خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در حمله هوایی ترکیه به «پ ک ک» یک سرتیپ عراقی کشته شد

یک منبع مطلع اعلام کرد، در حمله هوایی و پهپادی ترکیه در استان اربیل پنج تن از نیروهای گارد مرزی عراق و نیروهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) کشته شدند.

به گزارش ایسنا، این منبع به خبرگزاری شفق نیوز گفت، پهپاد ترکیه نشستی که در منطقه برادوست در منطقه سیدکان از توابع شهرستان سوران در شمال استان اربیل برگزار شده بود، هدف گرفت.

گزارش ایرنا از بمباران پ ک ک توسط ترکیه

ایرنا هم در خبری نوشت؛ منابع عراقی اعلام کردند که یک هواپیمای بدون سرنشین ترکیه نشست مرزبانان عراقی و عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را در منطقه «برادوست» از توابع «سیدکان» در شمال استان اربیل بمباران کرد.

بر اساس گزارش های اولیه، تاکنون پنج مرزبان عراقی و عناصر پ.ک.ک کشته شدند که یکی از آنها سرتیپ مرزبانی عراق «زبیر حالی» و دیگری افسری به نام «سردار برادوستی» است.

به نوشته وبگاه کردی «شفق نیوز»، نشست عناصر حزب کارگران کردستان و مرزبانان عراقی به دنبال کشته شدن یک چوپان کرد در حملات هوایی ترکیه برگزار شد.

ترکیه از اواخر خرداد گذشته، عملیات «پنجه ببر» را از زمین و هوا در شمال عراق آغاز کرده است.

وزارت امور خارجه عراق در اعتراض به حملات مکرر ارتش ترکیه به خاک این کشور، چندین بار «فاتح ییلدز» سفیر ترکیه در بغداد را احضار کرده است.

ارتش ترکیه اعلام کرد که هدف از عملیات موسوم به پنجه ببر در شمال عراق پاکسازی این مناطق از حضور عناصر «حزب کارگران کردستان ترکیه» (پ.ک.ک) است.

با وجود اعتراض‌های گسترده بغداد و کشورهای عربی به آنکارا، عملیات ارتش ترکیه همچنان در شمال عراق ادامه دارد.

گزارش شبکه‌ی اسکای نیوز از حمله به پ ک ک

باشگاه خبرنگاران جوان هم  به نقل از اسکای نیوز، رسانه‌های کُرد زبان از حمله پهپادی به یک تجمع مسئولان گارد مرزی عراق و حزب کارگران کردستان خبر دادند.

شبکه اسکای نیوز به نقل از خبرنگار خود اعلام کرد یک فروند پهپاد ترکیه به اشتباه یک کاروان خودرویی گارد مرزی عراق را در نزدیکی شهر «سیدکان» در شمال شرقی اربیل بمباران کرده است.

این شبکه همچنین اعلام کرده دست کم ۵ نفر از نیرو‌های مرزی عراق و حزب کارگران کردستان در این بمباران جان خود را از دست داده اند.

این در حالی است که خبرگزاری آناتولی ترکیه، ساعتی پیش به نقل از وزات دفاع این کشور اعلام کرد نیرو‌های امنیتی ترکیه در حمله ای هوایی دست کم ۷ تروریست پ ک ک را در شمال عراق «خنثی» کرده است. مقامات ترکیه معمولا از لفظ «خنثی کردن» برای نیرو‌هایی که در عملیات‌ها کشته، زخمی و یا دستگیر می‌شوند، بکار می‌رود.

در حالی اسکای نیوز از حمله اشتباهی پهپاد ترکیه به عراق خبر داده که پیش از این نیز بار‌ها ترکیه حملاتی پهپادی را در شمال عراق به انجام رسانده بود. روز شنبه نیز یک منبع امنیتی در استان دهوک اعلام کرده بود جنگنده‌های ترکیه شماری از مناطق را در این استان بمباران کردند.

این منبع در گفتگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفته بود: این جنگنده‌ها روستا‌ها و برخی مناطق زیرساختی در شهرستان عمادیه در استان دهوک را بمباران کردند. این در حالی است که همچنان این بمباران‌ها مناطق ناحیه «باطوفا» را هدف قرار می‌دهد.

او در ادامه افزوده بود: تا الان، هیچ خبری در خصوص وقوع خسارت‌های جانی یا مالی در پی این بمباران‌ها منتشر نشده است.
همچنین دو روز پیش از آن، یک منبع امنیتی دیگر در کردستان اعلام کرده بود جنگنده‌های ترکیه برخی مناطق را در اقلیم کردستان بمباران کرده اند.

این منبع در گفتگو با پایگاه خبری بغدادالیوم گفته بود: جنگنده‌های ترکیه بار دیگر مناطق اقلیم کردستان را به شکلی شدید بمباران کردند؛ بطوری که روستا‌های کوهستانی در ناحیه «شیلادزی» در شهرستان عمادیه در استان دهوک نیز هدف حمله قرار داده شده است.

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا