خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بشار اسد: در انتخابات مجلس شاهد رقابت واقعی بودیم

بشار اسد می‌گوید: انتخابات مجلس که اخیرا برگزار شد متفاوت بود و به رغم کرونا و تاثیر آن در حجم حضور برخی ما شاهد تعدد لیست‌ها و رقابت واقعی بودیم و این رقابت خیزشی ملی است و هر خیزش ملی خیزشی مثبت است زیرا تعهد ملی را بیان می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در سخنرانی در برابر اعضای پارلمان در سومین دوره قانونگذاری خود گفت: اقتدار ملت‌ها در سازگاری با شرایط و تبدیل آن به نفع خودشان نمود پیدا می‌کند.

او اشاره کرد: قرار بود این جلسه در مجلس برگزار شود اما به دلیل ضرورت تدابیر ضد کرونایی در کاخ ملت برگزار شد.

رئیس‌جمهوری سوریه تاکید کرد: انتخاب مجلس بزرگوار شما تحولی تاریخی در تحولات جنگ محسوب می‌شود که ملت ما با قلم‌های رای دهندگان و اراده‌شان جزئیات آن را ثبت کردند.

وی اضافه کرد: انتخاباتی که اخیرا شما در آن وارد شدید متفاوت بود و به رغم کرونا و تاثیر آن در حجم حضور برخی ما شاهد تعدد لیست‌ها و رقابت واقعی بودیم و این رقابت خیزشی ملی است و هر خیزش ملی خیزشی مثبت است زیرا تعهد ملی را بیان می‌کند.

اسد تاکید کرد: ما انتقادات زیادی درباره انتخابات مجلس شعب (پارلمان) شنیدیم که البته برخی از آن‌ها درست بودند اما نکته مثبت مهمتر این است که ما مشکلات‌مان را به صورت صادقانه ببینیم.

اسد تصریح کرد: طرح‌های موفق از دیدگاه استراتژیک نشات می‌گیرند و مجلس شما نقش محوری در مذاکره دارد و پلی مهم بین شهروندان و قوه مقننه است.

بشار اسد تاکید کرد: بعد از انتخابات باید به منظور رسیدن به اصولی که اقدامات اشتباه را بکاهد، وارد مذاکره شویم. کسانی هستند که می‌گویند آنچه از رقابت در انتخابات حاصل شد گامی رو به جلو بود و این درست است. موفقیت پارلمان به طور جدی به روابط ملت و قوه مقننه مرتبط است.

رئیس‌جمهوری سوریه تصریح کرد: قانونگذاری‌های درست در کانون فعالیت پارلمان قرار دارند که فرصت‌ها، عدالت و تقویت وابستگی ملی را ایجاد خواهند کرد. اشکالات در قانونگذاری‌ها به موسسات ضرر می‌زنند و ثبات را متزلزل کرده و اعتماد ملت به موسسات را از بین می‌برند. ملت سوریه آگاهی غیرعادی و خاصی را در مقابله با ابزارهای ستمگرانه در طول جنگ نشان دادند.

او افزود: شرایط کنونی شرایطی ناامیدکننده نه فقط در سوریه بلکه در کل منطقه و جهان است اما همیشه مجالی برای امید برای تغییر واقعی وجود دارد. ما پایداری مردم حلب، فوعه، کفریا، دیرالزور و اسیران‌مان در زندان‌های اسرائیل را فراموش نخواهیم کرد. جان‌های شامخ هستند که به سرزمین و کشور بزرگی و فرصت زندگی می‌دهند.

اسد درباره قانون سزار گفت: اخیرا بحثی درباره قانون “قیصر” درگرفت که جزئی از مراحل قبلی محاصره و تحریم سوری‌ها بود. قانون قیصر ضرر و جنگ روانی بیشتر با خود دارد. هر چه تروریسم در جنگ علیه سوریه شکست خورد آنها به تنش از جوانب دیگر روی آوردند یکی قانون قیصر در این راستاست.

رئیس‌جمهوری سوریه تاکید کرد: قانون سزار عنوان مرحله‌ای جدید از تنش و سخت‌گیری علیه سوریه و منطقه است. دزدان در طول تاریخ همچنین “تحریم‌هایی هوشمندانه” را اجرا می‌کردند. پاسخ عملی به محاصره افزایش تولیدات در تمام بخش‌هاست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا