خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هشدار اپوزیسیون فرانسه نسبت به دنباله‌‌روی از آمریکا

در حالیکه بازرسان شیمیایی سازمان ملل امروز به بررسی های خود در مورد استفاده از سلاحهای شیمیایی در سوریه پایان دادند،  اپوزیسیون راست گرای فرانسه از فرانسوا هولاند، رئیس جمهور این کشور خواست که از هرگونه تصمیم گیری در مورد حمله نظامی به سوریه قبل از انتشار نتایج تحقیقات بازرسان سازمان ملل خودداری کند.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از رادیو فرانسه، فرانسه و آمریکا در روزهای گذشته اعلام کرده اند انجام یک حمله نظامی به سوریه را در دست بررسی دارند و فرانسوا هولاند، رئیس جمهور فرانسه وقوع این حمله را تا قبل از چهارشنبه آینده محتمل دانسته است.

اما ژان فرانسوا کوپه، رئیس حزب “اتحاد برای جنبش مردمی”، اپوزیسیون راست گرای دولت فرانسه، امروز خواستار آن شد کشورش قبل از هرگونه تصمیم گیری در مورد حمله نظامی به سوریه، منتظر نتایج تحقیقات بازرسان سازمان ملل بماند.

رئیس حزب عمده اپوزیسیون در پارلمان فرانسه تاکید کرد که تنها در صورتیکه استفاده از سلاحهای شیمیایی در سوریه به اثبات رسیده باشد یک اقدام نظامی دارای اهداف مشخص و محدود، میتواند تحت بررسی قرار بگیرد، مشروط به اینکه ساقط کردن رژیم بشار اسد شامل این اهداف نباشد.

ژان فرانسوا کوپه در همین حال نسبت به هرگونه دنباله روی فرانسه از متحد آمریکایی آن هشدار داد.

این در حالیست که روزنامه پاریزین، نتایج تازه ترین نظرخواهی ای را منتشر کرده که بر اساس آن، نزدیک به ٦٤ در صد مردم فرانسه با اقدام نظامی فرانسه در سوریه مخالف هستند.

خبرگزاری فرانسه می نویسد انتشار نتایج تحقیقات بازرسان سازمان ملل در سوریه تا دو هفته به درازا خواهد کشید اما جان کری وزیر خارجه آمریکا، شب گذشته گفت بر اساس شواهدی قطعی، بیش از ١٤٠٠ نفر در حمله شیمیایی هفته گذشته در حومه دمشق کشته شده اند.

درست یک روز بعد از انتشار این ارقام از سوی وزیر خارجه آمریکا، گروه دیدبان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان، ارقام جدیدی از قربانیان حمله شیمیایی دمشق منتشر کرده و گفته است تا امروز شنبه آمار قربانیان به ۵٠٠ تن از جمله ٨٠ کودک رسیده است.

این گروه آمار قربانیان را موقتی توصیف کرده و گفته است ارقام داده شده را از منابع و گزارشهای بیمارستانی بدست آورده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا