خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش میدانی از پروتکل‌های بهداشتی در کنکور ارشد

کنکور سال 99 از مسائلی بود که حواشی زیادی را در پی داشت و باره هم به علت شروع بیماری کرونا به تعویق افتاد. در نهایت با وجود حرف و حدیث‌ها در مورد احتمال وقوع یک فاجعه‌ی کرونایی، کنکور کارشناسی ارشد در سه روز گذشته برگزار شد. خبرنگار انصاف نیوز در یکی از حوزه‌های امتحانی کنکور ارشد حاضر شد تا رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در این حوزه بررسی کند.

به دانشگاهی خوارزمی در میدان حصارک کرج رفتیم تا ببینیم دستور‌العمل‌های بهداشتی در این حوزه‌ی امتحانی تا چه اندازه رعایت می‌شود. بعد از ورود از سر در اصلی این دانشگاه، اتوبوس‌هایی برای رساندن داوطلبان به دانشکده‌های محل امتحان تعبیه شده بود. بعضی از داوطلبان در این اتوبوس‌ها ماسک به صورت نداشتند ولی تعداد افراد داخل اتوبوس زیاد نبود. به دانشکده‌ی ادبیات که می‌رسیم تعدادی از داوطلبان پیاده می‌شوند. من نیز به همین دانشکده می‌روم. فضای بزرگی است و خانواده‌ی بعضی افراد نیز در محوطه دور هم روی چمن نشسته‌اند. قبل از ورود به سالن‌ها کیف‌ها باید تحویل داده شود از دو پنجره که پشت آن دو نفر ایستاده‌اند کیف‌ها تحویل داده می‌شود. به خاطر اینکه همه باهم وارد سالن امتحان نمی‌شوند پشت این پنجره‌ها تراکم جمعیت نیست اما این احتمال می‌رود که پس از آزمون اینجا محل تراکم داوطلبان باشد.

قبل از ورود به ساختمان دانشکده یک زن با دستگاه تب‌سنج ایستاده که تب داوطلبان و ماسک آنها را بررسی کند. بعد از آن یک مرد ایستاده که در دستش اسپری‌ای وجود دارد که به نظر در آن مایع ضدعفونی‌کننده است و به دست کسانی که می‌خواهند وارد شوند می‌زند. وارد سالن که می‌شویم صندلی‌ها با همان فاصله‌هایی که سال‌های قبل قرار می‌گرفتند قرار گرفته‌اند که چیزی حدود یک متر از کنار و نیم متر از جلو است. مشخص نیست که آیا پیش از ورود این صندلی‌ها ضدعفونی شده‌اند یا نه. مراقبان همه ماسک به صورت دارند اما کسی از دستکش استفاده نمی‌کند. بیست دقیقه با تاخیر برگه‌ها که داخل نایلون است توزیع می‌شود با توجه به اینکه بسته‌های حاوی برگه‌‌ی امتحانی و پاسخنامه روی هم هستند و مراقبان بدون دستکش این بسته‌های نایلونی را بین داوطلبان پخش می‌کنند. هرکسی که با خود ژل ضدعفونی‌ کننده دستش را تمیز می‌کند و شروع به پاسخ به سوالات می‌کند.

بعد از اعلام اینکه که داوطلبان می‌توانند برگه‌های خود را تحویل دهند تعداد زیادی سالن را ترک می‌کنند. پس از اتمام آزمون داوطلبان سالن را ترک می‌کنند. در محلی که کیف‌های گرفته شده را به داوطلبان پس می‌دهند تجمع شده و کسی فاصله را رعایت نمی‌کند. اتوبوس‌ها هم به همان شکل صبح آزمون داوطلبان را تا سر در دانشگاه می‌رسانند.

اتمام پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا