خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاهش یک سوم هزینه‌های روزنامه‌ی شهروند با حذف چاپ

تبدیل روزنامه‌ی شهروند، وابسته به جمعیت هلال احمر به حالت آنلاین واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی و بین خبرنگاران و روزنامه‌نگاران به دنبال داشت. اسماعیل رمضانی، مدیر روابط عمومی هلال احمر و مدیر مسئول روزنامه‌ی شهروند طی توییتی اعلام کرده بود: «برای روزنامه شهروند در سالهای۹۶ تا ۹۸ به ترتیب حدود ۵.۳، ۵.۷ و ۵.۲ میلیاردتومان هزینه شده. اکنون ۶۷ نفر در روزنامه مشغول به کار هستند که برای آنها به طور ناخالص ۳۵۶میلیون تومان درماه جهت پرداخت حقوق ومزایا (بدون عیدی و سنوات) هزینه می شود؛ یعنی متوسط هرنفر ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان.» حالا رمضانی به انصاف نیوز می‌گوید با آنلاین شدن این رسانه یک سوم هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند با این حساب از هزینه‌ی 5.2 میلیازد تومانی سال 98 حدود 1.7 میلیارد تومان صرفه‌جویی می‌شود. 

اسماعیل رمضانی مدیر روابط عمومی هلال احمر و مدیر مسئول روزنامه‌ی شهروند در مورد هزینه‌های این روزنامه گفت: «۵.۲ میلیارد کلیه‌ی هزینه‌های انجام شده در سال 98 است که با حذف فرایندهای مرتبط با چاپ کاغذی حدود یک سوم از هزینه‌ها کاهش می‌یابد.»

او در ادامه افزود: «هدف اصلی هلال احمر تغییر رویکرد به سوی آنلاین شدن است. موضوعی که با یک برخورد غیر منطقی از سوی برخی از افراد تحریریه و برخی از افراد همسو با آنها روبرو شده است. سیاستگذاری رسانه‌ای و انتخاب روش‌های مناسب حق طبیعی صاحب هر رسانه‌ای است. از ابتدا قصدی برای تعطیلی وجود نداشته اما عده‌ای در حال فرافکنی هستند. با توجه به مشکلات مالی موجود، صرفه جویی در هزینه‌ها هم مدنظر است ولی کاهش نیروی انسانی از ابتدا در اولویت نبود، هرچند که نیروی مازاد هم وجود دارد.

هلال احمر بیش از هر نهاد دیگری نیازمند تعامل با مردم و مخاطبان است و از این لحاظ به ابزارهای رسانه‌ای توانمند نیاز دارد ولی این بدان معنا نیست که لزوما خود مالک آنها باشد. تعامل رسانه‌ای مناسب همیشه در دستور کار هلال احمر بوده و هست. درباره‌ی روزنامه شهروند بیشتر موضوع هزینه و فایده مطرح بوده که آیا این مقدار هزینه، به همان اندازه فایده‌ی رسانه‌ای دارد یا نه. این تغییرات هم بیشتر در راستای متناسب کردن هزینه-فایده انجام یک کار بوده است.

یک سازمان درگیر بحران و فوریت‌ها قطعا بیشتر به رسانه‌ای احتیاج دارد که بتواند به نیازهای فوری پاسخ دهد و به همان میزان سرعت و چابکی داشته باشد. در حال حاضر روزنامه‌ی کاغذی ابزار رسانه ای مناسبی برای چنین هدفی نیست.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا