خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توییت انصاف | واکنش‌ها به شکست آمریکا در شورای امنیت

واکنش‌های توییتری به عدم موافقت اعضای شورای امنیت با قطعنامه‌ی پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

آرش رمضانی: ‏تا همین چند سال پیش که ما دیپلماسی عزت و مقاونت رو در پیش گرفته بودیم، همین دومنیکن و جیبوتی و سایر کشورها پشت در اتاق رییس‌جمهور ما در سازمان ملل صف می‌بستن که ازمون پول بگیرن اما امروز چی؟ این‌ها همه شدند حامی آمریکا.بس کنید آقای ‎#ظریف بس کنید این دیپلماسی سازش و خفت را:)

محمود صادقی: ‏شکست سنگین دولت ترامپ در بین‌المللی کردن نقض توافق هسته‌ای از یک سو نشانگر اهمیت برجام برای جامعه‌ی جهانی و از سوی دیگر حاکی ار ناکامی آمریکا در تحریم حداکثری ایران است؛ کاش مخالف‌خوانان داخلی برجام نیز یک بار هم که شده در برابر تلاش امریکا برای نقض برجام، پشت دولت ایران بایستند.

رضا سراج: ‏عدم تصویب قطعنامه تمدید ⁧تحریم‌های تسليحاتى⁩ ایران در شورای امنیت، یکی از نشانه‌های ‎#افول_آمریکا و آماده شدن جهان برای ورود به عصر ‎#پسا_آمریکا است. تخاصم روزافزون آمریکا با ایران، افول هژمونی این دولت تروریست و شکل‌گیری نظم جهانی جدید بر پایه قدرت‌های نوظهور را تسریع نموده است!

داوود حشمتی: ‏متاسفانه حتی زمانی که آمریکا هم شکست می خورد نمی توانند (بخوانید جسارتش راندارند) که بگویند: این برجام بود که چنین کاری کرد و تحریمهای تسلیحاتی را رفع کرد و طوری است که امروز آمریکا تلاش میکند آن را لغو کند اما در انزوا ماند.
ژانر ‎#فقط_ما_خودمون_خوبیم

محمد پاداش: ‏قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، رد شد.
ما که الان هم تحریم هستیم، اما می‌شود با افتخار بیشتری تحریم بود
از دولت که انتظاری نیست به دنیا نازک تر از گل بگوید اما مجلس می‌تواند با تصویب یک طرح دو فوریتی برای خروج کامل از ‎#برجام، تو دهنی خوبی به آمریکا بزند.
‏احتمالا بزودی روحانی در جریان رد شدن قطعنامه پیشنهادی آمریکا با ۱۱ رای ممتنع و ۲ رای منفی، از انزوای آمریکایی‌ها برایمان بگوید
اما نمی‌گوید اروپا شده عروسک خیمه شب بازی آمریکا
اروپایی که همچنان به تحریم‌ها پایبند است
نه دم خروسشان را باید باور کرد و نه قسم حضرت عباس‌شان را!

عبدالله رمضان‌زاده: ‏رد قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت نشان داد مخالفان داخلی تصویب FATF اشتباه کرده اند.
لطفا به خاطر مصالح ملی لجبازی نکنند و آن را تصویب
کنند.

وحید هروآبادی: ‏جمهوری اسلامی در رأی‌نیاوردن و وتوی هم زمان چین و روسیه نسبت به ‎#تحریم_تسلیحاتی نه مدیون برجام بلکه مدیون نفرت سران حکومت‌های عضو از شخص دونالد ترامپ است، اصلاح‌طلبان از تحلیل‌پریشی خودداری کنند

عباس آخوندی: ‏شکست طرح امریکا در ‎#شورای_امنیت سازمان ملل نشان داد که ‎#برجام هنوز زنده است. و نشان داد تامین ‎#امنیت_ملی در این روزگاران پیچیده‌تر از آن است که عده‌ای گمان می‌کنند.البته، باید از 11 رای ممتنع نگران بود چرا که تا دیروز تعدادی از آنان با ما هم‌رای بودند. تا دیر نشده تدبیری باید کرد.

مسعود بهنود: ‏رد قطعنامۀ پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت به معنای حمایت از لغو تحریم تسلیحاتی ایران در مهرماه سال جاری نیست. و تنها به مفهوم مخالفت با عملکرد ترامپ در تحمیل ارادۀ خود به جهان هم نیست.
این رای یک موفقیت برای دیپلماسی ایران است و رای مهمی
هم در تصحیح حرکت آمریکا، در صحنه جهانی.

احمد دستاران: ‏انگلیس به قطعنامه ممتنع داد و گفت:به قطعنامه آمریکا رأی ممتنع دادیم چون مشخص بود که از حمایت شورا برخوردار نیست.
قبل از اعلام پیروزی و منزوی دونستن آمریکا و چسباندنش به فاجعه برجام به این سوال فکر کنید:وقتی مشخصه اجماع وجود نداره،اصرار و عجله آمریکا در صدور قطعنامه برای چی بود؟

احسان منصوری: ‏۱۱ کشور از جمله اروپایی‌ها حاضر نشدند به قطعنامه ضدبرجامی آمریکا رای منفی بدهند. البته اگر بایدن رییس جمهور بود رای مثبت می‌دادند.
آنهم علیرغم ۳ سال تحمل فشار حداکثری و وفاداری یکطرفه ایران به برجام.
اروپایی‌های امضاکننده برجام خجالت نمی‌کشند از این رفتار؟
سر سوزن پرنسیپ ندارند.

بهمن کلباسی: ‏پیش نویس آمریکا فقط ۲ رای آورد. یکیش خود آمریکا. ۱۱ رای ممتنع. ۲ راس مخالف. در نتیجه نیازی به وتوی روسیه و چین نبود.

مهرداد: ‏سال‌هاست می‌گویند ایران منزوی است. اما انگار در منزوی بودن شریک پیدا کردیم و آمریکا هم دارد منزوی بودن را تجربه می‌کند.
*این منزوی بره با اون منزوی یک دست بده بلکه هر دو از انزوا دربیان، چه کاریه این چهار روز دنیا نمیارزه بابا. 🙂

مهدی شیرزاد: ‏به نظر شما این نوآموزان عرصه سیاست که به تازگی به مجلس راه یافته اند و چندی پیش ‎ظریف را صدا کردند و هر اهانتی خواستند به او روا داشتند و عرض خود بردند، فهم این را دارند که شکست مفتضحانه و تاریخی دیشب آمریکا در شورای امنیت، نتیجه تلاش های ظریف و دستگاه دیپلماسی است؟

هادی محمدی: ‏۶قطعنامه شورای امنیت و چندین قطعنامه شورای حکام به راحتی آب خوردن و با اجماع حداکثری علیه ایران صادر شد، حالا همان ‎#برجامی که برخی بارها تشییعش کردن و میخ به تابوتش زدن،امریکا رو با دومنیکن تنها گذاشته.اگر این پیروزی بزرگ رو نمیبینن حتما باید به چشم پزشک مراجعه کنن.
‎#ظریف_مچکریم

فرید مدرسی: ‏شکست بزرگ ترامپ در شورای امنیت سازمان ملل متحد؛ فقط ۲ رای از ۱۵ رای به تمدید تحریم تسلیحاتی ایران رای دادند: امریکا و دومینیکن.
دیگر استعفای هوک چاره‌ساز نیست؛ ‎#نوبت_پمپئو است!

دانیال امیدوار: ‏پومپئو رأی «سنت وینسنت و گرنادین‌ها» با ۱۱۰ هزار نفر جمعیت و نیجر یکی از فقیرترین کشورهای دنیا رو هم نتونست بدست بیاره. واقعاً دیپلمات بی‌عرضه‌ایه.

دانشطلب: ‏کاسه‌لیس‌های اعتدال حماقت‌های ترامپ را هم جزو موفقیت‌های ظریف به حساب می‌آورند، طرف هر کاری دلش خواسته کرده و ‎#ایران را رسما به خاک سیاه نشانده و حالا چون نتوانسته روسیه و چین را از فروش سلاح‌هایشان محروم کند پس نتیجه می‌گیرند ظریف آمریکا را شکست داده، خریت نه تنها علف خوردن است!

فرشاد توماج: ‏مفصل درمورد ناکارایی و خیانت‌های اروپا در برجام نوشتیم؛ اما به لحاظ منطق رای، ممتنع در چنین قطعنامه‌ای تاثیرش مشابه‌ “منفی” است. منتها کشورها به لحاظ سیاسی در قطب منفی آمریکا قرار نمیگیرند، مخصوصا اعضای ناتو در مسائل امنیت‌ملی
مهمترین مساله شکست مفتضح قطعنامه تحریم بود که واقع
شد

عبدالله گنجی: ‏شکست مفتضحانه آمریکا در شورای امنیت و کشیده شدن ترمز ‎#قانون_جنگل شیرین است
اما به نظر می رسد چون اعضای ممتنع می دانند آمریکا با ‎#مکانیزم_ماشه می تواند به راحتی این کار و بدتر از آن را انجام دهد از پرداخت هزینه غیر ضروری خوداری کردند

احسان مازندرانی: ‏شما که بابت ضایع شدن تیم ترامپ در تصویب قطعنامه از اساس بی‌مبنا ناراحت و عصبانی هستید واقعا اهل همین ایران و کشور تشریف دارید یا اکانت فیک با ترجمه گوگل؟!

علی‌اصغر شفیعیان: ‏برجام، هنر دیپلماسی ظریف و روحانی همچنان رخ می‌نماید.
وضعیت اصولگرا/انقلابی/ارزشی‌ها هم مشخص است؛ مخالفت با هر چه به نام دولت روحانی باشد، ولو در تیم ترامپ و نتانیاهو قرار بگیرند!
اما رفتار برخی دوستان اصلاح طلب جالب است؛ می‌بینند جهت باد کدام است؟ حمله کنند یا به برجام ببالند؟

سجاد عابدی: ‏اون‌هایی که هی می‌پرسیدن چرا رهبری اینقدر آقای ‎#ظریف و دوستش داره؟
دارن کم کم به جوابشون میرسن
بازهم پیروزی دیپلماسی برای ایران
و شکست دیپلماسی برای آمریکا و هم‌پیمانانش
آمریکا باخت؛بدهم باخت
قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران رأی نیاورد

سیدیاسر جبرائیلی: ‏رای ممتنع اروپایی‌ها به قطعنامه پیشنهادی آمریکا، تنها یک دلیل دارد و آن حفظ ایران در برجام پس از فعال‌سازی مکانیسم ماشه توسط آمریکاست. دولت آقای روحانی یک بار هم که شده به زبان دنیا سخن بگوید و بیانیه دهد که فعال‌سازی مکانیسم ماشه به معنی توقف تمام تعهدات ایران ذیل برجام است.

احمد: ‏یه زمان نهایت قدرت‌نمایی سیاسی ما این بود:
«انقدر قطعنامه بدید تا قطعنامه‌دونتون پاره بشه»

نیلوفر قدیری: ‏يه زماني هم بود كه ايران رو به خاطر يارگيري از امثال جزاير كومور ، تحليل ميكردن. الان اين دومينيكن در همون چارچوب قابل تحليله.

شهرام اجتهادی: ‏مخالفت ‎#اروپا با پیشنهاد آمریکا مبنی بر تمدید تحریم تسلیحاتی ‎#ایران، نشان می‌دهد آنها از شکست ترامپ اطمینان پیدا کرده‌اند و نمی‌خواهند برگ‌های بازی مورد نیاز ترامپ برای انتخابات را در اختیارش بگذارند.
مهمترین رای مخالف با این طرح به انگلستان تعلق دارد.

محمدرضا مروارید: ‏آقایون حالا دیدید برجام سند محکمیه که دنیا در مقابل آن تمکین میکنه و ابرقدرتی آمریکارا به چالش میکشه،پس همیشه انقلابیگری جواب نمیده،صبر و دیپلماسی هوشمند هم جواب میده،مطمئنم اگر مخالفتهای داخلی با برجام نبودترامپ هم براحتی از برجام خارج نمیشد.دنیای یک قطبی تمام شده.

سامان رحمتی: ‏درسته که این روز ها حرف از رای زدن و اثرگذاریش مخالفان زیادی داره،ولی میخوام در این ایام بگم، همین پیروزی دیپلماتیک دیشب ایران در شورای امنیت و شکست تاریخی آمریکا نتیجه رای من و شماییست که سال ۹۲و۹۶ به روحانی و مسیر عقلانیت دادیم.
تشکر آقای ظریف

کیوان: ‏وتوی چین و روسیه و رای ممتنع ۱۱ کشور اروپایی به قطعنامه جدید امریکا علیه ایران نتیجه ۷ سال دیپلماسی و گفتگو با دنیاست
مقایسه کنید با اون سالهایی که قطعنامه های ۱۹۲۹ و …. علیه ما صادر میشدو چین و روسیه هم موافقت میکردن و ما مجبور به مقاومت بودیم
ممنونم جناب ظریف….

محمدکاظم جعفری: ‏دو دسته از فعالان مجازی از شکست مفتضحانه دیشب آمریکا در ‎#شورای_امنیت اندوهگین شدند
یک “پیوندتان مبارک” دیگر تقدیم شما باشد یا ما کج فهمیم؟

رامین: ‏بروید با دستاورد ظریف پز بدهید و تفاخر کنید که آمریکا در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی شکست خورد و مطرود و منزوی شد و همزمان به ظریف و روحانی فحاشی کنید. ‎#ارزشی های بی ارزش

سید: ‏‎#برجام بی‌فرجام باز به درد خورد.

محمد جهانگرد: ‏در کنار نگرانیم در مورد کارهای بعدی ترامپ و تیمش به عنوان یک شهروند از تیم مذاکرات اتمی و رییس جمهور تشکر می‌کنم.
‎#برجام با توجه به شرایط یک توافق خوب و مطلوب برای ما بود.
هنوز نتایجش رو میبینیم
گرفتاری‌های اقتصادی محصول تحریم آمریکا و وجود تندروهای داخلیست.

پرستو بهرامی‌راد: ‏عجب دنیایی شده… آمریکا قطعنامه اش رأی نمی یاره…

سعا: ‏اگر دنیا فقط با قوانین دیپلماتیک می‌چرخید ترامپ و پمپئوی ابله و کل تیمشان در برابر ‎#ظريف حرفی برای گفتن نداشتند.
متاسفانه اینطور نیست.
با این همه برای شکست مفتضحانه آمریکا
‎#مرسی_آقای‌ظریف

سعید کاکاوند: ‏شکست امریکا در شورای امنیت که موجب شده سراز پانشناسید از دستاوردهای ‎#عقلانیت و ‎#دیپلماسی و همان ‎#برجام است که از فردای تصویبش کمر به قتلش بستید.

مهرداد: ‏خطر دموکرات‌هایی مثل اوباما از ترامپ برای ایران بیشتر است. اوباما در شرایط مشابه ۱۵ رای مثبت از جمله چین و روسیه را برای تصویب قطعنامه بر علیه ایران بدست آورد.

فاطمه کریمخان: ‏وقتی فکر می‌کنی همه چیز امریکاست، و نمی‌بینی از زمانی که به قول شما «اوباما» ۱۵ رای مثبت برای تصویب قطعنامه علیه ایران «به دست می‌آورد» با الان که ترامپ به جز خودش فقط جمهوری دومینیکن را در جبهه دارد، سیاست خارجی ایران در تاکتیک زمین تا آسمان فرق کرده!

مرحوم یوزف ک: ‏رای ممتنع اروپایی ها،تکرار همان عدم اراده در تصمیم گیری و در وسط بازی کردن است به عبارتی مثل اینستکس که آبنباتی برای حفظ ایران در برجام بود و به مثابه دُرّی به آمریکا در راستای عدم رد بخش بزرگی از سازمان تحریم.
‏هر چند شکست بدی برای آمریکا بود اما باید منتظر ماند و دید،که اروپا کی و چگونه رای ممتنع خود را برای آمریکا جبران می کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. محترمین انصاف نیوزی!

    لطفا به جای انعکاس این دیدگاه خنده دار، برید با دکتر هوشنگ امیراحمدی مصاحبه کنید که بهتون بگه چه بلایی قراره سر کشور بیاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا