خرید تور تابستان ایران بوم گردی

غرضی: جنجال فیش‌ها در انتخابات 96 به نفع روحانی است

سید محمد غرضی با تاکید بر اینکه جنجال فیش‌های حقوقی شرایط انتخاباتی را به نفع روحانی پیش خواهد برد، درباره نامه اخیر محمود احمدی نژاد به اوباما گفت:باید بر مبنای «الباطل یموت بترک ذکره» عمل کرد یعنی باطل نمی میرد تا زمانی که اسمش آورده شود.

سید محمد غرضی، درباره نامه اخیر محمود احمدی نژاد به اوباما، گفت: قضاوت کردن درخصوص افراد به صورت شرعی جایز نیست، اما شخصی که مسئولیت فعلی ندارد با چه پشتوانه ای خود را مدعی دولت های دیگر برای حقوق عمومی می کند؟

این فعال سیاسی، با بیان اینکه این امر به هیچ عنوان در سطح جهانی پذیرفته نیست، تصریح کرد: این عملکرد هم تقابل با دولت است و هم زمینه سازی برای رای آوردن در آینده که خارج از قوانین انتخاباتی است.

غرضی، با انتقاد از اینکه هم اکنون آزادی موجود در جامعه مورد سوء استفاده برخی از اشخاص قرار گرفته است، افزود: متاسفانه در جامعه کنونی ما آزادی بیشتر مورد سوء استفاده قرارمی گیرد تا مورد انتفاع عامه، به طوری که احزاب و گروه های سیاسی از آزادی برای مقابله  و مطرح کردن خود بیشتر استفاده می کنند.

باطل نمی میرد تا زمانی که اسمش آورده شود

وی، تاکید کرد: هر چقدر این قضایا مطرح شود بیشتر به نفع کسانی است که این موضوعات را مطرح می کنند، بنابراین باید با این فرد بر مبنای «الباطل یموت بترک ذکره» عمل کرد یعنی باطل نمی میرد تا زمانی که اسمش آورده شود و یا به عبارتی اسم باطل را نیاورید، حرفش را هم نزنید، خودش از بین می‌رود. غرضی، درباره احتمال ورود محمود احمدی نژاد به انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶، افزود: معتقدم که جامعه فعلی ایران از افراد تندرو چه در جناح راست و چه در جناح چپ دوری می کند.

رأی بالای روحانی منوط به ورود تندروها

این فعال سیاسی، با تاکید بر اینکه بدون شک مردم از اشخاص و گروه های تندرو در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ استقبالی نخواهند کرد، اظهار داشت: چنانچه اشخاص تندرو در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ کاندیدشوند به طورحتم روحانی رأی خواهد آورد.

غرضی، در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال دارد که احمدی نژاد در لحظه آخر فردی را تحت عنوان نماینده خود راهی رقابت انتخاباتی کند؟ افزود: چنانچه این شخص تندرو، شعاردهنده، بی عمل و بدون سوابق خدماتی باشد به طورحتم مردم همان عکس العمل عدم استقبال را نشان خواهند داد. وی، با تاکید بر اینکه جامعه امروزی دیگر تقاول را نمی پذیرد، ادامه داد: معتقدم استقبال جامعه با حضور افرادی که بخواهند با تقاول رای آورند خیلی ضعیف شده است.این فعال سیاسی، در پاسخ به این سوال که آیا با ورود احمدی نژاد به عرصه انتخابات اصولگرایان متضرر می شوند؟ افزود: معتقدم که در دولت نهم و دهم جامعه بیشتر از احزاب متضرر شد به طوری که همچنان احزاب و گروه های سیاسی فعال هستند اما به دلیل عملکرد نادرست دولت گذشته آسیب شدید و جدی اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به کشور وارد شد.

به گزارش ساعت ۲۴ غرضی، در پاسخ به این سوال که ترسی در اذهان برخی مبنی بر بازگشت احمدی نژاد به قدرت و تکرار رویداد های دولت گذشته ایجاد شده است این موضوع چقدر بر اقبال جامعه نسبت به وی تاثیر می گذارد؟

گفت: متاسفانه مشکلات سیاسی که در دولت گذشته به وجود آمد بدتر از مشکلات اقتصادی بود، اما اگر جامعه به این میزان از درک و فهم روشن در خصوص عملکرد دولت سابق رسیده باشد، بسیار مطلوب است به طوری که برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ اشخاص را با عملکرد آن ها می سنجند.

وی، با انتقاد از اینکه دولت سابق به لحاظ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به هیچ عنوان مناسبت نداشت، ادامه داد: با توجه به اینکه در دولت گذشته اشخاص و گروه هایی منتفع شدند این احتمال وجود دارد که مجدد این افراد یا گروه ها به قصد انتفاع حضور پیدا کنند، اما لازم به ذکر است که در عملکرد اجتماعی شخصی که به قصد انتفاع حضور پیدا کند بدون شک مایوس خواهد شد.

این فعال سیاسی، در پاسخ به این سوال که جدی‌ترین رقیب روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ٩٦ چه جریان و گروهی است؟ تصریح کرد: جریانی که به قاعده جامعه نزدیک تر باشد به طوری که قاعده جامعه امروز ما نسبت به ستاد جامعه خوش بین نیست و مدام در حال سوال کردن و نشان دادن عکس العمل است.

غرضی، با بیان اینکه ستاد جامعه درصد کمی از جامعه را شامل می شود، اظهار داشت: منظور از قاعده جامعه یعنی اکثریت جامعه که تاکنون قاعده جامعه رضایتی از شرایط کنونی کشور  نداشته است.

وی، ادامه داد: تا به امروز قاعده جامعه همیشه نسبت به قدرت سیاسی باوفا مانده است، اما قدرت سیاسی که وظیفه آن جلب رضایت قاعده جامعه است، نتوانسته به وظیفه خود عمل کند.

نفع روحانی از جنجال فیش‌های نجومی

این فعال سیاسی، در پاسخ به این سوال که جنجال فیش‌های حقوقی نامتعارف چقدر می تواند شرایط انتخاباتی را به نفع روحانی پیش برد؟ گفت: به طورحتم جنجال فیش‌های حقوقی نامتعارف به نفع دولت است، زیرا دولت از طریق افکار عمومی و اعتراض ها مسیرآینده خود را به درستی مشخص می کند.

تفاوت دموکراسی و جمهوریت

غرضی، با بیان اینکه هر اعتراض منطقی که منافع عامه را به منافع خاصه ترجیح دهد به نفع جامعه، دولت و قدرت سیاسی است، تصریح کرد: براساس نظام جمهوری اسلامی ایران، جمهوریت اسم نیست بلکه جمهوریت فعل دقیق و روشن بر مبنای عامه مردم است و تفاوت دموکراسی و جمهوریت در این است که دموکراسی  ۵+۱ را قانع می کند، اما جمهوریت باید اجماع و ولایت عامه را قانع کند.

این فعال سیاسی، در پایان خاطرنشان کرد: وقتی که جمهوریت را با مفاهیم عمومی اجتماعی آن قبول کردیم، بنابراین هر نوع اعتراض منطقی که به هزینه منجر نشود بسیار مطلوب است و بهترین عملکرد کارگزاران دولت این است که اعمال آن ها نزد مردم روشن و شفاف باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا