خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ورود زائران خارجی به عراق ممنوع شد

کمیته عالی بهداشت و سلامت عراق اعلام‌کرد: ورود زائران به عراق همزمان با نزدیک شدن به ماه محرم ممنوع می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شفق نیوز، کمیته عالی بهداشت و سلامت ملی عراق اعلام کرد که ممنوعیت تردد جزئی هر روز از ساعت ۱۰ شب تا پنج صبح، ممانعت از هرگونه تجمع، اتخاذ اقدامات قانونی در حق متخلفان و ممانعت از انتقال شهروندان بین استان‌ها مگر در مواقع بسیار ضروری  ادامه می‌یابد.

این کمیته همچنین مصوب کرد از هر گونه ورود زائران از خارج به عراق برای گردشگری و زیارت ممانعت کامل به عمل آید.

در تصمیمات جدید این کمیته بر پایبندی شهروندان به توصیه‌های مرجعیت عالیقدر شیعه و دستورات صادره از سوی بخش‌های دولتی و همکاری با مقامات در اجرای این دستورات و ممانعت از هرگونه تخلف از دستورات لازمه تاکید شد.

این کمیته رسانه رسمی عراق را ملزم به به پخش مجالس حسینی خطبای برجسته کرد تا شهروندان بتوانند در داخل منازل‌شان در این مراسم‌ها مشارکت کنند و همچنین شبکه‌های تلویزیونی دیگر و شبکه‌های اجتماعی را ترغیب به مشارکت در این مسؤولیت کرد.

همچنین مصوب شد شهروندان از برگزاری مجالس خانوادگی محدود در منازلشان بکاهند.

مراسم ماه محرم چند روز دیگر آغاز می‌شود که اوج آن در روزهای ۲۸ و ۲۸ اوت جاری خواهد بود.

این کمیته در ادامه بر تداوم نظارت خود بر سایت‌هایی تاکید کرد که در راستای بدجلوه دادن موسسات بهداشتی  و بی‌اعتمادی شهروندان به ارتش سفید و مراکز پزشکی عمل می‌کنند.

کمیته عالی بهداشت و سلامت ملی عراق بر لزوم عدم ترویج هرگونه اطلاعاتی که پایه علمی ندارند، تاکید کرد.

این کمیته با افزایش اضافه حقوق و ارتقای کارمندان وزارت بهداشت که در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا فعالیت می‌کنند، موافقت کرد تا این تصمیم در بودجه وزارت بهداشت برای سال ۲۰۲۱ درج شود.

کمیته مذکور، رئیس هیئت گذرگاه‌های مرزی را مامور کرده تنها ورود عراقی‌هایی که در خارج درمان شده‌اند را مجاز کند و اینکه تدابیر بهداشتی و آزمایش‌ها افزایش یابند.

این کمیته همچنین به دانشجویان عراقی که در خارج تحصیل می‌کنند اجازه خروج فقط از طریق گذرگاه‌های زمینی با تشدید تدابیر بهداشتی را داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا