خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ آیت الله صانعی درباره‌ی اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونا

آیت الله صانعی از مراجع تقلید قم، به سوالی درباره‌ی اهدای خون و پلاسما برای درمان بیماری کووید ۱۹ پاسخ داد. در این پاسخ بر وظیفه شرعی فرد در قبال فراخوان سازمان انتقال خون و سایر مراجع بهداشتی رسمی کشور جهت اهدای خون و پلاسما تاکید شده است.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، متن پرسش از این مرجع تقلید و پاسخ آیت الله صانعی در پی می‌آید:

رئیس محترم دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله یوسف صانعی (مدظله العالی)

با سلام و تحیات الهی

احتراماً همانگونه که مستحضرید با وجود تلاش متخصصان تاکنون درمان قطعی برای بیماری کووید ۱۹ شناخته نشده است. سازمان انتقال خون ایران با استفاده از پادتن ضد بیماری در بخش زردابه خون که پلاسما نام دارد و از بهبودیافتگان این بیماری دریافت می‌شود توانسته است قدم‌های مؤثری در درمان مبتلایان به این ویروس منحوس بردارد.
اگر حسب اعلام متخصصین علوم پزشکی پلاسمای فرد بهبودیافته برای نجات جان بیماران (تزریق به بیماران) احتمال بالای تأثیر داشته باشد و اهدای پلاسما خطر عقلائی برای فرد اهدا کننده نداشته باشد وظیفه شرعی فرد در قبال فراخوان سازمان انتقال خون و سایر مراجع بهداشتی رسمی کشور جهت اهدای خون و پلاسما چیست؟
دکتر پیمان عشقی
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران

بسمه تعالی
جواب- به جهت لزوم شرعی، عقلی و عقلایی در مداوا و حفظ و نجات نفوس انسانها تا جایی که قران کریم احیای یک نفس را احیاء کل انسانها می داند ” و من احیاها فکانما احیا الناس جمیعا”[1] و عدم ضرر برای اهدا کنندگان ، لازم است اهدا کنندگان به این امر مهم اقدام نمایند و طبق آیه شریفه “واحسن کما احسن الله الیک ” [2] همانگونه که مشمول احسان الهی شدند دیگران را نیز از احسان خود بهره مند کنند. 22/5/99

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا