خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تذکر امام جمعه بوشهر به رییس‌جمهور فرانسه به‌دلیل دخالت در لبنان

امام جمعه بوشهر با اشاره به حوادث اخیر لبنان نوشت: به ریاست جمهور فرانسه گوشزد می شود که حق ندارید در امور داخلی لبنان مداخله کنید و دولت و مردم آن کشور اسلامی را تهدید نمایید. فرانسه سال‌ها به عنوان یک کشور استعمارگر در افریقا و خاورمیانه حضوری سراسر ننگ داشته و هم اینک نیز تحت تأثیر لابی‌های صهیونیستی است و هم دست امریکایی ها این جرثومه فساد بین المللی است.

متن پیام آدینه آیت الله صفایی بوشهری جمعه – 24 مرداد 1399 که نسخه ای از آن در اختیار ایسنا قرار گرفته به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین سیما بقیه الله فی الارضین و لعنه الله علی اعدائهم اجمعین»

سپاس و ستایش خداوند را که ما را به صراط عبودیت و ولایت هدایت نمود و درود و سلام بی پایان بر پیامبر خاتم محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام که خورشید هدایت و طریق نجات و کمالند و واسطه فیض رحمت و شفاعت خدایند.

در این جمعه مبارک به محضر ارجمند مردم عزیز استان ولایت‌ مدار
بوشهر نکاتی چند معروض می دارم:

1. روز مباهله که نماد حقانیت و عزت اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله می باشد را به جامعه بزرگ اسلامی به ویژه شما مردم عزیز تبریک عرض می نمایم.

مباهله به معنای تقاضای لعن و نفرین و نزول عذاب الهی بر گروه باطل از جانب دو طرفی است که هرکدام ادعای حقانیت دارند می باشد.

ماجرای مباهله در ۲۴ ذی حجه سال نهم هجری بین پیامبر گرامی و مسیحیان منطقه نجران رخ داد پیامبر عظیم الشان اسلام و بعد از دلایل بسیاری که بر حقانیت اسلام اقامه نمودند و آن مسیحیان نپذیرفتند پیشنهاد مباهله داد و آنان قبول کردند ولی در روز موعود از انجام این کار به جهت درک حقانیت اسلام خودداری کردند. در آیه ۶۱ سوره آل عمران در این باره تصریح شده است:
(فَمَن حاجَّکَ فیهِ مِن بَعدِ ما جاءَکَ مِنَ العِلمِ فَقُل تَعالَوا نَدعُ أَبناءَنا وَأَبناءَکُم وَنِساءَنا وَنِساءَکُم وَأَنفُسَنا وَأَنفُسَکُم ثُمَّ نَبتَهِل فَنَجعَل لَعنَتَ اللَّهِ عَلَی الکاذِبینَ)

و پیامبر بزرگوار اسلام امام حسن و امام حسین علیهما السلام را به عنوان ابناء اسلام و حضرت زهرا سلام الله علیها را به عنوان نماد زنان مسلمان و امیر مومنان را در حکم جان خود در این مباهله همراه خود نمود که این نشان از عظمت آن ذوات مقدسه به ویژه امیرمومنان علیه السلام دارد که در قرآن در حکم جان پیامبر اسلام بر شمرده شده است.

2. توطئه و دسیسه استکباری امریکا در طراحی تمدید تسلیحاتی ایران در شورای امنیت در خصوص قطعنامه ۲۲۳۱ آن شورا که در ماه اکتبر ۲۰۲۰ میلادی مطابق با مهر ماه ۱۳۹۹ تمام می شود محکوم می کنیم. امریکا حق ندارد بعد از خروج از برجام پیرامون مصوبات آن دخالت کند و حتی به دنبال فعال سازی مکانیسم بازگشت خودکار تحریم های بین المللی (اسنپ بک) در صورت عدم تصویب قطعنامه جدید امریکایی تحریم تسلیحاتی ایران باشد. این مسئله بار دیگر امتحانی است برای اروپای بدسابقه و چند بار مردود شده در موضوع برجام و حضور وزیر خارجه امریکا پمپئو در منطقه و تحریک سران مرتجع کشورهای عربی و ایجاد محور تقابل با ایران نیز فایده‌ای برای جهان استکبار نخواهد داشت.

در پایان این بخش به ریاست جمهور فرانسه گوشزد می شود که حق ندارید در امور داخلی لبنان مداخله کنید و دولت و مردم آن کشور اسلامی را تهدید نمایید. فرانسه سال‌ها به عنوان یک کشور استعمارگر در افریقا و خاورمیانه حضوری سراسر ننگ داشته و هم اینک نیز تحت تأثیر لابی‌های صهیونیستی است و هم دست امریکایی ها این جرثومه فساد بین المللی است.

3. از تمامی صاحبان مراکز صنعتی و تولیدی و خدماتی درخواست جدی دارم که حقوق کارگران و کارکنان خود را به موقع پرداخت نمایند. هم اینک وضعیت زندگی آن تلاش گران عزیز به جهت عدم پرداخت چند ماه حقوق معوقه دچار مشکل شدید معیشتی است و از مسئولان نظارتی تقاضا می‌کنم با جدیت تمام این موضوع را بررسی کنند و طبق ضوابط با متخلفان برخورد نمایند.

4. 26 مرداد ماه سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی را گرامی می داریم و تاریخ ایران و جهان اسلام هیچ گاه مقاومت و جهاد آن اسوه های ایثار و مقاومت را فراموش نخواهد کرد. از مسئولان امور مرتبط با آزادگان تقاضا می کنم به طور جدی به مسائل آن بزرگواران رسیدگی کامل کنند.

5. موضوع اصلاح بانکداری و شیوه رفتار اقتصادی سوداگرانه بانک‌ها با مردم و مراکز تولیدی به ویژه کارگاه‌های تولیدی یک امر مسلم و ضروری اقتصادی، اجتماعی و عمرانی است. تنها راه نجات اقتصاد ایران اجرای طرح اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای دامت برکاته العالیة و رونق تولید می باشد که نقش بانک‌ها به عنوان مرکز ارائه تسهیلات اقتصادی بسیار مهم است ولی متاسفانه اکثر بانک ها علاوه بر عدم همکاری لازم موجب توقف تولید و در پی مشارکت سهم خواهانه در اصل و درآمد تولید می باشند.

از اقتصاد دانان انقلابی و جوانان عزیز تقاضا دارم پیرامون این موضوع پژوهش داشته و راهکارهای لازم را به مسئولان ارائه نمایند.

در پایان تعجیل در ظهور حضرت بقیه الله اعظم روحی فداه و طول عمر با عزت مقام معظم رهبری دامت افاضاته و موفقیت و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و صحت و سلامت و بهروزی همه مردم عزیز از خداوند متعال خواستارم. یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گرامی می داریم.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

صفایی بوشهری
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا