خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه نهضت آزادی درباره انفجار بیروت

بیانیه نهضت آزادی به مناسبت انفجار ویرانگر بندر بیروت را در ادامه می‌خوانید:

«بسمه تعالی

ملت صبور و مقاوم لبنان، که متشکل از پیروان ادیان مختلف است، بیش از نیم قرن است كه برای حفظ آزادی‌های به دست آورده‌اش، در برابر هرگونه مداخلات دولتهاي خارجی و عوامل داخلی آنها ایستادگی کرده و هزینه‌های سنگینی در این راستا پرداخته است.

لبنان، در قلب خاور نزدیک و خاورمیانه، الگوی بهره‌مندی از آزادی‌های سیاسی و سازگاری اقوام و مذاهب گوناگون است.

حادثۀ دلخراش اخیر، که منجر به ويراني شديد بندر بیروت، کشته شدن ده‌ها نفر از مردم این شهر و آسيب‌‌های دیگر شد، حاکی از تداوم جنگ بر سر آزادی در لبنان، بین قدرت‌های منطقه است که هزینۀ آن بر ملت لبنان تحمیل می‌شود.

جنگ‌های داخلی لبنان، که در نیمۀ دوم دهۀ هفتاد میلادی جریان داشت و قربانیان زیادی گرفت و ویرانی‌های بسیاری به بار آورد، نشانۀ دیگری از مداخلات خارجی در آن کشور است.

نهضت آزادی ایران، ضمن حمایت از آزادی و استقلال ملت لبنان و محکوم کردن هرگونه مداخله سياسي از سوي هرکشور خارجي، حادثۀ انفجار بندر بیروت را، که موجب تأثر و تأسف شدید ما و ملت ایران شده است، به ملت و دولت لبنان عمیقاً تسلیت مي‌گويد و اطمینان دارد كه ملت سرافراز لبنان، با شکیبایی و پایداری همیشگی‌اش، به بازسازی خرابی‌ها اقدام و مصائب را بر خود هموار خواهد کرد و به حیات تاریخی در چارچوب استقلال سیاسی و جغرافیایی‌اش ادامه خواهد داد.

نهضت آزادی ایران، همچون گذشته از حقوق بنيادين و یکپارچگی ملت لبنان و تمامیت ارضی آن كشور پشتیبانی می‌کند و امیدوار است كه لبنان عزيز هرچه زودتر به آرامش و صلح پایدار دست یابد».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا