خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ واعظی به قالیباف: «مردم یادشان نرفته»

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور در واکنش به اظهارات اخیر رئیس مجلس در رابطه با اینکه “با کمبود مدیر مواجهه هستیم نه بودجه” گفت: من فکر نمی کنم این کار درستی باشد که از هر فرصتی استفاده کنیم. کسانی که این صحبت ها را می کنند خودشان قبلا مدیر بودند. عملکردشان مشخص است. مگر وقتی آقای قالیباف از شهرداری تهران بیرون آمد؛ شهرداری کم بدهکار بود؟ نگاهی به گذشته بکنند. مردم یادشان نرفته است. اینکه برای انتخابات آینده به دولت حمله کنیم کار درستی نیست. اینکه بگوییم تحریم نیست، کرونا نیست و فقط ضعف مدیریتی داریم درست نیست.

به گزارش ایسنا، محمود واعظی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با قانون رفع تحریم ها و شروع غنی سازی 20درصد اظهار کرد: این قانون در مجلس تصویب شد، بلافاصله رئیس جمهور دستور دادند کمیته ای از معاونت حقوقی، وزارت خارجه، سازمان برنامه و بودجه و سازمان انرژی اتمی تشکیل شود. جدای از روالی که معمولا برای آیین نامه ای که برای قوانین می نویسیم و در کمیته های مختلف دولت طول می کشد، این کمیته  تشکیل شد. سه شنبه صبح شروع کردند و چهارشنبه هفته گذشته در دولت بحث شده و ابتدای این هفته هم ابلاغ شد.

وی ادامه داد: بر اساس این دستور العمل سازمان انرژی اتمی باید این قانون را اجرایی کند، همه بندهای این قانون را از جمله بند شروع غنی سازی 20 درصد را این سازمان طبق دستورالعمل اجرا می کند. البته ابتدا مقدماتش باید فراهم شود. بر اساس ظرافت ها و حساسیت هایی که دارد خود دکتر صالحی جزئیات را اعلام می کند. مقدماتش که آماده شود در طول یک سال باید 120  کیلو غنی سازی تعین شده انجام شود مطمئن هستیم وقتی مقدمات آغاز شد ظرف یک سال این امر صورت می گیرد.

واعظی در باره پیوستن ایران به اف ای تی اف گفت: اف ای تی اف یک بحث است؛ از چهار لایحه ای که در دولت تصویب شده و مجلس هم تصویب کرده ، دو  لایحه هیچ مشکلی ندارد دو تای دیگر در مجمع تشخیص در حال بررسی است که یک بحث دیگر است. این لایحه ای که خودمان تنظیم کردیم نباید انقدر سیاسی شود. نباید مسائل سیاسی را وارد مسائل اقتصادی کنیم. اینکه بخواهیم به اف ای تی اف بپیوندیم یک بحث دیگری است. 4 لایحه خودمان درباره پولشویی و شفافیت است که  در کشور دنبالش هستیم. اصلا نباید سیاسی اش کنیم. مگر آن دولایحه دیگر که تصویب شد مشکلی داشت. باید اجازه دهیم اعضای محترم مجمع بدون سیاسی شدن و فشار اجتماعی در یک محیط آرام کار خود را انجام دهند.

وی در واکنش به انتقاداتی که به بودجه 1400 وارد می شود گفت: سازمان برنامه و بودجه 10 ماه است روی این بودجه کار می کند وقتی شرایط تحریمی است و فشارهایی را دنیا بر ما وارد می کند؛ فشارهایی هم بر بودجه وارد می شود. آنچه که کارشناسان تهیه کردند این بودجه است.

وی ادامه داد: آنچه که فکر کردیم برای اداره کشور مناسب است را ارائه کردیم. این اولین بودجه دولت نیست. هشتمین بودجه دولت است که شش ماه از آن را هم خودش باید اجرا کند. اما از هر طرح و پیشنهادی چه از بیرون مجلس و چه از داخل مجلس که بتواند کمک کند، استقبال می کنیم؛ چراکه ما فکر نمی کنیم همه ایده های خوب فقط در دولت است.

واعظی افزود: بیشتر الان چیزهایی که شنیدم آرمان ها و ایده های خوب بودند. الان از مجلس حرف هایی خوبی شنیده می شود که ماهم می خواهیم آن اتفاقات بیافتد اما اینکه چگونه می خواهیم عملیاتی اش کنیم با سوال و سخنرانی و انشاء خواندن نمی شود. باید ایده های مشخص کارشناسی مطرح شود.

وی تاکید کرد: سیاست و برنامه های دولت همان طور که آقای رئیس جمهور گفته است همکاری و تعامل با مجلس است؛ البته تا جایی پیش می رویم که شاکله بودجه به هم نخورد، اما گر شاکله بودجه بهم بخورد ما قبول نداریم. نه فقط ما که شورای نگهبان هم قبول ندارد.

واعظی در واکنش به اظهارات اخیر رئیس مجلس در رابطه با اینکه “با کمبود مدیر مواجهه هستیم نه بودجه” گفت: من فکر نمی کنم این کار درستی باشد که از هر فرصتی استفاده کنیم. کسانی که این صحبت ها را می کنند خودشان قبلا مدیر بودند. عملکردشان مشخص است. مگر وقتی آقای قالیباف از شهرداری تهران بیرون آمد؛ شهرداری کم بدهکار بود؟ نگاهی به گذشته بکنند. مردم یادشان نرفته است. اینکه برای انتخابات آینده به دولت حمله کنیم کار درستی نیست. اینکه بگوییم تحریم نیست، کرونا نیست و فقط ضعف مدیریتی داریم درست نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا