خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حضرت آیت الله علم الهدی! جسارتا بی سلیقگی کردید

«احسان گل‌محمدی» روزنامه نگار در یادداشتی تلگرامی با عنوان «حضرت آیت الله علم الهدی جسارتا بی سلیقگی کردید!| جای تذکر مراسم «تکان تکان» تهران در نماز جمعه مشهد نبود» نوشت:

اینجا مقام ندارد مسوول منم! این بخش از فیلم دوئل حقیقتا به یادماندنی است و محال است ایرانی باشید و با دیدن سکانسی که این دیالوگ مطرح می‌شود مو به تنتان سیخ نشود! منظور از این دیالوگ این بود که در زمان جنگ «دکون‌دستگاه» و «دمُ‌دستک» و رییس دفتر نبود؛ اما تا دلتان بخواهد مسوول داشت یعنی فردی که پاسخگو باشد؛ نکته‌ای که عجیب هم اکنون برعکس شده است همه و در همه چیز مقام هستند؛ پیش‌تر یکی از نماینده‌های مجلس می‌گفت در به در دنبال یک مسوول است که به خاطر حادثه‌ی کشته شدن بیش از 60 نفر در حادثه‌ی سقوط هواپیما فقط عذرخواهی کند؛ «منظور او استعفا نبود؛ فقط یک عذرخواهی خشک و خالی!» می‌گفت گشتم نبود نگرد نیست!

به قول ما ژورنالیست‌ها خبر کوتاه بود: روز جمعه، آیت الله احمد علم الهدی در نماز جمعه مشهد گفت برگزارکنندگان جشن روز زن در برج میلاد می‌خواستند نشان دهند «الگوی جامعه، حضرت زهرا نیست بلکه سوفیا لورن است».

خیلی وقت است که از حوزه‌ی اجتماعی فاصله گرفتم و دقیق نمی‌دانم در کدام شهر وضعیت مردم چطور است؛ اما امیدوارم مشکلات متعدد شهر مشهد و حاشیه‌ی آن حل شده باشد که امام جمعه‌ی این شهر به رقصی که در فاصله‌ی 800 کیلومتری این شهر برگزار شده واکنش نشان می‌دهد.

اگر چنین شده باشد و مشکلی در این شهر وجود نداشته باشد هم در نماز جمعه‌ی این هفته‌ی مشهد بی‌سلیقگی صورت گرفت؛ جز موضوعات ملی، امام جمعه‌ها نباید مسایل دیگر شهرها را در خطبه‌های خود مطرح کنند { این نظر شخصی بنده است و موضوعی علمی و یا بخشنامه‌ای نیست}؛ با توجه به پوشش عظیم رسانه‌ای رسانه‌های ملی و اصلی و همچنین نگاه دقیق مسوولین کشوری {نه صرفا محلی}، نماز جمعه‌ی هر شهر فرصتی است برای بهتر شنیده شدن مشکلات مردم؛ به عنوان مثال: چندی پیش شمار قابل‌توجهی از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز برای اعتراض به معوق ماندن حقوق‌‌های خود به نماز جمعه‌ی اهواز آمدند و حجت‌الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه‌ی موقت اهواز، صدای آنها شد و موجب شد تا این موضوع به صورت ملی پیگیری شود.

اینکه چند نفر در مراسمی در تهران، خود را تکان داده‌اند دغدغه‌ای نیست که نیاز باشد در نماز جمعه‌ی شهری در 800 کیلومتری این شهر پیگیری شود؛ جناب علم الهدی باید بگذارند دغدغه‌ی هر شهر در نماز جمعه‌ی همان شهر مطرح شود و ایشان هم دغدغه‌های مشهد را مطرح کنند تا خدایی ناکرده دینی از مردم مشهد در آخرت بر گردن ایشان نماند؛ وقتی در نماز جمعه‌ی استانی می‌توان دغدغه‌های مردم را مطرح کرد و تا حدود زیادی آنها را رفع کرد چرا این وقت را غنیمت نشماریم و در مورد حرکات ناموزونی که در یکی از شهرهای دیگر اتفاق افتاده صحبت کنیم؟

شاید این نکته را مطرح کنید که موضوعات تهران با توجه به پایتخت بودن آن تنها مربوط به آن شهر نمی‌شود؛ این حرف در صورتی درست است  که در موضوع مورد نظر یک شخصیت ملی حضور پیدا کرده باشد؛ به عنوان مثال مراسمی که عالی رتبه ترین مقام حاضر در آن شهردار شهر بوده، ملی تلقی نمی‌شود؛ {اگر در این مراسم به عنوان مثال آقای جهانگیری معاون اول رییس جمهور شرکت کرده بود بحث متفاوت بود.}

نکته‌ی دیگر اینکه «لورن» در خواب هم فکر نمی‌کرد در نماز جمعه‌ی شهری که در آن کنسرت به سختی برگزار می‌شود نام‌ش بیاید آن هم در کنار نام بزرگ بانویی چون «حضرت زهرا»؛ چندی پیش روایتی از امام علی (ع) خواندم هرچند منبع محکمی برای این روایت پیدا نکردم و بالاتر اینکه چند منبع درباره‌ی اصل این روایت تشکیک وارد کرده بودند؛ بخوانید: «الدهر أنزلنی ثم أنزلنی حتی قیل {یقال}  معاویه وعلی» روزگار آنقدر درجه‌ی مرا پایین آورده است که من و معاویه را در کنار هم می‌آورند و می‌گویند علی و معاویه، بلاتشبیه قدیم می‌گفتند علی و معاویه هم اکنون می‌گویند «زهرا و سوفیا لورن».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. طرح اسم سوفیا لورن از ناحیه امام جمعه مشهد صرفنظر از جنبه نوستالوژیش ! نشون دهنده تسلط این عالم ربانی بر جریانهای هنری مغرب زمینه ! ضمن اینکه به احتمال قوی سوپر استار دوره جوانی ایشون هم بوده !

    19
    1
  2. خودمونيم ها، عجب چيزي بوده اين سوفيا در زمان خودش!! حاج آقا چرا اسم ديگه اي رو نگفت!!؟

    17

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا