خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«توقیف روزنامه جهان صنعت حمایت از کادر درمان بود»!

ایرنا نوشت: «یک منبع آگاه در هیات نظارت بر مطبوعات، گفت: دلایل پشت پرده توقیف روزنامه جهان صنعت، حمایت از کادر درمان و بهداشت در مقابله با کرونا بود چرا که این روزنامه با ارائه اطلاعات کاملا جعلی، خلاف واقع، بدون مدرک و سند اقدامات کادر بهداشت و درمان در تشخیص و پیشگیری و مقابله با کرونا را زیر سوال برد.

یک منبع نزدیک به هیات نظارت بر مطبوعات، با اشاره به  توقیف روزنامه جهان صنعت، گفت: جعل در هویت رسمی منبع خبر و معرفی دروغین او به عنوان عضو ستاد ملی مقابله با کرونا، اعلام آمار نجومی سیصد و بیست هزار کشته کرونا در ایران و سبقت گرفتن از رسانه‌های معاند در سلب اعتماد افکار عمومی از وزارت بهداشت، به عنوان خط مقدم مقابله با کرونا، زیر سوال بردن اقدامات کادر بهداشت در تشخیص و پیشگیری و مقابله با کرونا و ارائه اطلاعات کاملا جعلی و خلاف واقع بدون مدرک و سند، مهم ترین دلیل تصمیم به توقف روزنامه جهان صنعت، بوده است.

این منبع اضافه کرد: در موضوعات متعدد و مسائل مختلف گذشته نیز در چندین نوبت تذکر شفاهی کتبی و مذاکره حضوری با مدیرمسول این روزنامه در ممانعت از اخبار خلاف واقع و جعلی انجام شد؛ با تاکید براین که فضای نگران جامعه امروز بر اثر ابتلا به کرونا نیازمند کمک به مقابله با این بیماری شوم است نه افزایش اضطراب و نگرانی مردم و بی اعتمادی به کادر درمان و بهداشت.

به گفته این منبع، وظیفه هر ایرانی حمایت از کادر بهداشت و درمان در راه مقابله با کرونا و تقویت اعتمادسازی دوسویه است و هر اقدامی که منجر به تضعیف مقابله با کرونا شود قطعا منجر به افزایش آسیب به مردم خواهد شد.

آخرین رفتار غیر حرفه‌ای این روزنامه، گفت‌وگو با یک کارشناس بهداشت محیط درباره کرونا در کشور بود که مصاحبه او را با عنوان جعلی عضو ستاد ملی کرونا منتشر کردند. جالب توجه اینکه آمار اعلامی از سوی این کارشناس غیر مرتبط و بی اطلاع، ۷ برابر آمار اعلامی رسانه‌های معاند بوده که با هدف سلب اعتماد ازمقابله با کرونا در ایران صورت گرفته است.

روز گذشته، دوشنبه/ ۲۰ مردادماه،  محمدرضا سعدی، مدیرمسئول روزنامه «جهان صنعت» در گفت‌وگو با ایرنا از توقیف این روزنامه خبر داد و گفت: در جلسه هیات نظارت بر مطبوعات، که دو نفر از اعضای آن – ازجمله نماینده مجلس که هنوز تعیین تکلیف نشده – حضور نداشتند، به‌سبب انتشار یک مصاحبه در شماره روز گذشته (یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹)، حکم به توقیف موقت روزنامه جهان صنعت داده شد.

سعدی همچنین گفته بود: تا این لحظه، حکم مکتوب به دست من نرسیده و حکم صرفا شفاهی، ازسوی دبیرخانه هیات نظارت ابلاغ شده است.

جهان صنعت، روزنامه‌ای با رویکرد تحلیلی است که بیشتر در حوزه اقتصاد فعالیت دارد. این روزنامه از سال ۱۳۸۳ منتشر می‌شود.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا