خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درخواست تغییر روسای دانشگاه‌های شیراز

303  نفر از فعالان دانشگاهی، اجتماعی و مدنی در استان فارس، با انتشار نامه‌ای خطاب به رییس‌جمهور، ضمن انتقاد از وضعیت دانشگاه‌های شیراز، تغییر روسای این دانشگاه‌ها را خواستار شدند.
به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایسنا، در این نامه که رونوشت آن برای استاندار فارس و وزرای وزیر علوم و بهداشت ارسال شده، آمده است:
” بسمه تعالی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای دکتر روحانی
با سلام و احترام
همانگونه که مستحضرید دانشگاه مبدا تحولات و مهمترین عامل پیشبرنده جامعه در حرکت به سوی تعالی است. مصداق اخیر این ادعا، نقش جوانان و دانشجویان در خلق حماسه 24 خرداد بود که راه را برای پیشرفت کشور در همه حوزه‌ها و بویژه در عرصه علمی فراهم نمود. جنابعالی نیز با اذعان به نقش ویزه جوانان در خلق این حماسه در اولین کنفرانس مطبوعاتی تان و با تشکیل کابینه تدبیر و امید علیرغم همه محدودیت‌ها، ما را به آینده‌ای به مراتب بهتر امیدوار کردید. به تبع اقدامات مدبرانه حضرتعالی در اقصی نقاط ایران عزیزمان نسیم اعتدال وزیدن گرفته و مدبران بر سر کار می‌آیند؛ اما متاسفانه چندین ماه پس از استقرار دولت تدبیر و امید، سه دانشگاه بزرگ شیراز و کشور (صنعتی، علوم پزشکی و شیراز) نه از تدبیر دولت شما بهره‌ای گرفته‌اند و نه نشانه‌ای از آغاز بهار اعتدال و نشاط در روزهای یخ‌زده زمستان به درازا کشیده‌شان رخ می‌نماید. در این سه دانشگاه مهم کشور هنوز مدیران تندرویی بر سر کارند که فضای دانشگاه را با پادگان یکی می‌دانند. علیرغم درخواست مکرر و متعدد دانشجویان و اساتید از وزرای محترم علوم و بهداشت (که مدارک آن به پیوست است) روال همان رویه نادرست و به دور از اعتدال چند سال گذشته می‌باشد. اخبار ضد و نقیض حاکی از تقدیر وزیر محترم بهداشت از ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز، بر نگرانی جامعه دانشگاهی فارس از ادامه این فضای سنگین که بر دانشگاه سایه افکنده، می‌افزاید.
رئیس‌جمهور عزیزمان جناب آقای دکتر روحانی
همانگونه که به استحضار رسید سه دانشگاه بزرگ شیراز، علوم پزشکی شیراز و صنعتی شیراز همچنان در مسند ریاست خود افرادی را می‌بینند که نه تنها بویی از اعتدال و تدبیر نبرده و با تطاهر به همسویی با دولت اعتدال، اهداف شخصی خود را دنبال می کنند بلکه در برخی موارد دانشگاه را پایگاه یک حزب خاص ساخته و با تکیه بر مراکزقدرت خارج از دولت سودای تمدید دوره مدیریت خود را دارند، غافل از اینکه، جامعه دانشگاهی فارس، هنوز حمایت بی‌چون و چرای این مدیران معلوم‌الحال را از تندباد سیاست‌های ویران‌کننده دولت گذشته بر بستر علم و فرهنگ دانشگاه فراموش نکرده است. لذا ما جمعی از فعالان دانشگاهی، اجتماعی، مدنی، اصلاح‌طلب و اعضای ستاد جوانان و سلامت حضرتعالی در استان فارس خواستار تغییر مدیریت دانشگاه‌ها و در رأس آنها سه دانشگاه شیراز، علوم پزشکی و صنعتی شیراز هستیم تا افرادی، صالح، متدین شایسته، عالم، وفادار به منشور دولت تدبیر و امید و مطابق با معیارهایی که حضرتعالی در شعارهای انتخاباتی خود بطور صریح و شفاف تبیین فرموده‌اید، در رأس امور قرار بگیرند و توسعه علمی کشور شکل متوازن‌تری به خود گرفته و فضایی مناسب و با نشاط برای رشد و بالندگی جوانان شایسته این کشور فراهم شود.”
بر اساس این گزارش، نامه 1600 دانشجوی دانشگاه شیراز به وزیر علوم، نامه 1000 دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به وزیر بهداشت، نامه 412 دانشجوی دانشگاه صنعتی شیراز به وزیر علوم و مصوبه جلسه 684 شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره ممنوعیت ریاست بر دانشگاه بیش از دو دوره متوالی، به این نامه پیوست شده است.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا