خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روحانی به پیشنهاد توافق ۴هفته‌ای ترامپ پاسخ داد

رئیس‌جمهور روحانی در واکتش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ مبنی بر اینکه پس از پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ ظرف ۴ هفته با ایران به توافق خواهد رسید، گفت: اگر شما واقعا می‌خواهید با ملت ایران توافق کنید و مشکلات را حل کنید پس چرا امروز این کار را نمی‌کنید؟ چرا امروز دشمنی می‌کنید؟ چرا توافق را به فردای انتخابات موکول می‌کنید؟

به گزارش ایسنا روحانی گفت: آمریکا از برجام بیرون آمد به امید آنکه ما و اروپا هم خارج شویم که نشد. آنان علیه ایران در لهستان کنفرانس برگزار کردند، در شورای امنیت در سال ۹۷ تشکیل جلسه دادند و هر ۱۴ عضو با رییس جمهوری آمریکا مخالفت کردند و این یک اتفاق تاریخی در سازمان ملل است.

وی تصریح کرد: دیروز هم آمریکا قطعنامه‌ای برای ضربه زدن به برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ ایجاد کرده که ما امید فراوان داریم که طرح آمریکا شکست بخورد و بار دیگر انزوای آمریکا در جهان دیده شود اما واکنش ما هم در صورت تصویب احتمالی آن مشخص است. اگر چنین طرحی به تصویب برسد به معنای نقض فاحش و آشکار برجام است و عواقب آن بر عهده کسانی است که در این زمینه تلاش می‌کنند.

روحانی گفت: اگر شما واقعا می‌خواهید با ملت ایران توافق کنید و مشکلات را حل کنید پس چرا امروز این کار را نمی‌کنید؟ چرا امروز دشمنی می‌کنید؟ چرا توافق را به فردای انتخابات موکول می‌کنید؟ این نشان می‌دهد شما راست نمی‌گویید. نشان می‌دهد که شما به هیچ عهد و پیمانی وفادار نیستید و این ماجرای ما با دولتی است که در آمریکا مستقر است. از روزی که آمده است مدام شکست خورده و مدام با ایران دشمنی کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. حسن روحانی رئیس جمهور در پاسخ به ترامپ گفت: اگر شما می‌خواهید با ما توافق کنید چرا امروز و فردا می‌کنید؟

    آقای روحانی،
    سیاست یعنی تعامل ممکنات آقای ترامپ برای تبلیغات انتخاباتی نیازمند مذاکره است بدون هیچ شرطی تحریمها را لغو می‌کند.
    ازآن بادی که تو دانی و ابلیس بدم بروی به دامش کن به تلبیس.

    سرور گرامی،
    تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
    2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
    با تشکر از توجه شما،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا