشتیبانی می‌کردند. یکی از سخنگویان گوگل در این باره می‌گوید: «ما حکم‌های دادگاه را به دقت بررسی می‌کنیم تا این نوشته‌ها کاملا مطابق قانون باشند. با این حال ما تاکنون حکم قضایی مانند آنچه که به دست اپل رسیده، دریافت نکرده‌ایم. ما به هیچ عنوان در برابر درخواست ساخت ابزاری برای رمزگشایی راحت از گوشی‌های هوشمند، تسلیم نخواهیم شد.»

گوگل به صورت مستقیم به نرم‌افزار گوشی‌های اندرویدی دسترسی ندارد اما می‌تواند به قفل لاک اسکرین از طریق مدیریت ابزار اندروید، دسترسی داشته باشد. البته این ویژگی در اصل ابزاری برای افرادی است که رمز لاک‌اسکرین خود را فراموش کرده باشند. این ویژگی فقط برای Patternها در لاک اسکرین عملی بود و اگر از رمز عددی یا حسگر اثر انگشت استفاده می‌شد، استفاده از آن امکان‌پذیر نبود.  با این حال این ویژگی از اندروید آبنبات چوبی به بعد از اندروید حذف شد. سامسونگ ویژگی مشابهی را در قالب FindMyMovile ارائه کرده است اما این امکان مشابهی در آی او اس ندارد.

ویژگی مذکور می‌تواند برای پلیس کارگشا باشد چرا که می‌توان به وسیله‌ی آن رمز دستگاه را ریست کرد. معمولا گوگل ابتدا رمز دستگاه را تغییر داده و پس از انجام تحقیقات بار دیگر رمز آن را عوض می‌کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا