خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظرسنجی: آمریکایی‌ها اوباما را در مسایل کلیدی تایید می‌کنند

به گزارش انصاف نیوز، ایسپا – مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی – نتیجه ی یک نظرسنجی را ترجمه کرده که در پی می آید:

مؤسسه نظرسنجی گالوپ در آخرین نظرسنجی خود، که بین 2-6 مارس 2016 (12- 16 اسفند 1394) انجام داده است، دیدگاه مردم پیرامون اقدامات باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا را مورد بررسی قرار داده است. این نظرسنجی به صورت تلفنی و با حجم نمونه 1019 نفر از افراد بزرگسال (18 به بالا) انجام شده است.

• 45% مردم معتقدند، اوباما در راستای پیشرفت و کامیابی آمریکا، کارش را به خوبی انجام می دهد.
• 48% معتقدند، در زمینه انرژی اقدامات خوبی صورت پذیرفته است (بیش از 39%  از  2015 تاکنون)
• 54% معتقدند، در زمینه محیط زیست اقدامات خوبی انجام شده، که از 2015 تا کنون با افزایش اندک همراه است.
اکثر آمریکایی ها معتقدند، باراک اوباما در زمینه بهبود سیاست انرژی کشور (48% ) و پیشرفت و کامیابی آمریکا (45%)  اقدامات خوبی انجام داده است و این از نکات مثبت دوران ریاست جمهوری اوست. 54% مردم معتقدند یکی دیگر از اقدامات مهم، در دوران ریاست جمهوری اوباما،  اقدامات مطلوب در زمینه حفظ محیط زیست کشور است که  نسبت به سال گذشته به میزان ناچیز افزایش یافته اما در راستای مطالعات ِ انجام شده،  بوده است.
نمودار: نگرشها درباره بهبود عملکرد اوباما پیرامون مسائل کلیدی
در آخرین سال از ریاست جمهوری اوباما، هنوز هم احتمال دارد بیشتر افراد بگویند که او عملکرد ضعیفی داشته است   (49% ). البته این نسبت برای اینکه بگویند کارش را به خوبی و در راستای پیشرفت آمریکا،  انجام داده است معادل 45% است. درصدها حاکی از آن است که اوباما در زمینه محیط زیست، انرژی و اقتصاد، نسبت به سالهای قبل دوران ریاست جمهوری خود، عملکرد بهتری داشته است. بهبود وضعیت این سه حوزه، در سال گذشته تأییدی بر بهبود میزان موافقت عمومی با او است که از سال 2013 تا کنون، اینک بهترین حالت را دارد.
در نظرسجی گالوپ که 5 تا 8 مارس 2009 و طی نخستین هفته های دوران ریاست جمهوری اوباما  انجام شد، 79% مردم آمریکا به عملکرد خوب او در زمینه محیط زیست، 72% به کارهای خوب او در زمینه سیاست انرژی و 61 درصد به  عملکرد خوب او در زمینه پیشرفت و کامیابی آمریکا اذعان کردند.
محیط زیست، انرژی و اقتصاد ، سرخط خبرهای سال 2015 
پیشرفت و کامیابی، انرژی و محیط زیست، خبرسازترین تیترهای سال 2015 بودند.
پیشرفت و کامیابی آمریکا: نگرش¬ها به اقدامات اوباما در زمینه پیشرفت آمریکا، از سال گذشته بیشتر است اما هنوز هم بسیاری از افراد، ترکیبی از اخبار خوب و بد اقتصادی در زمینه اقتصاد کشور را بازتاب نمی دهند. از جنبه مثبت، بیکاری از 5.5 در فورویه 2015 به 4.9 در ماه گذشته، کاهش یافته است. از دید منفی، متوسط «شاخص صنعتی داو جونز» (یک شاخص اقتصادی بازار آزاد است که توسط وال استریت ژورنال منتشر و تهیه می‌شود)، در 2 مارس، به 16.899 کاهش یافته در حالی این میزان در مدت مشابه پارسال،  18.289 بود. بیش از 25 درصد کاهش قیمت بنزین در 12 ماه گذشته، خبرخوشی برای مصرف کنندگان و خبری بد برای سرمایه گذاران و برخی کارگران این حوزه، محسوب می شود.
تلاش اوباما برای پایین آوردن نرخ بیکاری و همکاری با 12 کشور حوزه اقیانوس آرام، به عنوان موفقیت اقتصادی، یقیناً برای برخی از  عامه مردم قابل درک است. اما کمپین تبلیغاتی امسال، موانع بزرگی بر سر راه اوباما قر داد، و اکثر نامزدها از هر دو حزب(دموکرات و جمهوری¬ خواه)، به فعالیت های تجاری اوباما اعتراض کردند و مدعی شدند اوضاع اقتصادی، اکثر آمریکایی ها را بدبخت می کند.
بهبود سیاست انرژی آمریکا: کاهش قیمت بنزین، با روایت های زیادی راجع به «کاهش قیمت نفت» همراه بود که باعث پایین آمدن قیمت ها شده است. آمریکایی ها، امروزه کمتر برای احتمال کمبود انرژی های اساسی، نگران هستند و احتمالا در سال های اخیر بر این باورند که حفاظت محیط زیست بر توسعه منابع انرژی تقدم دارد. اوباما در ماه ژانویه، صراحتاً به «کاهش بودجه» انرژی های فسیلی مانند  نفت و گاز و ذغال سنگ و سرمایه گذاری بیشتر روی «انرژی های پاک» اشاره کرد. اوباما توانسته در سال گذشته، در زمینه سیاست های مربوط به انرژی، تاثیر مثبتی بر افکار عمومی بگذارد، زیرا درصدها حاکی از آن است که نظر مردم راجع به اقدمات خوب او در زمینه سیاست های انژی از 39 % به 49% افزایش یافته است و در نتیجه او توانسته موافقت توده مردم آمریکا را جلب نماید.
حفاظت از محیط زیست: به نظر می رسد اوباما در مدتی که ریاست جمهوری را بر عهده داشته است، هشدارهایی در زمینه مبارزه با تغییرات آب و هوایی داده است و مسئولان بخش اجرایی به طور مستمر، برنامه ها را به سمت سرمایه گذاری در «انرژی های پاک» می کشانند. فهرست دستاوردهای کاخ سفید در سال 2015،  توافقنامه پاریس در زمینه تغییرات آب و هوایی را درون خود جای داده است که 195 کشور در ماه دسامبر، آن را امضا کردند. نظرات اوباما راجع به رکورد در زمینه حفاظت از محیط زیست، در 7 سال اخیر، متنوع بوده است. درصدهای حاکی از اقدامات خوب اوباما در زمینه حفظ محیط زیست در سال 2012 با 56%، به بالاترین  و با 51% در سال 2014 ، به پایین ترین حد خود رسید.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا