خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تصادف های نوروز 95 تاکنون 252 کشته داشته

رییس پلیس راهور ناجا گفت: از آغاز طرح نوروزی یعنی 25 اسفند پارسال تا پایان روز جمعه 6 فروردین بیش از 5 هزار و 500 فقره تصادفات فوتی و جرحی در جاده‌های کشور رخ داد که بر اثر آن متاسفانه 252 نفر سر صحنه کشته شدند.

 

به گزارش سایت راهور، سردار تقی مهری روز شنبه در حاشیه بازدید از قرارگاه نوروزی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران افزود: طرح نوروز 95 اعم از ترافیکی و انتظامی در سراسر کشور از 25 اسفند 94 آغاز شده و تا 15 فروردین ادامه دارد.

 

وی با اشاره به نامگذاری سال 95 به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی فرمانده کل قوا افزود: اقتصاد مقاومتی یکی از پایه‌های اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و همه ما باید در راستای اقدام و عمل وظایف خود را خوب بشناسیم و بعد به وظایف مان خوب عمل کنیم.

 

وی با بیان اینکه بزرگترین سرمایه هر کشوری سرمایه انسانی است افزود: هر سال شاهد تصادفات فوتی و جرحی زیادی هستیم ولی طی 10 سال گذشته در تصادفات فوتی حدود 10 هزار نفر کاهش داشته‌ایم.

 

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به آمار تصادفات در طرح نوروزی 95 گفت: شرایط تعطیلات ما متفاوت با سایر کشورهاست ، تعطیلات دو یا احیاناً سه هفته‌ای نوروز که یکباره مردم می‌خواهند به سفر بروند باعث افزایش حجم تردد خودروها و تبعاً افزایش تصادفات فوتی و جرحی می‌شود.

 

وی با اشاره به این که حدود 45 درصد تصادفات 11 روز گذشته از نوع واژگونی بوده است افزود: 67 درصد در جاده‌های اصلی، 23 درصد در جاده های فرعی و 10 درصد نیز در جاده های روستایی منجر به فوت و جرح شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در داخل شهرها بیش از 30 درصد کشته و مجروح شدگان عابر پیاده بوده‌اند افزود: همه باید نسبت به رعایت قوانین توجه ویژه داشته باشند؛ توصیه ما اینست که همه رانندگان خصوصاً کسانی که در سطح جاده ها تردد می کنند نگاه جدیدی به رانندگی خود داشته باشند.

 

رییس پلیس راهور ناجا گفت: مسافران جاده‌ای شاید آشنایی کافی با جاده‌ها نداشته باشند و همین موضوع باعث افزایش تصادفات می‌شود. لذا رانندگان باید در این جاده‌ها دقت بیشتری داشته باشند؛ همچنین رانندگانی که احساس می‌کنند خسته یا خواب آلوده هستند حتماً دقت کنند که توصیه ما استراحت 15دقیقه‌ای در هر دو ساعت رانندگی است.

 

وی با بیان اینکه خط قرمز پلیس برخورد با تخلفات حادثه ساز است گفت: ماموران پلیس راه به طور جدی با سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ و راست در کنار نبستن کمربند ایمنی برخورد می‌کنند.

 

رییس پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه جاده همیشه تسلیم راننده قانونمند است افزود: رانندگان باید در همه ساعات شبانه روز مراقب باشند و قانونمندی و انظباط و ایمنی سفر را رعایت کنند و به علائم و تابلوها توجه بیشتری داشته باشند.

 

وی در پایان با تشکر از همه افرادی که به عنوان پلیس، نیروهای امدادی و همیاران پلیس از وقوع تصادفات پیشگیری می کنند گفت: در این ایام که همه در کنار خانواده به سفرهای نوروزی می پردازند آن ها به صحنه آمدند تا آرامش و امنیت جاده ها را برقرار کنند.

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا