خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«رد قطعنامه آمریکا بازتاب شخصیت ترامپ است»

فریدون مجلسی، کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان این که رد قطعنامه آمریکا در شورای امنیت بازتاب سیاست و شخصیت ترامپ است، گفت: ترامپ باید به این موضوع فکر کند که چرا به غیر از چین و روسیه در میان سایر اعضا هم قطعنامه پیشنهادی‌اش نتوانست رای مثبت بیاورد.

مجلسی در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی خود از رد قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل گفت: این مساله بیش از آن که بخواهد بازتاب سیاست‌های آمریکا باشد بازتاب سیاست و شخصیت ترامپ است، با خوشحالی گمان می‌کند همه دنیا به کام اوست و همه اوامر او باید تایید شود.

وی تصریح کرد : ترامپ از ابتدا می‌دانست قطعنامه پیشنهادی رأی نمی‌آورد. تصور می‌کرد با وتو روسیه و چین مواجه می‌شود در حالی که اصلا رای نیاورد، روسیه و چین رای مخالف دادند، از سوی دیگر جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند خیلی خوشحال باشد چون ایران هم می دانست این قطعنامه رای نمی آورد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد : آنچه باعث می‌شود تا ترامپ به فکر بیفتد غیر از روسیه و چین که دلایلی چون رقابتی با آمریکا دارند چرا در میان سایر اعضا قطعنامه پیشنهادی ترامپ رای مثبت نیاورد.

مجلسی اظهار کرد: این اتفاق نشان می‌دهد ایران بهتر است در ارتباطات خود تجدید ارزیابی کند و روشی اتخاذ کند که لااقل از میان ۱۵ عضو شورای امنیت که به صورت دوره‌ای انتخاب می شوند یک رای مثبت برای خود داشته باشد.

وی گفت: فرصتی دیگر نیست تا آمریکا بخواهد قطعنامه دیگری را ارائه دهد زیرا انتخابات آمریکا در پیش است البته تاثیری در وضعیت ایران هم ندارد زیرا هم اکنون ایران در تحریم‌های کلی یکجانبه آمریکا قرار دارد یک جانبه‌ای که در همه دنیا اعمال می‌شود حتی عراق هم نمی تواند پول نفت و گاز را بدهد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با تاکید بر این که تحریم ها برای ایران زیان‌آور است حتی تسلیحات را هم شامل می‌شود، اظهار کرد: رفتار آمریکا تاکنون رو به خشونت بوده و باعث نگرانی می شود، بنابراین تحریم ها به منافع ملت ایران آسیب می زند و به زیان ملت ایران است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا