خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دولت: اکثریت مردم از تیم مذاکره حمایت می کنند

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: اکثریت مردم ایران ازتیم مذاکره کننده حمایت می کنند و وزیر امور خارجه ایران را سردار خط مقدم احقاق حقوق ملت ایران می دانند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «مجید انصاری» شامگاه پنجشنبه در برنامه تلویزیونی دیروز، امروز و فردا شبکه سوم سیما افزود: صدا وسیما با برپایی نظر سنجی می تواند به این مهم دست پیدا کند.
انصاری ادامه داد: مردمی که دیروز از رزمندگان حمایت می کردند امروز از راه شهدای هسته ای و تیم مذاکره کننده حمایت می کنند.
وی گفت: همانطور که در گذشته بهترین طراحی عملیاتی صورت می گرفت تا رزمندگان در جنگ هشت ساله موفق باشند امروز مردم از تیم مذاکره کننده انتظار دارند تا کاری کنند که تحریم های ظالمانه برداشته شود.
انصاری با بیان اینکه اکثریت مردم، وزیر امور خارجه را سردار خط مقدم دفاع از حقوق ملت در مذاکرات می دانند، گفت: محمد جواد ظریف فردی است که عزت، حکمت و مصلحت که اصول خلل ناپذیر سیاست خارجی ایران است را رعایت می کند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: این اصول توسط رهبر معظم انقلاب مدنظر قرار گرفته است و رییس جمهوری و تیم مذاکره کننده ای که او انتخاب کرده با در نظر گرفتن این سه اصل در مذاکرات شرکت می کنند.
انصاری اضافه کرد: دشواری کار مذاکره کنندگان ما به مانند برخی از عملیات های نظامی هشت سال دفاع مقدس است، چرا که اگر آنجا رزمندگان ما با مین، تیر و موشک مواجه بودند، امروز تیم مذاکره کننده با مین منافع صهیونیست ها روبرو است که نمی خواهند تحریم های ظالمانه علیه ایران برداشته شود.
وی افزود: امروز تیم مذاکره کننده با مین دشمنی 35 ساله آمریکایی ها روبرو است، آنها مایل نیستند ملت ایران در بستر آرام حرکت کند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: تیم مذاکره کننده با روحیه ای شبیه به روحیه تیمی که عملیات فتح المبین را به پیش برد، در حال فعالیت است.
انصاری در ادامه افزود: مردم ما در میدان های مختلف در مقابل استکبار مقاومت کردند چرا که در سخنان امام خود پیام انقلاب و صداقت را دیدند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه بازخوانی فداکاری های مردم ایران در اوایل انقلاب، به افسانه شباهت دارد، گفت: این مردم هنوز همان مردم هستند، البته عرصه ها و صحنه ها تغییر کرده است و در واقع زمان و مکان تعیین می کند که در هر عصری مردم چه کاری باید بکنند.
وی گفت: در دوران دفاع مقدس همه می دانستیم که کشور در اشغال است و باید مقاومت کنیم.
انصاری افزود: امروز در پرتو مقاومت مردم، رهنمودهای امام و مقام معظم رهبری، نظام در جایگاه خوبی قرار گرفته است و مردم انتظار دارند در دوره جدید نیازهای آنان تامین شود.
وی با بیان اینکه مردم از مسوولان نخواهند گذشت اگر در رسیدن به حقوق آنان کوتاهی کنند، گفت: نمی توانیم در اداره کشور به شکلی عمل کنیم که اسلام به ناکارآمدی متهم شود.
** سفید نمایی به اندازه سیاه نمایی به کشور آسیب می رساند
وی در ادامه در خصوص نقد دولت گذشته گفت: نقد منصفانه در یک فضای مناسب اقدامی لازم است چرا که تنها در این صورت، می توانیم آینده را به شکلی درست بسازیم.
معاون رییس جمهوری افزود: بطور مثال بدون نقد دور اول طرح اجرای هدفمندی یارانه ها، نمی توانیم دور دوم را به شکلی درست اجرا کنیم.
انصاری اظهار داشت: اگر مشکلات و اشتباهات تصمیم گیری و تصمیم سازی گذشته را نقد نکنیم، به نتیجه نمی رسیم، اگر قوانین نادرست گذشته را نقد نکنیم نمی توانیم قوانین درستی را بوجود آوریم.
وی تصریح کرد: نقدهای منصفانه به معنی نادیده گرفتن زحمات دولت ها یا مجلس های گذشته نیست.
انصاری با بیان اینکه امروز در حد بسیار ناقص از گذشته نقد می شود تا تصمیمات درستی گرفته شود، افزود: همانطور که سیاه نمایی بد است، سفید نمایی نیز به کشور آسیب می زند.
** پایداری ملت ایران، آمریکا را وادار به مذاکره کرده است
وی در خصوص راهپیمایی 22 بهمن و پیام های آن به خارج از کشور گفت: دشمنی آمریکا با ایران از آغاز انقلاب تا امروز وجود داشته است، اما پایداری، مقاومت و ایستادگی ملت ایران، آمریکا را وادار کرده است تا با تمامی ادعاهای خود پای مذاکره با ایران بنشیند.
انصاری گفت: هر چند در جمع صهیونیست ها یا تندروهای کنگره آمریکا ادعاهایی مطرح می شود، اما آمریکایی ها ملزم به اجرای تعهدات و توافقات صورت گرفته هستند.
وی اظهار داشت: راهپیمایی 22 بهمن یک رفراندوم محسوب می شود و پیام آن پایبندی مردم ایران به آرمان های امام ( ره ) و رهبری است.
انصاری گفت: راهپیمایی امسال شرایط ویژه ای دارد و مطمئنا همه جریان ها و گروه های سیاسی در این مراسم باشکوه حضوری گسترده و یکپارچه خواهند داشت و شاهد راهپیمایی بی نظیر یا کم نظیر ملت خواهیم بود.
انصاری با بیان اینکه هرگاه دنیا احساس کند، این ملت یکپارچه و متحد هستند، قدرت ملی ایران افزایش پیدا می کند، ادامه داد: امروز سرمایه گذاران خارجی در صف حضور در ایران و افزایش سطح روابط خود با کشور هستند.
محمد رضا باهنر نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی دیگر مهمان این برنامه بود.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا