خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«تا آبان ماه داوطلب نمی داند که باید برای کنکور دروس عمومی را بخواند یا نه؟»

پایگاه خبری رکنا نوشت: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره مصوبه مجلس در خصوص لغو تاثیر قطعی معدل در کنکور پرداخت.

به نقل از روابط عمومی تهران بیست؛ مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در برنامه زنده تلوزیونی تهران بیست با موضوع لغو تاثیر قطعی معدل در کنکور گفت: مخالف مصوبه لغو تاثیر قطعی معدل در کنکور هستم. بر اساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی دروس عمومی را از کنکور حذف  بر اساس معدل اعمال می شود و دروس تخصیصی در کنکور سنجیده می شدند که امسال هم در کنکور اجرا شد.

وی ادامه داد: اما مجلس روز گذشته مصوبه لغو تاثیر قطعی کنکور در مجلس را تصویب کرد و تا زمانی که این مصوبه به شورای نگهبان برود و به نتیجه برسد آبان ماه می شود. با این مصوبات به مردم  و دانش آموزان شوک وارد می شود. تا آبان ما داوطلب نمی داند که باید برای کنکور دروس عمومی را بخواند یا نه؟.

ویس کرمی گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نتیجه سال ها تحقیق و بررسی است و یه شبه تصمیم تاثیر قطعی معدل در کنکور گرفته نشده است.  آموزش و پروش ما امتحانات نهایی را به صورت عادلانه برگزار می کند و دانش آموزان را رتبه بندی می کند.

وی ادامه داد: مدل طرح سوالات و محرمانه بودن سوالات امتحان نهایی یکی از پیشرفت های آموزش و پرورش است. در کنکور یک فرد بهتر می تواند در نصف روز تقلب کند تا اینکه در ۳۰ آزمون نهایی تقلب کند.  شرکت در ۳۰ امتحان نهایی و ۴ کنکور خیلی عادلانه تر از کنکور با تاثیر مثبت معدل است.

این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه در این مصوبه ابهامی وجود نداشت فقط فرار از یک بن بست خودخواسته بود و به اسم بن بست مطرح شد ادامه داد: در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ابهامی نبود و مجلس چون نمی خواست به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی رای بدهد آن را در قالب ابهام مطرح کرد و ۳ بند را حذف و یک بند را اصلاح کرد و رئیس مجلس اعلام کرد که تشخیص من این است که دیگر جای بحثی نمی ماند. 

وی با بیان اینکه متاسفانه ۳۱ سهیمه هم در کنکور داریم افزود: طرح سوالات از کتب درسی  در راستای عدالت آموزشی است. سال ۹۶ قرار بود کنکور حذف شود ولی به دلیل ترس از این اقدام هنوز عملیاتی نشده است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره مصوبه مجلس در خصوص لغو تاثیر قطعی معدل در کنکور پرداخت.

به گزارش روابط عمومی تهران بیست؛ محمد وحیدی، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در برنامه تهران بیست با موضوع لغو تاثیر قطعی معدل در کنکور گفت: موافق مصوبه لغو تاثیر قطعی معدل در کنکور بودم. چون قانون برنامه هفتم در دست بررسی است بررسی این مصوبه ممکن بود بیشتر از این به تاخیر بیفتد و همین که هم اکنون هم مورد بررسی قرار گرفت باز هم خوب است و دیر نشده است. 

وحیدی در ادامه بیان کرد: تاثیر قطعی معدل در کنکور را به عنوان اصل پذیرفته ایم ولی باید شورای سنجش و پذیرش این میزان تاثیر معدل را تعیین کنند که مجلس هم آن را تایید کرد. بر اساس مصوبه مجلس تا ۳ سال آینده تاثیر قطعی معدل لغو شد تا بعد از سال ۱۴۰۶ مجددا تاثیر قطعی معدل در کنکور اعمال شود و تا آن زمان آموزش و پژوهش زیر ساخت لازم را فراهم کند.  البته این نکته را هم در نظر بگیریم که ۸۵ درصد صندلی های دانشگاه ها با سوابق تحصیلی سنجیده می شود. بخش دیگر رقابت در کنکور در ۱۰ سال گذشته برای ۱۵ درصد صندلی ها بوده است. 

وحیدی افزود: آیا دانش آموز منطقه محروم می تواند معدل خود را آنقدر بالا ببرد که بتواند در کنکور با معدل پذیرش شود؟ خیر. باید این زیر ساخت فراهم شود و به همین دلیل به زمان نیاز داریم. 

نماینده بجنورد در مجلس افزود: وقتی خروجی دانش آموز مرکز استان با مناطق محروم همان استان و 3 هزار نفر برتر کنکور  همان استان را بسنجیم تفاوت بسیار فاحشی بین نمرات کسب شده دانش آموزان خواهیم دید که نشان دهنده فراهم نبودن زیر ساخت عدالت آموزشی است و با تاثیر قطعی معدل بی عدالتی آموزشی را به کنکور هم می کشانیم.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: با مافیای کنکور مخالفیم ولی بعد از شرط کردن تاثیر قطعی معدل در قضای رقابتی موسسات کنکوری با تبلیغات «به سوی معدل ۲۰ » مواجه شدیم. با این شیوه تاثیر موسسات کنکوری برداشته نمی شود و حتی یه سمت موسسات خاص و موسسات کنکوری هم رفته ایم. 

وی افزود: آمادگی لازم در آموزش و پرورش برای تاثیر قطعی معدل در کنکور وجود ندارد و یک ریال هم به آموزش و پرورش تخصیص نداده است تا این زیر ساخت فراهم شود و آموزش و پرورش از محل سایر منابع خود تاکنون فعالیت کرده است.

بین مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی جنگ قدرت است

 در ادامه این برنامه محمدصادق تراب زاده، کارشناس حوزه آموزش نیز گفت:  نه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و نه روال قبلی برگزاری کنکور مشکلی را از ما حل نمی کند. این آزمون ها چیزی را برای ما احراز نمی کند و باید صلاحیت ورود به دانشگاه به نحوی دیگر سنجیده شود.

تراب زاده با بیان اینکه متاسفانه بین آزمون و معدل همیشه در کشور ما تنش وجود دارد افزود: به شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبه آنها نقد وارد کردیم ولی هیچ پاسخی دریافت نکردیم. این شیوه برگزاری کنکور یکسان کردن تمام دانش آموزان است. 

وی گفت: این شیوه برگزاری کنکور حافظه محور است و به اسم عدالت آموزشی به حافظه محوری دامن زده ایم. علاوه بر این شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس با یکدیگر جنگ دارند و می خواهند بگویند قدرت دست ماست و فقط به والدین و دانش آموزان استرس وارد می کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. خدا لعنت کن باعث و بانی افرادی که با تصمیمات لحظه ایشون استرس به بچه های ما وارد می‌کنند هر روز یک قانون یک روز میگن اینطوری فرداش میگن نه اونطوری

  2. دولت وسنجش و دست اندرکاران کنکور حق ندارند با روان فرزندان ایران لهو ولعب کنند و به سخره بگیرند.فرایند کنکور همیشه سه ساله بوده وخواهد بود.بنده به عنوان یک کارشناس آموزشی در حوزه تجربی دارم عرض میکنم . پروسه کنکور را به یک سال تقلیل داد ید و امسال میخواهید ۷ماه به کنکور همچون تصمیم خطیری بگیرید؟!!!

    24
    4
  3. کاش معدل حذف بشه تا حق دانش اموزان منطقه محروم حفظ بشه چون معلم ندارن این عادلانه نیست که یکی در بهترن مدرسه تهران درس بخونه یکی اصلا معلم نداشته باشه

    20
    6
  4. هم تأثیر قطعی معدل و هم دروس عمومی حذف شود در این صورت هر کسی در کنکور در دروس تخصصی نمرات بیشتر کسب کنند بروند دانشگاه.

    28
    6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا