خرید تور تابستان ایران بوم گردی

با روح و روان نوجوانان کنکوری بازی نکنیم

رضا ج، از مخاطبان انصاف نیوز در یادداشتی درباره‌ی کشمکش بر سر کنکور نوشت:

کنکور؛ آزمونی که بیش از هر زمان دیگر بر آتش اضطراب و نگرانی‌های دوران کرونا افزوده و برگزاری یا عدم برگزاری آن مدت‌هاست که در محافل سیاسی، علمی و مردمی مطرح‌شده و روح و روان نوجوانان در آستانه این آزمون سرنوشت‌ساز را می‌نوازد.

برخی بر این اعتقادند که کنکور از پایه و اساس باید برچیده شود و چه زمانی مناسب‌تر از حالا که شرایط برگزاری سالم و بدون خطر، مهیا نیست!

این منتقدان اما به پیش‌نیازهای برچیده شدن کنکور ازجمله قوانین مصوب و جایگزین‌های آن برای ورود به دانشگاه‌ها و نحوه انتخاب رشته‌های مختلف نمی‌پردازند و تنها می‌خواهند دست کاسبان کنکور را کوتاه کنند؛ همین و بس.

اما اگر به بهانه شیوع کرونا کنکور امسال برگزار نشود چه تضمینی وجود دارد که تا سال آینده زیرساخت‌های لازم برای حذف کنکور ایجاد می‌شود؟

یا چنانچه برگزاری کنکور به تأخیر بیفتد چه تضمینی وجود دارد که اوضاع شیوع بیماری بیشتر و افسارگسیخته‌تر از حالا نباشد؟ در این میان تکلیف افراد مشمول سربازی چه می‌شوند؟

بیایید باور کنیم دروازه ورود به سیستم اجرایی کشور از کنکور می‌گذارد به‌گونه‌ای که اگر بدون ایجاد زیرساخت‌ها کنکور برگزار نشود، یک سال کادر پزشکی از دست می‌رود، و خلأ تکمیل کادر پزشکی داریم، اگر کنکور برگزار نشود نیروی انتظامی یک دوره پلیس تولید نمی‌کند.

خلأ تأمین نیروی آموزش‌دیده در همه حوزه‌ها ایجادشده و خواهی‌نخواهی مشکلاتی ایجاد می‌شود که هم دامان کشور را می‌گیرد و هم دامان جوانان که پس از سال‌ها درس خواندن خود را آماده کرده‌اند که میوه تلاش‌هایشان را بچینند.

تفاوت برگزاری کنکور با تجمعاتی که در رستوران‌ها، بانک‌ها، ادارات و بازار دیده می‌شود، چیست؟ بیایید باور کنیم بحث هرروزه در مورد تعویق برگزاری کنکور، عدم برگزاری کنکور و امروز و فردا کردن بر سر این مسئله با روح و روان چندین هزار خانواده بازی می‌کند. بیایید به مسائل مهم‌تر بپردازیم، به دولت گیر بدهیم، مطالبه داشته باشیم، سین‌جیم کنیم اما فقط دولت را به چالش بکشیم نه خانواده‌هایی که در کنار هزاران مشکل و درد حالا فکر و خیال آینده فرزند کنکوری خود را هم دارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. مگر دانش اموزان همین امسال سریعا روکش پزشکی میپوشند مگر فرهنگیان امسال سریعا امسال معلم می شوند؟مگر ترم اول دانشجویان امسال برگزار میشود؟
    تجمعات پاساژ ها خیلی کمتر و در ساعات کوتاهتری است و مهم تر از همه اختیاری…
    اما کنکور اجباری و قشری که برای سلامتی خود به بیرون نمیرفتند با کنکور به دل کرونا میروند هر چه قدر فاصله صندلی ها زیاد باشد که نیست در همه شهر ها و هر چقدر هم تهویه باشد با وجود9برابر شدن سرعت انتقال کرونا اگر کسی ناقل باشد میگیرد این بدبینی نیست واقع بینی در شرایط وخیم امروزه…
    بجای سطحی نگری و قانع کردن الکی همدیگر باور کنیم که مشکلات برگزاری بحران کنکور خیلی بیشتر از مشکلات برگزارنکردن و یا تعویق تا شرایط ایمنی واقعی است…اما حیف برای فرار از مشکلات سریعا می خواهند کنکور برگزار کنند و کسی نگران سلامتی جامعه و خستگی کادر درمان نیست..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا