خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نمکی: ما اعلام نکرده بودیم کنکور به تعویق می‌افتد

سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اشاره به اعتراضات برخی داوطلبان در مورد انتشار خبر تعویق کنکور و سپس اعلام خبر برگزاری آن در موعد مقرر که شب گذشته اعلام شد، با تاکید بر اینکه ما اعلام نکرده بودیم کنکور به تعویق می افتد، گفت: اعلام کردیم این موضوع باید در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شود و اگر با تعویق موافق باشند این موضوع از سوی ستاد تصویب و اعلام شود.

به گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی در نشست مجازی با اصحاب رسانه که امروز به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد به حواشی  بیانیه شب گذشته وزرای علوم و بهداشت در خصوص تعیین زمان برگزاری کنکور ۹۹ اشاره کرد و گفت: اولا ما اعلام نکرده بودیم که زمان برگزاری آزمون سراسری به تعویق افتاد ما وقتی که نسبت به اجرای پروتکل های برگزاری آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری مقداری سنگین تر و سخت گیرانه تر کردیم وزیر علوم و رییس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کردند که اگر بخواهیم این پروتکل های سختگیرانه تری را که فواصل صندلی ها بیشتر شده است را اجرایی کنیم نیازمند وقت بیشتری برای فراهم کردن فضا هستیم چرا که فضاها برای جمععیتی محدودتر تدارک دیده شده بود.

وی در ادامه تصریح کرد: ما اعلام کردیم این موضوع باید در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شود و اگر ستاد با تعویق کنکور موافق باشند این موضوع در ستاد تصویب خواهد شد.

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: ما بلافاصله جلسه ای مجدد در خصوص زمان برگزاری کنکور گذاشتیم چرا که خانواده ها در اضطراب بودند حتی هفته پیش هم من خود به این موضوع ورود کردم که بحث را کنکور را تعیین تکلیف کنم. بنابراین ما با اختصاص برخی فضاهای دانشگاه های علوم پزشکی و برخی فضاهای دیگر این تامین فضا را فراهم کردیم.

دکتر نمکی گفت: موارد فوق باعث شد  تاریخی را که از قبل برای برگزاری کنکور اعلام کرده بودیم را مجدد به عنوان زمان برگزاری این آزمون تعیین کنیم. بنابراین این موضوع را صورت جلسه کردیم و کمتر از ۲۴  ساعت طول کشید که موضوع تعیین تکلیف شد.

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در پایان خاطرنشان کرد: ما اصرار داشتیم پروتکل های بهداشتی کنکور با سختگیری بیشتری اجرایی شوند دلیل آن هم این است داوطلب مدرسه ای با داوطلب دور کارشناسی ارشد و دکتری از نظر پختگی رفتار متفاوت است؛ بنابراین لازم است در جریان برگزاری کنکور فاصله ها بیشتر باشد تا اگر ماسک کنار رفت بدون ماسک فاصله ها یک فاصله ایمن تلقی شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا