خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتصاب دوباره کامیون‌داران در مرز میلک

ایسنا نوشت: اعلام مسئولان گمرک ایران از این حکایت دارد که با وجود رایزنی‌های صورت گرفته برای حل و فصل حواشی مرز میلک، اعتصاب دوباره کامیون‌داران موجب توقف تردد و فعالیت در این مرز شده است.

در دو هفته اخیر اعتصاب جمعی از کامیون‌داران افغانستان موجب توقف فعالیت در مرز زرنج_ میلک شد. ماجرا از این قرار بود که برخی از کامیون‌داران و شرکت‌های حمل و نقل افغانستان در اعتراض به مصوبه‌ شورای تامین استان سیستان و بلوچستان در رابطه با توقف سه ماهه کامیون‌های حامل قاچاق دست به اعتصاب زده تا بتوانند تغییری در این تصمیم ایجاد کنند، این کامیون‌ها اغلب دارای قاچاق سوخت بودند.

بعد از  ملاقات مرزی که بین طرف ایران و مقامات گمرکی و مرزی میلک  و مقامات استانداری و مرزی استان نیمروز  افغانستان صورت گرفت قرار شده تا طرف افغان برای عادی سازی تردد کامیون ها اقدام قانونی کند و با اقدام صورت گرفته فعالیت مرز زرنج_ میلک مجددا از اواخر هفته گذشته از سر گرفته شد.

اما تازه‌ترین اعلام سید روح‌اله لطیفی -سخنگوی گمرک ایران -به ایسنا حاکی از آن است که دوباره از روز گذشته، اعتصاب کامیون‌داران افغانستانی از سر گرفته شده و فعالیت متوقف است.

وی افزود: در مرز میلک حدود ۳۰۰ کامیون ایرانی و ۸۰۰۰ کامیون افغان تردد می‌کنند که فعلا به دلیل اعتصاب رانندگان در زرنج افغانستان فعالیت و تردد تجاری متوقف است و در روز پنجشنبه گذشته با فعالیت مجدد مرز  ۲۷۰ کامیون ایرانی به مرز میلک برگشته‌اند.

به گفته لطیفی این در شرایطی است که گمرک میلک استان سیستان و بلوچستان، برای پذیرش کامیون ایرانی و افغان مشکلی نداشته و کاملا فعال است.

این مقام مسئول در گمرک ایران با بیان اینکه جریان اعتصاب کامیون داران افغان و توقف فعالیت مرز میلک، اقدامی سیاسی نیست و دولت‌ها و سایر سازمان‌های بین دو کشور در آن دخیل نیستند گفت: صرفا یک اقدام صنفی در  مرز زرنج افغانستان است و در سایر مرزهای بین ایران و افغانستان مشکلی در تردد وجود ندارد، به هر حال دو ملت دارای ریشه های کهن تاریخی، فرهنگی، زبانی و مذهبی هستند و پیوندهای پایداری دارند.

وی یادآور شد: مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر همواره یکی از وظایف دولت ها است و جمهوری اسلامی ایران نیز مانند همه کشورها در راستای انجام وظایف ملی و بین المللی خود با این پدیده شوم برخورد قانونی و بدون تبعیض می کند، به هر صورت موضوع قاچاق نه تنها از سوی ایران بلکه سازمان جهانی گمرک و سازمان تجارت جهانی و سایر کشورها نیز پذیرفته شده نیست و باید هر گونه ورود و خروج کالا از کانال رسمی و قانونی آن انجام شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا