خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض شدیداللحن اتحادیه اروپا به آمریکا

ایسنا به نقل از اسکای نیوز نوشت: اعضای اتحادیه اروپا در یک یادداشت اعتراضی هر گونه مداخله بیشتر آمریکا در پروژه احداث خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ در دریای بالتیک را ممنوع اعلام کردند. این کشورها دولت آمریکا را متهم به نقض قوانین بین المللی در این مناقشه کردند.

اتحادیه اروپا این یادداشت شدید اللحن خود را به وزارت امور خارجه آمریکا فرستاد.

منابع وابسته به محافل دیپلماتیک اروپایی به رسانه WELT گفتند: ما می توانیم تایید کنیم که در ۱۲ اوت بحثی به دعوت هیات اتحادیه اروپا در وزارت خارجه آمریکا در قبال سیاست های تحریمی آمریکا صورت گرفت. ۲۴ کشور عضو اتحادیه اروپا در این حرکت اعتراضی که از طریق ویدیوکنفرانس مطرح شد شرکت داشتند.

هر چند که پروژه خط لوله نورد استریم ۲ بین روسیه و آلمان مورد انتقاد برخی کشورهای اروپایی هم قرار گرفته اما اتحادیه اروپا به این ترتیب قاطعانه با مداخله جویی و تحریمهای آمریکا مخالفت کرد. تنها سه کشور اتحادیه اروپا در این حرکت اعتراضی مشارکت نکردند.

مشخص نشده که این سه کشور کدام یک از کشورها بودند.

محتوای این یادداشت اعتراضی در پی بیانیه ای از جانب جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تاریخ ۱۷ ژوئیه در قبال تحریمهای آمریکا مطرح شد. در این متن آمده است: ما بسیار نسبت به استفاده فزاینده آمریکا از تحریمها علیه شرکت و منافع اروپایی نگران هستیم. اتحادیه اروپا اعمال فرامنطقه ای تحریمها را نقض قوانین بین المللی می داند.

اواخر ماه ژوئیه مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا مقاطعه کاران و تامین کنندگان اروپایی شریک در پروژه احداث خط لوله نورد استریم ۲ را هم مشمول تحریم های آمریکا کرد.

این ۲۴ کشور اتحادیه اروپا با اظهار اینکه تهدیدات فزاینده تحریمهای آمریکا مدت زیادی است که دیده می شود به برخی نمونه های پرمناقشه این تحریم ها نظیر کوبا، دادگاه کیفری بین المللی و اخیرا پروژه های نورد استریم ۲ و ترک استریم اشاره کردند.

اتحادیه اروپا تاکید کرد به عنوان یک مساله اصولی از خودش در برابر اعمال تحریم از جانب کشورهای ثالث از جمله علیه شرکتهای اروپایی که معاملات مشروع انجام می دهند دفاع می کند. این اتحادیه تصریح ساخت: تحریم های فرامنطقه ای نقض قوانین بین المللی به حساب می آیند. سیاستگذاری های اروپا را باید خود اروپا انجام دهد نه کشورهای ثالث.

کشورهای اتحادیه اروپا عنوان داشتند به طور اساسی آماده پیگیری سیاست تحریمهای مشترک با آمریکا در قبال مناقشات بین المللی هستند. در بیانیه آنها آمده است: جگایی که اهداف مشترک سیاست خارجی و امنیتی مطرح است تحریمهای هدفمند با همکاری شرکا ارزش بالایی دارند. ما نمونه های مثبت زیادی از این مورد دیده ایم و به هماهنگ ساختن تلاشهایمان ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا