خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مردم متوجه هستند با پاچه گلی سر آنها کلاه نگذارید

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: مردم مشکلات اقتصادی را لمس می‌کنند و تا احساس نکنند برطرف شده است مطمئن باشید مطالبه می‌کنند. امروز مردم متوجه خدمت می‌شوند و با عکس بعید است سرشان کلاه برود.

عزت‌الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اینکه امروز افکار عمومی مطرح می‌کند باید تصمیم‌گیران و اداره کنندگان کشور برنامه‌ داشته باشند نه این که با رفتارهای پوپولیستی بخواهند مردم را فریب دهند در قضیه سیل اخیر هم واکنش تند افکار عمومی نسبت به اقدامات برخی از افراد در مناطق سیل زده را مشاهده کردیم، گفت: متاسفانه ما در رفتارهای‌مان افراط و تفریط داریم. زمانی مشاهده می‌کردیم که گلایه می‌شد اتفاقات عظیمی مانند سیل و زلزله در یک منطقه‌ای رخ داده است اما مسئولان نیامدند و یا اگر آمدند در حد تشریفات آمدند و رفتند در حال حاضر هم از یک سوی دیگر افراط شده است، حضور بیش از حد! بله اشکالی ندارد مسئولان در مناطقی که حادثه اتفاق افتاده است بیایند زیرا دلشان نگران است و می‌خواهند بروند در منطقه ببینند چه خبر است؛ مانند آقای رئیس جمهور دلش می‌خواهد در بین مردم باشد، آن چیزی که مهم است عملکرد بعد از رفتن است.حال لباس گلی شد و یا نشد اصلا مهم نیست، بگویند توانستتد مشکل کوچکی را حل کنند یا خیر.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای یک فرد حادثه دیده مهم است بداند که در روزهای آینده چه اتفاقی خواهد افتاد، مسئولانی که رفته‌اند در همان محل پشت میکروفون بگویند من با خودم همین آجر که داشته‌ام را آورده‌ام برای ساخت و ساز  در منطقه و حل مشکلاتی که پیش آمده است یا بگوید در بودجه عدد و رقمی برای مناطق سیل.زده در نظر گرفته‌ایم تا مشکلات حل شود.« آی آی گفتن و آخ آخ گفتن» که کاری پیش نمی‌برد.

وی با بیان این‌که عکس گرفتن در مناطقی که حادثه در آن اتفاق افتاده است باعث عاصی شدن مردم می‌شود، اظهار داشت: آنچه که مردم را بیشتر از حتی این عکس گرفتن‌ها اذیت می‌کند این است که مسئولان به مناطق سیل زده و زلزله زده بروند قول و قرار بگذارند اما عمل نکنند. بازهم تکرار می‌کنم مسئولان به این مناطق بروند که باید بروند چه اشکالی دارد اما به جای این که وضعیت لباس و خودشان را نشان دهند برای مردم کار کنند. 

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: نکته‌ای که باید گفت این است که بعضی از این مقامات به جایی رفته‌اند که خودشان مسئول ستاد حوادث غیرمترقبه بودند و این‌گونه حوادث هم لوازم و ابزار خودش را می‌خواهد. شمایی که در حد اینکه چکمه‌ای بپوشید و بروید آنجا آدمادگی نداشتید که خودتان را از گل و لای نجات دهید که این همه تعبیر و تفسیر از رفتارهای‌تان نشود رفتن‌تان برای چیست؟ مسلما هنگامی که چنین رفتارهایی دیده می‌شود، چون در گذشته هم این رفتارها بوده است باید حق داد که گفته شود هر قشر و گروهی که می‌آید برای مسائل پوپولیستی و چیزهای دیگر می‌آیند.

وی ادامه داد: مسئولی در مناطقی که حادثه رخ داده است حاضر می‌شود باید با دست پر برود و بگوید من آمده‌ام و این ردیف و اعتبار را برای این منطقه آورده‌ام نه این‌که برود آنجا قول‌هایی را برای انجام بدهد و بعد هم به دست فراموشی بسپارد. باید توجه داشت فراموشی بدترین آثار را می‌گذارد. کسی که سیل زده و زلزله زده است مشکلش با یک و چندماه که حل نمی‌شود مخصوصا اگر عزیز از دست داده باشد. مسئولان اگر بعد از حادثه‌ای به منطقه‌ای می‌روند به فردی که خانه و عزیز از دست داده است برای بهتر شدن احوالاتش بگویند تو ساختن خانه‌ات را آغاز کن این هم حواله وام است یعنی در همان محل اعتبار باشد قول و قرار را رها کنند. چرا که مردم قول و قرار را در جاهای دیگر دیده‌اند و از قدیم گفته‌اند آزموده را آزمودن خطاست. تا مدت‌ها مشاهده کردیم در قضیه زلزله کرمانشاه مردم می‌گفتند در کانکس قرار دارند و از امکاناتی محروم هستند. باید جواب قانونی و قطعی با اعداد و ارقام دهند. وقتی پول باشد هنگامی که به فرد داغدار از حادثه‌ای تسلیت می‌گویند به دل طرف می‌نشیند می‌گویند دست به خالی به من تسلیت نگفته‌اند نیامده‌اند من را ساکت و آرام کنند و بروند بلکه آمدند کاری انجام دهند. 

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هنگامی هم  که مدتی هم می‌گذرد و اتفاقی نمی‌افتد دیگر آن عدم باور محکم می‌شود بعد مشاهده می‌کنید واقعا ناراحت می‌شوند. عذاب دوری عزیزان یک طرف و زمانی که مردم مشاهده کنند بلاتکلیفند هم بد است.

وی افزود: مگر دره امام زاده داوود جلوی چشم همه نبود؟ البته در مورد زلزله تهران آن‌هایی که حرف زدند و مسئله را می‌دانند چه اقدامی انجام دادند؟ چه اتفاقی افتاد جر میزگرد؟ اقدامات عملیاتی ندیدم حتی در بودجه سالانه یک ردیفی ما برای پیشگیری از زلزله تهران که روی گسل است و خطرات عجیب و غریبی دارد گذاشته‌ایم؟ اگر خدایی ناکرده اتفاقی بیفتد این ردیف جواب می‌دهد؟ اگر هم اتفاقی نیفتاد این ردیف را برای پیشگیری استفاده می‌کنیم.

یوسفیان‌ملا تاکید کرد: اگر پشتوانه مالی باشد آن پشتوانه‌های احساسی جای خودش را پیدا می‌کند مردم سپاسگزار می‌شوند می‌گویند با ما در عزاداری شریک شده‌اند و سعی دارند خرابی‌ها را درست کنند. نحوه حرف زدن را ملاحظه کردید اغلب بی‌اعتماد بودند و می‌گفتند شما می‌روید و دیگر پشت سر خودتان را نمی‌بینید آمدید عکس بگیرید! این حرف‌هایی که زده می‌شود اثرش کاملا تخریب می‌کند. 

وی بیان کرد: مردم دیگر مردم قبل نیستند، امروز آنان اطلاعات دارند نمی‌شود با عکس، تصویر، صدا و حرف تحریک‌شان کنیم و به مسیری بکشانیم. 

یوسفیان‌ملا افزود: اطلاعات مردم بسیار بالاست و در بسیاری از مسائل بعضا از مسئولین جلوتر هستند، آن‌ها هم رسانه می‌شناسند، فرزندان‌شان دانشجو هستند و همین بچه‌های دانشجو وارد روستا می‌شوند مردم دیگر متوجه شده‌اند.  تعجب می‌کنم مسئولی حداقل به اندازه مردم متوجه نشود دیگر این‌ کارها و رفتارها جواب نمی‌دهد.

وی یادآور شد: من ۴ دوره مجلس بودم؛نمایندگان در زمان انتخابات ممکن است بیایند بگویند در این چهار سال چه کارهایی کرده‌اند، چه اقداماتی انجام داده‌اند و دیگر از این مراحل عبور کرده‌ایم که با عکس و تصویر مردم را جذب و برای‌شان تعیین تکلیف کنیم که در انتخابات رأی دهید؛ این رفتارها نشان دهنده آن است که بعضی از همکاران من هنوز قدیمی فکر می‌کنند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مردم از مسئولان کار می‌خواهند زیرا مشکلاتی دارند که خیمه بر هر خانه و مغازه‌ای زده است. مردم مشکلات اقتصادی را لمس می‌کنند و تا احساس نکنند برطرف شده است مطمئن باشید مطالبه می‌کند. امروز مردم متوجه خدمت می‌شوند و با عکس بعید است سرشان کلاه برود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا